Toon posts:

Vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views

Verwijderd

Topicstarter
Ok dit is echt bizar lijkt mij.

Een vriend van me heeft een laptop en daarop duurt het 15 minuten voordat die is opgestart! Dan bedoel ik alleen het inlogscherm waarop je je wachtwoord op moet intypen. En dit is al sinds dag van aanschaf.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer eens te achterhalen waar het probleem vandaan komt. Test eens of de hdd nog goed werkt, of een schone installatie werkt en of er evt nog een ander hardwarematig defect is of niet.

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval, ik ga morgen "Packard Bell" hierover bellen en ik wil er wat over weten. 15 minuten vind ik echt belachelijk veel om een laptop op te starten.

Verwijderd

zou je iets meer bijzonderheden kunnen vermelden zoals het exacte type laptop, en alle software die er op draait?
Zoals ik het nu lees is het een sterk verouderde laptop, of draait er veel te zware software op.

Misschien probeert ie van alles op te starten dat er intussen niet meer op staat.

Probeer eens opruiming te houden met een programma zoals CCleaner.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Geef even specs over je laptop, OS en dergelijke wij willen je best helpen maar hebben geen Glazen bol.
Wat Terw_Dan zegt probeer dat is eens en ander vraag een RMA aan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Packard Bell Easynote MH36-U-001 - 3072 MB / 250 GB

Dat is de laptop waar ik het over heb. Zelf heb ik die laptop ook en bij doet alles prima. Maar bij hem helaas niet

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-01 18:09
Staat de hardeschijf wel op Ultra-DMA mode?

Verwijderd

Topicstarter
T spijt me ik weet niet zoveel van laptops af.

• Avalaxy
Ok, maar van google weet je toch wel het een en ander af?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik snap et nog niet:P. en ik weet dus ook niet hoe ik et moet veranderen

• Avalaxy
Nofi, maar wat is het punt van dit topic als je:

1) geen idee hebt waar je over praat.
2) ook geen zin hebt om op te zoeken wat alles is en hoe het werkt?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Trage laptop kan globaal gezien komen door het feit dat er veel te veel software op staat en dat die misschien ook mee opstart, het betreft dan wellicht ook kwaadaardige software (spyware / virussen). En de andere mogelijkheid is een hardware probleem, je moet dan denken aan geheugen / harddisk / harddisk controller op moederbord etc.

Maar wat het is kan je natuurlijk niet zeggen zo, je geeft erg weinig specifieke informatie.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:10
Tsja, hier kunnen we helemaal niets mee. Dat jij weinig van laptops weet is nog geen reden om ook weinig inzet te tonen. Op internet is heel veel te vinden over termen die we gebruiken. Daarnaast heb je geen pakkende titel, wat voor vraagje?! Je mist in eerste instantie allemaal informatie zoals de laptop waar het om gaat.

Ik gooi dit topic op slot. Je mag best een nieuw topic openen, echter dien je eerst eens Het algemeen beleid en Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Wees verder specifiek. Wat duurt er zo lang? Het starten van Windows, of het laden van de desktop.

Wij kunnen heel veel problemen oplossen op GoT, echter hebben wij de laptop niet in handen en hebben we ook geen glazenbol om te kijken wat er mis is. Jij zult dus alle informatie moeten geven die je weet en alle tips moeten proberen en duidelijk aangeven wat het resultaat daarvan is.

Dit topic gooi ik op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.