Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vervanger ouderwets schrift

Pagina: 1
Acties:

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-11 16:38

Iska

In case of fire, use stairs!

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik ben momenteel bezig met een studie HBO Technische Natuurkunde. Nu ziet mijn weekindeling er ongeveer zo uit:
Maandag & Dinsdag: Paar uur practica dus veel meetresultaten opschrijven/verwerken
Woensdag - Vrijdag: Elke dag 2~3 uurtjes les, waarin een docent flink veel herleidingen en andere wiskundige informatie op het bord spamt om daarna weer weg te wezen
Dit levert dus een hoop schrijfwerk op en daardoor heb ik telkens een berg volgeschreven A4-tjes waar ik niet zoveel meer mee kan. Waar ik dus eigenlijk naar op zoek ben is een volwaardige vervanger voor het ouderwetse schrift (of map in mijn geval).
Zelf heb ik gekeken naar verschillende UMPC's maar die zijn bijzonder slecht leverbaar en tablet pc's werken volgens mij ook niet helemaal geweldig!

Kent iemand dus misschien een apparaat waarmee ik eigenlijk gewoon kan schrijven maar vervolgens deze pagina's digitaal kan opslaan/archiveren?

Alvast bedankt

-- All science is either physics or stamp collecting

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zouden tabletPCs niet goed werken dan?
Zoiets als de Gigabyte M912 lijkt mij ideaal. Te gebruiken als netbook, schermpje kantelen en je kunt erop tekenen. (nu is de M912 niet de meest solide, maar de opvolger die ze op de CeBIT hebben gepresenteerd zag er aanzienlijk beter uit).

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-11 11:10

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Iets als een PDA misschien of zo als Terw_Dan zegt een tablet versie van een eee achtige pc, ik geloof trouwens dat asus ook met zo`n ding onderweg is.

Signature

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:22
Er zijn ook pennen die je bewegingen registreren, je kunt dus normaal schrijven, maar ook je bewegingen downloaden vanaf je pen en deze digitaliseren. Voordeel is dat het compact is. Nadeel is dat zo'n pen niet je orientatie op je pagina kent.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

waarom dan geen x61(s), is wel degelijk en ook lekker klein 12".
Tablet functie werkt vrij goed, zeker icm de ingebouwde OCR prut (ook onder linux).

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Terw_Dan schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:34:
Waarom zouden tabletPCs niet goed werken dan?
Zoiets als de Gigabyte M912 lijkt mij ideaal. Te gebruiken als netbook, schermpje kantelen en je kunt erop tekenen. (nu is de M912 niet de meest solide, maar de opvolger die ze op de CeBIT hebben gepresenteerd zag er aanzienlijk beter uit).
De HP 2710p is dan misschien wel een beter alternatief. Ik weet niet hoe leverbaar deze is, maar deze is wel robuuster / solider.
Alleen is deze misschien weer aan de te grote kant.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-11 11:10

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

storeman schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:52:
Er zijn ook pennen die je bewegingen registreren, je kunt dus normaal schrijven, maar ook je bewegingen downloaden vanaf je pen en deze digitaliseren. Voordeel is dat het compact is. Nadeel is dat zo'n pen niet je orientatie op je pagina kent.
xD , zit je dan op de tafel te schrijven, leg dat maar uit aan je docent :P

Signature

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:55

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Waarom niet perse een umpc? Een 12 inch MSI bijvoorbeeld? Werkt imho qua formaat ook perfect, beter dan een umpc of tablet. Als je snel wilt werken met aantekeningen zou ik kladblok aanraden en daar alles in opslaan. Gaat lekker snel en je zit met een 12 inch laptop niet met die smerig kleine toetsjes.

BTW mocht je op zoek zijn alsnog naar een umpc. Computerland had afgelopen week een goeie aanbieding! Wie weet deze week ook nog wel. 300 euro voor een Compaq/HP mininotebook.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mja maar een toetsenbord is lastig als je diagrammetjes etc wil maken... dan is een tbalet echt superhandig.

• Iska

Iska

Topicstarter
Phieuw, ik had niet zoveel reacties verwacht in zo'n korte tijd!
Iig lijkt mij een tablet dan idd toch de beste keus, aangezien je dan ook in 1 keer klaar bent. Ik kwam trouwens ook dit nog tegen: http://www.muizenshop.nl/...otepad-digimemo-a5/14914/. Alleen zit je dan nog wel met het papierprobleem

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

MsD

een digitizer kladblok, marktplaats eens op ACECAD. (402/502, voor A4/A5)

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:27
Wat dacht je van een DaneElec Z-Pen? :-)

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11 23:18
Of een Aiptek MyNote? Niets met scannen en ook geen gek papier. Het papier kan weg zodra het vol is, de data zit dan toch al in het geheugen.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Iska

Iska

Topicstarter
Die Aiptek ziet er wel stukken beter uit dan die ik had gevonden. Ik ga maar ff rondkijken of ik die ergens ff kan testen ;)

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:52

Dima_2005

T.net-verslaafde

Laat ons nog iets weten wat je oplossing is...

Ik zelf ga volgend jaar ook voor 1ste jaar naar unief... En ik zoek ook naar een oplossing. Maar mijn idee is gewoon om een laptop (13") te nemen... eentje met 10 uur batterijtijd...
Daarna gewoon tegeningkjes die je moet maken en formules gewoon opschrijven.

Wat ideaal zou zijn, zou een tablet pc zijn, maar de prijzen zijn redelijk hoog en de batterijtijd is meestal niet te vinden met 10 uur....

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dima_2005 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:13:
Laat ons nog iets weten wat je oplossing is...

Ik zelf ga volgend jaar ook voor 1ste jaar naar unief... En ik zoek ook naar een oplossing. Maar mijn idee is gewoon om een laptop (13") te nemen... eentje met 10 uur batterijtijd...
Daarna gewoon tegeningkjes die je moet maken en formules gewoon opschrijven.

Wat ideaal zou zijn, zou een tablet pc zijn, maar de prijzen zijn redelijk hoog en de batterijtijd is meestal niet te vinden met 10 uur....
De Lenovo tablets hebben vaak wel redelijk lange batterijtijden.
Bijvoorbeeld de nieuwste versie, de X200 claimt 10 uur mee te kunnen gaan.

edit:
10 uur met de 8-cell batterij natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 23-03-2009 23:02 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:52

Dima_2005

T.net-verslaafde

fsfikke schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:16:
[...]

De Lenovo tablets hebben vaak wel redelijk lange batterijtijden.
Bijvoorbeeld de nieuwste versie, de X200 claimt 10 uur mee te kunnen gaan.
Alleen bij test blijkt dat het 4u30min volhoud met constant te websurfen en heb je de prijs wel gezien? 2000€ is niet niks! En dan nog extra batterijen erbij rekenen etc...

Ik zou toch maar zeggen dat ik het bij een goede laptoppie van 1000€ houd met extended battery :) Dan scan ik liever elke avond mijn tekeningen in en voer ik ze in de word document toe dan 1000€ zomaar te verspillen....

P.S.: Sorry voor topic-kaping :)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Dima_2005 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:21:
[...]

Alleen bij test blijkt dat het 4u30min volhoud met constant te websurfen en heb je de prijs wel gezien? 2000€ is niet niks! En dan nog extra batterijen erbij rekenen etc...
Gelukkig ben je ook niet continu aan het websurfen tijdens een college en haal je een uur of 6 gemakkelijk. Neem eventueel een extra accutje mee en je kan uren vooruit.

Mijn oude Thinkpad deed probleemloos een uur of 8 met de accu als ik gewoon aan het werk was, als ik helemaal niets deed was 10 uur uiteraard ook wel mogelijk maar ik ben er in ieder geval van overtuigd dat je een redelijke tijd moet kunnen halen.
Ik zou toch maar zeggen dat ik het bij een goede laptoppie van 1000€ houd met extended battery :) Dan scan ik liever elke avond mijn tekeningen in en voer ik ze in de word document toe dan 1000€ zomaar te verspillen....
Hangt van je doel af denk ik, ik heb ook liever een gewoon laptopje dan een tablet. Ik zou het toch nauwelijks gebruiken.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:23
Is een schrift niet een goed idee?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:31

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Als je een tabletPC zoekt voor een redelijke prijs is de HP Pavilion TX2650ed wellicht een optie.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ik ben ook opzoek naar een digitale vervanger van pen en papier. Ik kwam de DigiScribble tegen. Misschien is dat iets voor je?

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-11 11:29
Starbolt schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:00:
Ik ben ook opzoek naar een digitale vervanger van pen en papier. Ik kwam de DigiScribble tegen. Misschien is dat iets voor je?
ik heb zelf de digiscribble, ik heb hem gekocht als vervanger voor papier, maar ik ben er zelf niet heel erg tevreden over. ik had verwacht dat hij wel goed zou werken, maar je RF module hoeft maar ietsje te verschuiven en je lay-out is verprutst. het idee is wel goed, maar ik haal m bijna nooit uit mn rugzak omdat het gewoon vrij onhandig en omslachtig is. komt nog bij dat je met een laptop, meestal nog wat boeken, en een schrift plus draadjes zit, neemt teveel plek in. ook is het omzetten van geschreven tekst (om maar niet te spreken over formules, das nog erger) een ramp. ik ben terug bij het ouderwetsche schrift, en bij sommige talenvakken (nederlands, engels, filosofie en economie wil ook nog wel eens gaan) pak ik de laptop met toetsenbord.

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

ChaosZ0ne schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:48:
[...]
.... ik ben terug bij het ouderwetsche schrift, en bij sommige talenvakken (nederlands, engels, filosofie en economie wil ook nog wel eens gaan) pak ik de laptop met toetsenbord.
Helaas kan ik mij hier volledig bij aansluiten. Ik heb ook een blauwe maandag een UMPC en een tablet pc gebruikt bij besprekingen, maar beide "oplossingen" leverden uiteindelijk meer frustraties dan gemak op.

De resolutie van een tablet pc bleek te laag te zijn om technische aantekenigen te maken met daarin zaken zoals transferfuncties en integralen. Op een UMPC/laptop lukte dit zelfs helemaal niet realtime waardoor er na afloop alsnog stukjes papier moesten worden ingescanned. Ik kan me voorstellen dat dit bij een studie als natuurkunde nog een veel groter probleem is (gradienten, integralen, etc).
Bij "normale" besprekingen miste ik de mogelijkheid om snel korte opmerkingen toe te voegen op eerdere pagina's. In de praktijk voeg je aantekeningen daarom maar sequentieel in. Dit komt de kwaliteit van je aantekeningen niet ten goede.
Naast bovengenoemde bezwaren viel het ook op dat ik met de technische "oplossingen" veel meer bezig was met het bewerken van de tekst en minder met de inhoud van de aantekeningen. Na afloop herinnerde ik mij veel minder goed wat er was besproken!

Gelukkig gebruik ik nu weer een aantekeningenmap en dummy. Door een vulpen met zwarte inkt te gebruiken zijn de aantekeningen zelfs leesbaar geworden en zijn de aantekeningen eventueel goed in te scannen. In de praktijk blijkt dit echter zelden nodig; notulen zijn chronologisch terug te vinden in dummies en vakgerelateerde aantekeningen weet ik prima terug te vinden in mappen (inmiddels 3 boekenplanken vol; gelabeld; elke pagina voorzien van datum+nummering).

[ Voor 1% gewijzigd door AFR op 23-03-2009 23:11 . Reden: typo ]

Pagina: 1