NTLDR Ontbreekt Druk CTRL+ALT+DEL / 9% Driver.cab

Pagina: 1
Acties:

• xienix6
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08-2018
Beste dames en heren,

Helemaal blij was ik :*) met de aanschaf van een antal nieuwe computeronderdelen.
Vervolgens heb ik deze in elkaar geknutselt en draait de PC als een trein :7 .... ehhh dacht ik. :o

Allereerst mijn onderdelen:
Asus P5E3, X38, DDR3 moederbord
Intel Core 2 Duo E8600 3.33GHz processor
Artic Cooling Freezer Xtreme
Asus Videokaart PCI-e Radeon HD4870 DK 1GB DDR5 2xDVI/HDCP
2x OCZ 2048MB geheugen
1x Western Digital Velociraptor WD1500HLFS, 150GB
Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB
SAMSUNG DVD/RW 22X SH-S223Q SATA LIGHTSCRIBE BLACK
SAMSUNG 16X48 DVD ROM SATA BLACK

Vervolgens het probleem.
Nadat ik alle componenten in elkaar had geknutsteld dacht ik windows XP even te installeren. :9~
Ik pak mijn Windows XP CD (origineel), en start het systeem op. Stop mijn XP cd in de door bios aangegeven CDROM drive.druk op een toets om mijn vanaf de schijf te installeren. Zo doorloop ik het proces en kom uiteindelijk bij het partitioneren, deel de schijven in
C: 25GB, D: 125GB, en mijn 1TB schijf in 4 partities van 250 GB.
Vervolg de stappen tot ik kom bij het formateren NTFS (Quick), daarna komt hij bij SETUP KOPIEERT NU BESTANDEN, en blijft steken op 9% Driver.cab (keer op keer) |:( Nou ik dacht verkeerd CDtje dus probeer een ander, echt hetzelfde probleem. Heb maar een nieuwe gedownload met alles erop aan. :*)
En wat denk je .... inderdaad precies hetzelfde probleem.
:O
Allerlei instellingen aangepast in de Bios, geen effect. Sterker nu heb ik het volgende probleem.

Tot mijn verbazing krijg ik de melding: " NTLDR Ontbreekt Druk CTRL+ALT+DEL om opnieuw te starten " :o
Na een tig aantal forums te hebben gelezen, dacht ik wel een aantal dingen uit te kunnen proberen. :X

Het vreemde wat er uit kwam in mijn verhaal is dat er nog helemaal geen Windows XP compleet is geinstaleerd, sterker, de schijven komen nieuw uit de verpakking.
Omdat ik in diverse forums had gelezen dat het met Booten te maken zou hebben, heb ik het volgende al uitgevoerd.

Boot device op CD ROM ingesteld, tevens ook de DVD Rom en DWDRW beiden als 1st bootdevice ingesteld. (ook ingesteld als primairy disk en second disk)
Mocht allemaal niet baten.

Vervolgens las ik ook dat het misschien wel met geheugen te maken zou hebben. Geheugen modules heb ik vervolgens uit de PC gehaald en op enkele geheugen laten
draaien (tuurlijk heb ik hem in de juiste slot gestopt) ook dit had geen effect.

Vervolgens las ik ook dat het maken zou kunnen hebben met een CDROM of DVD Speler.
boven genoemde DVD-ROM en DVD-RW zijn aangsloten met Sata. Vervolgens een Plextor gepakt uit mijn andere PC, aangesloten op het moederbord IDE
deze heeft altijd gewerkt op mijn andere PC. Ook nu het zelfde probleem.

Omdat ik uit de meeste forums heb begrepen dat dit echt een boot cq opstart probleem is, zou ik niet kunnen bedenken wat ik nog meer zou kunnen doen. 7(8)7
Kort samen gevat snap ik er nu even niets meer van??? 8)7

Ik weet zeker dat er hier een aantal mensen zijn die mij hierbij kunnen assisteren, waarvoor alvast mijn dank. _/-\o_

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01 12:56
NTLDR is hardware library van windows. Eén van de dingen die hij als eerste installeert. Ik neem aan dat je nu op de raptor probeert te installeren. Haal die eens los en probeer de installatie op de 1TB schijf, Gewoon om te kijken of dat werkt. Mocht dat WEL werken, sluit dan de raptor weer aan (zorg dat het niet je boot schijf is want dan krijg je weer de ntldr fout). Download dan het wd diagnostics tooltje van de western digital website en test die raptor er mee.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• xienix6
Oops sorry, nog niet vermeld, Ook dat heb ik gedaan, maar kreeg ook op de 1TB schijf hetzelfde probleem.

• Makkelijk
Nu zit ik ook met mn handen in het haar hoor. Maar ik kan je wel geruststellen over dit:
Het vreemde wat er uit kwam in mijn verhaal is dat er nog helemaal geen Windows XP compleet is geinstaleerd, sterker, de schijven komen nieuw uit de verpakking.
Dit komt omdat in het eerste scherm van de installatie al de opstartbestanden waaronder NTLDR worden aangemaakt. Die staan dus door jou mislukte installatie al op de schijf.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je wel de benodigde SATA drivers geïnstalleerd, met F6? :)
Anders moet je je mobo instellen dat ie IDE over SATA toe moet staan. :)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 22-03-2009 22:50 ]

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Tip: het klinkt mischien stom maar probeer eens een andere dvd/cd speler aangezien hij op dezelfde positie blijft hangen en het niet aan de HDD kan liggen.

GJtje als je had gelezen kan hij de HDD's wel zien dus dat is n.v.t. hetzelde met de bios instelling dit heeft niks te maken met betrekking tot de installatie van Windows.

• xienix6
NEE, ik heb nog geen drivers geinstalleerd, ik dacht dat ik die alleen moest installeren in windows?
Hoe doe je dat eigenlijk met USB. (floppy heb ik niet)

Moederbord instellen IDE over SATA heb ik al wel geprobeerd.

• xienix6
Vervolgens las ik ook dat het maken zou kunnen hebben met een CDROM of DVD Speler.
boven genoemde DVD-ROM en DVD-RW zijn aangsloten met Sata. Vervolgens een Plextor gepakt uit mijn andere PC, aangesloten op het moederbord IDE

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
xienix6 zoals ik heb gezegd kan het daar niet aanliggen het kan zijn dat de dvd/cd drive kapot is. Sata drivers is grote onzin anders had je ze in het begin ook niet kunnen zien tussen de keuzes van de HDD en partitie's aanmaken.

• xienix6
bobsqaud schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:57:
Tip: het klinkt mischien stom maar probeer eens een andere dvd/cd speler aangezien hij op dezelfde positie blijft hangen en het niet aan de HDD kan liggen.

GJtje als je had gelezen kan hij de HDD's wel zien dus dat is n.v.t. hetzelde met de bios instelling dit heeft niks te maken met betrekking tot de installatie van Windows.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
staat je bios wel goed mbt je geheugen voltages e.d. misschien dat omdat je systeem niet stabiel is raakt ntloader wel corrupt.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• xienix6
Ohw dat is voor mij nu nog even ver van mijn bed show. Kort samen gevat ben ik nog niet zover met voltages op mijn onderdelen. Daarom stel ik het altijd in als Auto lijkt me meest verstandig. Als ik mijn systeem heb draaien ga ik me er wel meer in verdiepen, en dan hoop ik er wat meer mee te kunnen. Gewoon omdat ik van plan ben dit systeem op 4Ghz wil laten draaien.

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-01 11:50
Ik zou ook gokken dat de drivers niet correct zijn en je deze dus moet slipstreamen op je xp cd dmv nlite wanneer het je niet lukt met F6 en een floppy. Anders zou je eens kunnen proberen hoever een vista installatie disc komt? Dan kun je langzaam maar zeker dingen gaan uitsluiten lijkt me..

• xienix6
Als dat echt een probleem zou kunnen zijn, ga ik dit morgen eens proberen.
Aan welke stappen moet ik dan denken??

• xienix6
mvergroesen schreef op zondag 22 maart 2009 @ 23:25:
Anders zou je eens kunnen proberen hoever een vista installatie disc komt?
Ga ik morgen ook eens proberen, laat ik even weten.

Inmiddels geprobeerd met Vista, geen resultaat. Blijft hangen???

[ Voor 13% gewijzigd door xienix6 op 23-03-2009 10:58 ]

• xienix6
Ik zou ook gokken dat de drivers niet correct zijn en je deze dus moet slipstreamen op je xp cd dmv nlite
Welke drivers zullen dan niet correct zijn? Ik heb meerdere CD-Roms aan mijn PC gezet, zonder resultaat?

• xienix6
Morgen zal ik proberen de juiste drivers op te sporen en te slipstreamen met mijn XP CD.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:10
Zou je in vervolgd Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif willen gebruiken om iets toe te voegen aan een post? Je hoeft echt geen 4 posts onder elkaar te zetten ;)

Verder is zo'n topic eigenlijk niet toegestaan in de CSL, maar aangezien het probleem zo onduidelijk is en nog geen boosdoener is aan te wijzen weet ik ook niet waar deze wel heen zou moeten. Voorlopig blijft hij hier nog even dus. Wel wil ik je aanraden om Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door te nemen.

Verder zou je een Linux Live CD zoals die van Ubuntu kunnen pakken om te kijken of je systeem die wel goed kan booten.

• xienix6
GENETX schreef op maandag 23 maart 2009 @ 08:55:
Zou je in vervolgd [afbeelding] willen gebruiken om iets toe te voegen aan een post? Je hoeft echt geen 4 posts onder elkaar te zetten ;)
:X Mijn excuus, ga ik zeker doen de volgende keer :Y

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Makkelijk schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:36:
NTLDR is hardware library van windows. Eén van de dingen die hij als eerste installeert. Ik neem aan dat je nu op de raptor probeert te installeren. Haal die eens los en probeer de installatie op de 1TB schijf, Gewoon om te kijken of dat werkt. Mocht dat WEL werken, sluit dan de raptor weer aan (zorg dat het niet je boot schijf is want dan krijg je weer de ntldr fout). Download dan het wd diagnostics tooltje van de western digital website en test die raptor er mee.
Kleine correctie...dat is onzin....NTLDR is geen hardware library...tis gewoon de bootloader die je windows start....
Wikipedia: NTLDR

Kan je eens proberen hem op te starten met een Knoppix/ubuntu/whatever live cd en eens wat memory/cpu/ide diagnostics draaien ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• xienix6
Ik zou ook gokken dat de drivers niet correct zijn en je deze dus moet slipstreamen op je xp cd dmv nlite
Ik heb er eens goed naar gekeken, maar welke drivers zouden niet correct moeten werken dan???
Dat zou eigenlijk precies het zelfde bij een andere PC zo moeten zijn toch? Ik bedoel, ik heb dit nog nooit gehad. HDD is HDD, DVD rom en DVD RW werken anders had je sowieso geen reactie gehad van de drives.

Logischerwijs lijkt het me een aansluiting, misschien wel andere Sata kabel O-) Hey dat heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik gelijkt even doen.

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:30

wowi

Vervolg de stappen tot ik kom bij het formateren NTFS (Quick), daarna komt hij bij SETUP KOPIEERT NU BESTANDEN, en blijft steken op 9% Driver.cab (keer op keer) |:( Nou ik dacht verkeerd CDtje dus probeer een ander, echt hetzelfde probleem. Heb maar een nieuwe gedownload met alles erop aan. :*)
Waarom doe je geen full format en vooral bij problemen quick format??? 8)7 controleerd je schijf niet echt dus.

• GENETX
Een format controleert de schijf ook niet, maar haalt hem leeg :X . Volgens mij krijg je met een Quick format dat de entries worden gewist zodat de schijf leeg lijkt, maar kun je alles met een recovery programma terughalen. Met een normale format wordt er grondiger gewist.

Je kan het proberen in ieder geval, maar volgens mij mag het niets uitmaken

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Weet je wel zeker dat je in de BIOS van de juiste schrijf boot?
En als dat zo is, of de boot.ini wel naar de juiste schijf en partitie verwijst?

Probeer ook eens in de Recovery console
chdsk /f

en fixboot

• GENETX
Hij stopt met installeren bij het installeren van de essentiele bestanden, hij komt niet eens zo ver om verder te gaan met setup.

• Maxxi
GENETX schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:33:
Hij stopt met installeren bij het installeren van de essentiele bestanden, hij komt niet eens zo ver om verder te gaan met setup.
Dan kan je nog wel naar de recovery console, dat is een stap daarvoor.

Als je daar je disk check (zie mijn vorige post) of een fixboot uitvoerd..

Edit: je kan ook nog eens een andere kabel + aansluiting op je mobo proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Maxxi op 23-03-2009 20:39 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-01 16:50

M2M

medicijnman

Maxxi schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:39:
[...]

een fixboot werkt enkel als je al iets van een OS op een schijf hebt staan. chkdsk kan wel ;) (even chkdsk /? intypen en de opties doorlezen zodat de checkdisk ook fouten op de schijf repareert)

Download anders even de ultimate boot cd. Laden via de boot cd, en je hebt een enorme berg schijf tooltjes, geheugen tools etc. voor handen om te checken of je schijf naar behoren werkt of niet.

Eventueel (als je linux een beetje onder de knie hebt) een linux live disk / linux usb stick downloaden en branden. Starten via de cd of stick en je kunt wat testjes op de schijven uitvoeren (partitioneren in fat32, bestanden er op zetten en kijken of het allemaal werkt). Neem je de linux live cd, dan weet je ook meteen of het probleem aan je moederbord / geheugen / processor / dvd brander ligt of niet ;)

-_-

• xienix6
Ahhrgggg, ik heb wat Sata kabels omgegooid, ik dacht misschien ziet hij wel 2 bootdisks, dus ipv sata 1 en 2 te gebruiken doe ik 1 en 3. Hij komt nu in iedergeval weer bij het partitioneren, en waar stop hij.....

Precies hij blijft weer hangen bij SETUP IS COPYING FILES ...... bij DRIVER.CAB maar dit keer niet op 9% maar op 6 %.

• xienix6
Maxxi schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:32:
ja moet wel, ik heb het 3x gecheckt..... ;)

• Maxxi
xienix6 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:03:
[...]

ja moet wel, ik heb het 3x gecheckt..... ;)
Ga je nou ook nog een keer chkdsk uitvoeren zoals al een paar keer is aanbevolen?

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Vroeger had ik hetzelfde probleem. Op internet vond ik geen oplossing helaas. Ik had toen een originele windows XP cd zonder servicepack.

Wat ik toen had gedaan is de (nieuwe) harde schijf aangesloten op een andere pc, vervolgens partities aangemaakt en geformateerd.

Daarna de schijf weer terug in de pc waar je hem in wilt hebben en probleemloos windows kunnen installeren.

• xienix6
Maxxi schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:39:
[...]

Fijn dat de legertroepen al komen helpen, waarvoor dank alvast allemaal TOP _/-\o_

Terug naar het probleem:
Het kan daar toch bijna niet aan liggen, waarom niet:

De eerste schijf die ik heb gebruikt is de WD 1T schijf, deze had dit probleem ook.
Vervolgens heb ik een nieuwe raptor gekocht en aangesloten, deze had het vervolgens ook hetzelfde probleem 8)7

Kort samen gevat 2 nieuwe schijven zo uit de verpakking........
Is dus al helemaal blanco en gaf direct het probleem...

Geheugen heb ik al gewisseld, geeft ook geen error aan ;(
|:(

Ik ga nu eens een aantal tips proberen

• xienix6
---RRR--- schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:10:
Vroeger had ik hetzelfde probleem. Op internet vond ik geen oplossing helaas. Ik had toen een originele windows XP cd zonder servicepack.

Wat ik toen had gedaan is de (nieuwe) harde schijf aangesloten op een andere pc, vervolgens partities aangemaakt en geformateerd.

Daarna de schijf weer terug in de pc waar je hem in wilt hebben en probleemloos windows kunnen installeren.
Dit ga ik zeker meenemen mocht ik er helemaal niet meer uitkomen. Maar voor nu wil ik even niet de makkelijkste weg zoeken. Als we het probleem hebben opgelost kunnen we mischien een heleboel andere mensen helpen.

Bedankt voor het idee... ;)

• GENETX
Lees eerst eens het hele verhaal, zucht. Ik zal het even samenvatten:

1. Windows installeert totaal niet en blijft al hangen voor hij verder gaat met setup. hij hangt dus al bij het kopieren van de bestanden voor de installatie. FixMBR heeft geen zin, de melding die in de TS staat komt naar voren omdat er geen voldoende bestanden zijn door bovenstaande.

2. Hij heeft ook al een andere harde schijf geprobeerd met exact hetzelfde euvel. Dus het ligt hem ook niet aan de harde schijf.

3. Hij heeft al een andere CD geprobeerd

4. Hij heeft ook al andere spelers gebruikt

----------------

Nu dat probleem is opgelost en het commentaar van bovenstaande heren gewoon kan worden genegeerrd mbt het checken van de harde schijf en fixboot/fixmbr heb ik nog wat opties:

Probeer die IDE speler er aan te hangen en kloot wat met beide harde schijven op verschillende SATA poorten met verschillende kabels (je hebt er minimaal 2 zo te lezen). Probeer verder nog steeds een linux live cd te booten. Test verder eens je geheugen met memtest, deze staat ook op een Ubuntu live CD.

• xienix6
Maxxi schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:32:
En als dat zo is, of de boot.ini wel naar de juiste schijf en partitie verwijst?

Probeer ook eens in de Recovery console
chdsk /f

en fixboot
Ga ik nu proberen, thanx....

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-10-2025
Vaak ligt het probleem van NTLDR ontbreekt bij defect geheugen. Probeer de setup eens met 1 reepje geheugen.

• xienix6
Cobalt schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:19:
Vaak ligt het probleem van NTLDR ontbreekt bij defect geheugen. Probeer de setup eens met 1 reepje geheugen.
Heb ik ook gedaan, en een keer gewisseld op een reep. Geen effect....

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Hmmm dit probleem heb ik ook gehad... Windows Vista schijf erin gezet, vervolgens bij "druk op een toets om de computer op te starten via de cd" drukken... Dan krijg je een installatiemenu, en als het goed is staat onderaan, systeemherstel, ofzoiets... Dan staat er partitieproblemen, en die even uitvoeren, en klaar is kees :)

Misschien proberen met Windows XP installatiedisk?

Als het gelukt is hoor ik het graag :D

[ Voor 6% gewijzigd door Neodymium op 23-03-2009 21:24 ]

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-12-2025
even iets wat ik nog niet gehoord heb(of ik heb er overheen gelezen):
meuk: Ultimate Boot CD 5.0 bèta 12
probeer eens al je kritieke hardware te scannen en te stressen... wellicht zit er ergens een defect in de hardware die je nog niet getest hebt?>

• xienix6
KIJK ik heb wat gevonden denk ik... Nu verschijnt er in beeld nadat ik heb op gestart en het FULL screen logo in beeld is geweest:
----------------------------------------------------
Disk Information!

No Harddisk is detected!
-----------------------------------------------------
vervolgens krijg je:
Press any key to boot from CD.....
Druk je op een toets start hij XP CD doe je niets krijg je:
NTLDR is missing

• xienix6
Luukland schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:23:
Hmmm dit probleem heb ik ook gehad... Windows Vista schijf erin gezet, vervolgens bij "druk op een toets om de computer op te starten via de cd" drukken... Dan krijg je een installatiemenu, en als het goed is staat onderaan, systeemherstel, ofzoiets... Dan staat er partitieproblemen, en die even uitvoeren, en klaar is kees :)

Misschien proberen met Windows XP installatiedisk?

Als het gelukt is hoor ik het graag :D
Maarehhh bij mij valt er niets te restoren.....

• xienix6
Pantera88 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:27:
even iets wat ik nog niet gehoord heb(of ik heb er overheen gelezen):
meuk: Ultimate Boot CD 5.0 bèta 12
probeer eens al je kritieke hardware te scannen en te stressen... wellicht zit er ergens een defect in de hardware die je nog niet getest hebt?>
Thanx ben hem nu aan het downloaden...

Hij is binnen, ik heb hem net gebrand, hij gaat nu draaien >:)

Krijg direct:

Code3: Too many PCI devices.
This is over capacity of Navratil software System Information. Please contact Navratil Software for upgrade of program.

Draait Memtest -86 v3.4

[ Voor 20% gewijzigd door xienix6 op 23-03-2009 22:31 ]

• M2M

M2M

medicijnman

Zoals al eerder aangegeven. Windows installeeren wil het kreng niet. Download dus even een linux live cd. Brand dat ding en kijk of je in een linux besturings systeem kunt komen. Werkt dat wel, kun je een partitie op je HD maken en kun je op je HD schrijven / lezen en wissen? dan zit je euvel op een vage plek in je systeem want dan weet ik ook niet meer wat er nu aan de hand is.

Download ook de ultimate boot cd en check je systeem met verschillende tools die daar op staan. Memtest misschien, cpu test en zeker een harde schijf test.

edit: en topic schoppen binnen 24 is niet zo lief. Gebruik de Edit knop ;)

[ Voor 6% gewijzigd door M2M op 23-03-2009 21:40 ]

-_-

• xienix6
M2M schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:40:
Zoals al eerder aangegeven. Windows installeeren wil het kreng niet. Download dus even een linux live cd. Brand dat ding en kijk of je in een linux besturings systeem kunt komen. Werkt dat wel, kun je een partitie op je HD maken en kun je op je HD schrijven / lezen en wissen? dan zit je euvel op een vage plek in je systeem want dan weet ik ook niet meer wat er nu aan de hand is.

Download ook de ultimate boot cd en check je systeem met verschillende tools die daar op staan. Memtest misschien, cpu test en zeker een harde schijf test.

edit: en topic schoppen binnen 24 is niet zo lief. Gebruik de Edit knop ;)
dat wil ik wel maar ik heb helemaal geen affiniteit met linux :/ , sterker ik heb het nog nooit geprobeerd!! :?

• M2M

M2M

medicijnman

xienix6 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:49:
[...]

dat wil ik wel maar ik heb helemaal geen affiniteit met linux :/ , sterker ik heb het nog nooit geprobeerd!! :?
eens moet de eerste keer zijn ;)

-_-

• wowi

wowi

GENETX schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:27:
Een format controleert de schijf ook niet, maar haalt hem leeg :X . Volgens mij krijg je met een Quick format dat de entries worden gewist zodat de schijf leeg lijkt, maar kun je alles met een recovery programma terughalen. Met een normale format wordt er grondiger gewist.

Je kan het proberen in ieder geval, maar volgens mij mag het niets uitmaken
Met een quick format wordt je hardeschijf struktuur niet gecontroleerd, want als xp of vista fouten in de harde schijf struktuur heeft crashed het gewoon weg.
Met een full format wordt wel je hardeschijf struktuur gecontroleerd, er is een wezenlijk verschil, nooit quick format doen als je problemen hebt met je harddisk. Dat dit niet bekend is ??
Full format zal sectoren afvlaggen en de reserve sectoren ervoor gebruiken. Tevens wordt de struktuur gecontroleerd.

En heb je in je bios al gechecked of je sata poorten op ide compatible staan??? En niet op enhanced??
Want jij zegt dit:

Disk Information!

No Harddisk is detected!

[ Voor 18% gewijzigd door wowi op 23-03-2009 23:25 ]

• xienix6
GENETX schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:17:
Lees eerst eens het hele verhaal, zucht. Ik zal het even samenvatten:

1. Windows installeert totaal niet en blijft al hangen voor hij verder gaat met setup. hij hangt dus al bij het kopieren van de bestanden voor de installatie. FixMBR heeft geen zin, de melding die in de TS staat komt naar voren omdat er geen voldoende bestanden zijn door bovenstaande.

2. Hij heeft ook al een andere harde schijf geprobeerd met exact hetzelfde euvel. Dus het ligt hem ook niet aan de harde schijf.

3. Hij heeft al een andere CD geprobeerd

4. Hij heeft ook al andere spelers gebruikt

----------------

Nu dat probleem is opgelost en het commentaar van bovenstaande heren gewoon kan worden genegeerrd mbt het checken van de harde schijf en fixboot/fixmbr heb ik nog wat opties:

Probeer die IDE speler er aan te hangen en kloot wat met beide harde schijven op verschillende SATA poorten met verschillende kabels (je hebt er minimaal 2 zo te lezen). Probeer verder nog steeds een linux live cd te booten. Test verder eens je geheugen met memtest, deze staat ook op een Ubuntu live CD.
Geheugen heb ik inmiddels getest met memtest -86 v3.4. (resultaat)
Pass complete, no errors, press Esc to exit.
:*)

HDD test geeft volgende error. (Ik hoop dat ik de juiste heb)
Invalid Opcode at 5281 FFFF 0286 E0A0 0000 0000 0000 0000 E0A0 0000 017C 0000 0D86

Nou zeg het maar.... lol :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door xienix6 op 23-03-2009 23:44 ]

• xienix6
wowi schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:15:
[...]

Met een quick format wordt je hardeschijf struktuur niet gecontroleerd, want als xp of vista fouten in de harde schijf struktuur heeft crashed het gewoon weg.
Met een full format wordt wel je hardeschijf struktuur gecontroleerd, er is een wezenlijk verschil, nooit quick format doen als je problemen hebt met je harddisk. Dat dit niet bekend is ??
Full format zal sectoren afvlaggen en de reserve sectoren ervoor gebruiken. Tevens wordt de struktuur gecontroleerd.

En heb je in je bios al gechecked of je sata poorten op ide compatible staan??? En niet op enhanced??
Want jij zegt dit:

Disk Information!

No Harddisk is detected!
Ja heb ik op ide compatible staan.

• wowi

wowi

xienix6 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:35:
[...]

Ja heb ik op ide compatible staan.
Gooi eventueel al je partities van de harddisk weg en maak alles opnieuw aan en doe een full format !!!
Belangrijk

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
xienix6 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:33:
[...]

Geheugen heb ik inmiddels getest met memtest -86 v3.4. (resultaat)
Pass complete, no errors, press Esc to exit.
:*)

HDD test geeft volgende error. (Ik hoop dat ik de juiste heb)
Invalid Opcode at 5281 FFFF 0286 E0A0 0000 0000 0000 0000 E0A0 0000 017C 0000 0D86

Nou zeg het maar.... lol :Y)
Je had het toch ook op een andere harde schijf geprobeerd? En heb je nou al Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen? Ik heb het gevoel dat je deze nog geeneens gelezen hebt. Een van de dingen die daar in staat is het zo kaal mogelijk opstarten en de onderdelen 1 voor 1 testen.

• xienix6
wowi schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:44:
[...]

Gooi eventueel al je partities van de harddisk weg en maak alles opnieuw aan en doe een full format !!!
Belangrijk
Zo gezegd zo gedaan, Alle partities verwijderd van de harddisk, alles opnieuw aangemaakt. :*)
Full Format..
Vervolgens SETUP KOPIEERT NU BESTANDEN... :X
en waar denk je dat hij vast blijft hangen...... 8)7 8)7
DRIVER.CAB dit keer niet op 6% of 9%, nee dit keer op 11%. _O-

Morgen maar weer eens een avond aan spenderen, bedankt alvast allen welterusten en tot morgen. :w

Okay fastext bedankt...

Goed ik heb net wat post gelezen en gelijk wat dingen geprobeerd.

A) Ubuntu 7.10 gedownload, gebrand op CD,
Krijg direct melding NTLDR Ontbreekt Druk CTRL+ALT+DEL.

B) Bios versie .
is al geupdate naar 1301.

C) Ram voltage verhogen,.
Net info gevonden over deze modules:
Memory
Internal memory 4096 MB
Internal memory type SDRAM-DDR3
Form factor 240 Pin DIMM
Bus clock rate 1600 MHz
Memory
CAS latency CL 7-7-7-24
Energy management
Input voltage 1.9 V

Ik heb hem nu op 1.9V staan.

D) Ultimate boot disk..
Nu ben ik bezig met Parted Magic op deze CD, net de HDD getest uitslag:

/dev/sdb. 1.00 TB, WDC WD10EACS-00C7 BO, Heath check: PASSED
/dev/sdb. 150.04 GB, WDC WD1500 HLFS-01G6U0, Heath check: PASSED

E) Geheugen..
had ik al getest met Memtest
Type geheugen: OCZ 4GB (2x2048MB) D/C DDR3 PC3-12800 Platinum Edition OCZ3P16004GK

F) PATA schijven.
heb ik niet meer, althans niet meer zo'n aansluiting.

G) Gaven beiden hetzelfde probleem.
Ja ze gaven beiden hetzelfde probleem.

[ Voor 54% gewijzigd door xienix6 op 24-03-2009 22:13 ]

• xienix6
silmaril8 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 00:15:
[...]

Je had het toch ook op een andere harde schijf geprobeerd? En heb je nou al Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen? Ik heb het gevoel dat je deze nog geeneens gelezen hebt. Een van de dingen die daar in staat is het zo kaal mogelijk opstarten en de onderdelen 1 voor 1 testen.
Ja dat klopt als je mijn eerste verhaal leest zie je dat ik een heleboel dingen al heb uitgesloten (door het lezen van troubleshooter). Dat maakt het nu namelijk zo vreemd...

Ja ik heb met 2 schijven gestest, allebei gaven zij dit probleem...

• silmaril8
  • Niet online
Allebei gaven ze dezelfde error tijdens de HDD test?

[ Voor 4% gewijzigd door silmaril8 op 24-03-2009 00:40 ]

• GENETX
@ wowi, ok dat heb ik nooit geweten inderdaad. Heb dan ook nog nooit problemen gehad. Maar idd eens proberen een full format te doen.

Verder, prop er nu een Linux Live CD in. We willen je helpen, maar dan moet je wel inzet tonen dat je het ook opgelost wilt hebben. Dat je nooit met linux hebt gewerkt is geen enkele reden. Zo'n Live CD prop je er in en die boot vanaf de CD. Hij zet niets op de harde schijf en zodra je je computer weer reset is het gewoon weer weg, net zoals de PC was voor je de schijf er in deed. Zonder deze test kunnen wij ook weinig beginnen op dit moment.

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-01 11:50
Dit is inderdaad een moeilijke.. Het wordt allemaal gissen nu, dus schoot me als ik iets roep dat al is geroepen..
Zou het moederbord niet helemaal tof zijn, of de bios corrupt geraakt? Zelfde ram, zelfde kabels en zelfde schijf in een andere kast doen zou handig zijn om te testen, maar die heb je ws niet in de buurt.. Is er een bios update beschikbaar voor jou moederbord? Daarnaast is inderdaad de linux live cd een goeie, ben benieuwd!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Xienix, gebruik nou eens de edit knop ipv binnen 5 minuten een paar posts te posten...je mag best op meerdere posters reageren binnen 1 post...

Dat terzijde, had je al een PATA schijf geprobeerd? volgens mij niet toch ?
Probeer dat eens...kan goed zijn dat je SATA controller niet in orde is...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• wowi

wowi

xienix6 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 00:22:
[...]

Zo gezegd zo gedaan, Alle partities verwijderd van de harddisk, alles opnieuw aangemaakt. :*)
Full Format..
Vervolgens SETUP KOPIEERT NU BESTANDEN... :X
en waar denk je dat hij vast blijft hangen...... 8)7 8)7
DRIVER.CAB dit keer niet op 6% of 9%, nee dit keer op 11%. _O-

Morgen maar weer eens een avond aan spenderen, bedankt alvast allen welterusten en tot morgen. :w
MM dat is minder, ik begin toch echt te twijfelen of je moederbord wel goed is, wat me wel opvalt dat je steeds bij die driver.cab stopt en dit is een groot bestand, wat gebeurt er dan anders ??
Het lijkt op een beperking van het een of ander.

Het lijkt me dat tie dat tijdelijk eerst in je geheugen stopt en dan in zijn geheel wegschrijft.
Net of daar wat misgaat. Hoe langer iets in je geheugen hoevaker het gerefreshed wordt en het van spanning voorzien wordt.
Trouwens al eens de voltages van je geheugen nagekeken?
Je zegt ocz geheugen welk model heb je daarvan erin zitten en wat zijn de specs daarvan moeten die geen 2,1 volt hebben??
Geef model nummers eens door.
http://www.asus.com/Product.aspx?P_ID=fQ39Ng5Y1VIgl116
Daar kijk eens bij de qvl list probeer daarvan anders een module te pakken te krijgen om te testen, je zult de eerste niet zijn waarbij sommige merken geheugen niet werken.

[ Voor 8% gewijzigd door wowi op 24-03-2009 14:59 ]

• Makkelijk
Fastex schreef op maandag 23 maart 2009 @ 12:08:
[...]

Kleine correctie...dat is onzin....NTLDR is geen hardware library...tis gewoon de bootloader die je windows start....
Wikipedia: NTLDR
Goed de bootloader, verder maakt het wezenlijk niet zoveel uit ;).

• Makkelijk
wowi schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:47:
[...]

MM dat is minder, ik begin toch echt te twijfelen of je moederbord wel goed is, wat me wel opvalt dat je steeds bij die driver.cab stopt en dit is een groot bestand, wat gebeurt er dan anders ??
Het lijkt op een beperking van het een of ander.

Het lijkt me dat tie dat tijdelijk eerst in je geheugen stopt en dan in zijn geheel wegschrijft.
Net of daar wat misgaat. Hoe langer iets in je geheugen hoevaker het gerefreshed wordt en het van spanning voorzien wordt.
Trouwens al eens de voltages van je geheugen nagekeken?
Je zegt ocz geheugen welk model heb je daarvan erin zitten en wat zijn de specs daarvan moeten die geen 2,1 volt hebben??
Geef model nummers eens door.
http://www.asus.com/Product.aspx?P_ID=fQ39Ng5Y1VIgl116
Daar kijk eens bij de qvl list probeer daarvan anders een module te pakken te krijgen om te testen, je zult de eerste niet zijn waarbij sommige merken geheugen niet werken.
Goeie, ik heb ook ooit problemen gehad met een asus mobo en ocz geheugen, moederbord pakte niet automatisch goede voltage.

edit:
Sorry ik wist niet dat ik nog steeds de laatste poster was.

[ Voor 3% gewijzigd door Makkelijk op 24-03-2009 19:32 ]

• xienix6
Beste vrienden,

Ik wil jullie allen bedanken voor jullie hulp, zoals het er nu uitziet is het gelukt.
Windows has finally installed.

Thanx

Als het helemaal gelukt is schrijf ik hier het verhaal, voor zover ik het nog kan vertellen :*)

OOPS, Sorry ik had hier kunnen EDITTEN, mijn excuus........

[ Voor 36% gewijzigd door xienix6 op 24-03-2009 23:33 ]

• silmaril8
  • Niet online
En hoe is het dan gelukt? Wat heb je precies gedaan?

• xienix6
Allereerst, Hieper de piep.........

Dankzij eigenlijk jullie allemaal is het nu eindelijk gelukt BEDANKT.... *O*

Pantera88 _/-\o_ opperde het idee om Ultimate boot CD eens te proberen, deze heb ik alle tests laten doen zoals ik eerder had beschreven.
- Memtest -86 v3.4
- HDD test
- CPU test

Toen kwam ik bij het programma Parted Magic.
Vervolgens laten draaien, en kreeg een soort Windows bureaublad maar dan voor de PC.
Op "dat" bureaublad heb je allemaal iconen met bijvoorbeeld HDD, CPU, MEM, MOBO etc. Met dit programmatje kon ik de HDD klikken en gewoon aanpassen en tests uitvoeren.

Nadat ik eerst een beetje aan het snuffelen ben gegaan heb ik maar "gewoon" de partities veranderd.
(kind kan de was doen). :Y
Vervolgens heb ik nog een memory issue bekeken en zag iets met adapter (stroom). :)
Heb vervolgens de Voltage van DRAM op 2.10 gezet (dit door de super tip van WOWI _/-\o_ )

Ik denk dat dit laatste wel eens doorslaggevend geweest kan zijn.

Mocht ooit iemand dit probleem hebben zou ik Parted Magic _/-\o_ eens proberen en beginnen met het voltage.

Nu heb ik 2 namen genoemd maar MIJN DANK is voor jullie allemaal. _/-\o_ _/-\o_ Zeker voor diegenen die voor mij op google hebben gekeken, en met mij naar een antwoord hebben gezocht.... d:)b

Verder hoop ik dat ik hiermee mensen in de toekomst help, die niet zo lang hoeven te klooien zoals ik dat heb gedaan. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door xienix6 op 24-03-2009 23:12 ]

• Maxxi
Toppie maar hou er wel rekening mee dat 2Volt best wel veel is. (te veel?)

• xienix6
Maxxi schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:13:
Toppie maar hou er wel rekening mee dat 2Volt best wel veel is. (te veel?)
Ohw wat is normaal dan?? :?

• silmaril8
  • Niet online
xienix6 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:33:
[...]

Ohw wat is normaal dan?? :?
Normaal is volgens mij 1,8Volt, maar in principe kan 2,0Volt geen kwaad hoor.

Trouwens, wat heb je voor geheugen? En op welke snelheid loopt deze?

[ Voor 13% gewijzigd door silmaril8 op 25-03-2009 22:54 ]

• xienix6
silmaril8 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 22:47:
[...]

Normaal is volgens mij 1,8Volt, maar in principe kan 2,0Volt geen kwaad hoor.

Trouwens, wat heb je voor geheugen? En op welke snelheid loopt deze?
OCZ 4GB (2x2048MB) D/C DDR3 PC3-12800 Platinum Edition OCZ3P16004GK
Pagina: 1