Beste Got'ers
Ik ben op zoek naar een manier om tv op mijn pc te kijken.
De (analoge) tv aansluiting staat beneden, en mijn Mac op zolder: Een kabel trekken gaat dus niet.
Ik ben dus op zoek naar een oplossing om mijn tv signaal via lan door te sturen.
Hetgeen dat ik al gevonden heb:
-De Slingbox
-PCTV To Go van Pinnacle
Beide hebben hun voor en nadelen:
Slingbox:
-Stuur signaal via Lan door
-Kan signaal doorsturen via internet (=groot pluspunt)
-Kost 150 euro
PCTV To Go van Pinnacle
-Is een aparte WLAN router
-Kan wel/niet doorsturen via internet?
-Kost 70 euro
Ander ding is dat ik veel download en games speel, de internet aansluiting op zolder is dan ook aangesloten via het stopcontact. Als ik voor de slingbox zou kiezen zou deze hier ook gebruik van maken, mijn vraag is dan ook of zon slingbox veel brandbreedte inneemt, en of ik wel tv kan kijken als ik aan het downloaden ben.
De PCTV To Go van Pinnacle maakt gebruik van een eigen WLAN en heeft hier dus geen last van, nadeel is wel dat mijn MAC op zolder staat en ik dus niet weet hoe het zit met het signaal (maar mijn vorige setup maakte ook gebruik van WLAN en dat werkte wel goed).
Laatste punt is dat het product met men Mac moet werken (of eigenlijk Hackintosh
)
Alvast bedankt voor het hulp
Juulie
Ik ben op zoek naar een manier om tv op mijn pc te kijken.
De (analoge) tv aansluiting staat beneden, en mijn Mac op zolder: Een kabel trekken gaat dus niet.
Ik ben dus op zoek naar een oplossing om mijn tv signaal via lan door te sturen.
Hetgeen dat ik al gevonden heb:
-De Slingbox
-PCTV To Go van Pinnacle
Beide hebben hun voor en nadelen:
Slingbox:
-Stuur signaal via Lan door
-Kan signaal doorsturen via internet (=groot pluspunt)
-Kost 150 euro
PCTV To Go van Pinnacle
-Is een aparte WLAN router
-Kan wel/niet doorsturen via internet?
-Kost 70 euro
Ander ding is dat ik veel download en games speel, de internet aansluiting op zolder is dan ook aangesloten via het stopcontact. Als ik voor de slingbox zou kiezen zou deze hier ook gebruik van maken, mijn vraag is dan ook of zon slingbox veel brandbreedte inneemt, en of ik wel tv kan kijken als ik aan het downloaden ben.
De PCTV To Go van Pinnacle maakt gebruik van een eigen WLAN en heeft hier dus geen last van, nadeel is wel dat mijn MAC op zolder staat en ik dus niet weet hoe het zit met het signaal (maar mijn vorige setup maakte ook gebruik van WLAN en dat werkte wel goed).
Laatste punt is dat het product met men Mac moet werken (of eigenlijk Hackintosh
Alvast bedankt voor het hulp
Juulie