Toon posts:

Flitsend scherm op LCD TV, stroom op coax

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb even wat rondgezocht naar soortgelijke topics, maar kwam helaas niets tegen dat me verder geholpen heeft. Vandaar dit topic;

Ik heb sinds een aantal maanden een nieuwe LCD TV, aangesloten op een Humax decodertje (ziggo) via Scart en een losse coaxkabel er in voor analoog beeld. Het kastje aan de muur waar de coax binnenkomt is voorzien van een splitter met daarop ziggo internet en twee coaxkabels voor LCD TV (dig en analoog) dus en een andere TV. Nu het volgende; wanneer ik digitaal TV kijk op de LCD TV flitst het beeld elke halve minuut ongeveer naar een blauw scherm en weer terug. Wanneer ik via analoog signaal kijk heb ik dat probleem niet. Ook op de andere TV, enkel analoog signaal is dat niet het geval. Wanneer ik de coaxkabel die naar de LCD TV én die naar de digitale ontvanger vastpak, krijg ik daar een flinke opdonder van. Zo erg zelfs dat het enige tijd tintelt... dit lijkt mij niet in orde. Ik heb dit probleem voorgelegd bij een radiobeurs hier en heb een Groundbreaker gekocht voor tussen de coax, helaas blijft het probleem. Weet iemand wat er aan de hand is en belangrijker; hoe het te verhelpen is en ik weer gewoon normaal TV kan kijken en geen opdonders meer krijg?

Vast bedankt

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
Heb je 2 coax kabels, 1 voor analoge en 1 voor digitale tv? Weet je dat zeker?
Dat heb ik nog nooit gehoord, maar misschien komt dat door de alles in 1.

Normaal gaat de coax van de muur de decoder in en dan wordt het beeld digitaal verbeterd en via de scart naar de tv. Dan kan je nog een coax van de decoder naar de tv laten lopen voor analoog beeld.

Maar ik heb geen verstand van dat alles in 1 en ik heb een samsung decoder.

Het lijkt me sowieso geen goede situatie met het oog op veiligheid voor jezelf, brandgevaar en voor je dure apparatuur! Ik zou n monteur van Ziggo laten langs komen.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ferry34 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 00:31:
Heb je 2 coax kabels, 1 voor analoge en 1 voor digitale tv? Weet je dat zeker?
Dat heb ik nog nooit gehoord, maar misschien komt dat door de alles in 1.

Normaal gaat de coax van de muur de decoder in en dan wordt het beeld digitaal verbeterd en via de scart naar de tv. Dan kan je nog een coax van de decoder naar de tv laten lopen voor analoog beeld.

Maar ik heb geen verstand van dat alles in 1 en ik heb een samsung decoder.

Het lijkt me sowieso geen goede situatie met het oog op veiligheid voor jezelf, brandgevaar en voor je dure apparatuur! Ik zou n monteur van Ziggo laten langs komen.
Er staat uitraard wel wat Voltjes op. Anders heb je geen drager voor het signaal...

waar zit die spliter ?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
IRS --> decoder
    |-> splitter --> TV1
                 |-> TV2

OF

IRS --> splitter --> decoder
                 |-> TV 1
                 |-> TV 2

Want soms vinden digitale ontvangers het niet leuk als er een splitter of versterker tussen zit.

Verwijderd

Topicstarter
IRS --> splitter --> decoder
|-> TV 1
|-> TV 2

(ik krijg de TV1/TV2 niet onder splitter/decoder gezet)

Dit is de situatie; Ik heb dus zowel analoog en digitaal signaal op deLCD TV (analoog kan ik dan de regionale zenders hier bekijken). Voorheen was besproken probleem nooit aan de orde, vanaf een paar weken nu wel.. De schokken zijn niet van een paar volt, ze doen echt zeer..

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 15:18 ]

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-02 16:40
Hoe komt de kabel je huis binnen? Heb je een AOP (Abonnee Overname Punt)?

Als je dat niet hebt, kan het nl. zo zijn dat bijvoorbeeld je buren -ook zonder AOP- stroom op de kabel zetten die via de wijkverdeelkast vrolijk op jouw kabel staat.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1