Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers! Ik heb een probleem met mijn HP Paviljon t270. Voordat ik een weekje op vakantie ging heb ik de stekker eruit getrokken. Nu ben ik weer thuis maar gaat de computer niet meer aan. Achterop de voeding knippert een klein groen ledje maar de PC gaat niet aan.

Ik heb geprobeerd om het moederbord te resetten doormiddel van de CMOS eruit te halen voor 5 minuten, maar geen resultaat. Hierna heb ik een andere voeding gepakt en als ik die aansluit en de stekker erin steek begint alles meteen aan te slaan, de fans draaien etc. Ik wil hem natuurlijk gewoon met de aan en uit knop kunnen bedienen dus ik drukte de powerknop 5 seconden in om hem uit te zetten. Nu doet hij dus met beide voedingen niets meer.

Ik heb geprobeerd te zoeken naar een andere thread hier maar niets bruikbaars gevonden, ben benieuwd wat het is.

• Tommasso
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-11-2025
oftewel, de powerknop blaast een voeding op ofzo?

maakt hij ergens kortsluiting?

om welke voedingen gaan het hier eig?

post effe je specs

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:06

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je zult toch zelf wat meer moeten testen en meer informatie moeten geven voordat wij kunnen zeggen 'wat het is'. Loop de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door om je probleem te lokaliseren.

Rail Away!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 19:24
Ik heb geprobeerd om het moederbord te resetten doormiddel van de CMOS eruit te halen voor 5 minuten
Huh :? de Cmos moet eruit zijn, als je pc uitstaat, 10 sec? erin doen reset je cmos. ;)
of je hebt een systeem met 3 pinnetjes, waarbij je ze in een andere pin-combinatie moet doen.

En over je probleem, klinkt als een probleem met je mobo.
Maar eerst, haal alles wat niet nodig is eruit, branders,lezers, overig PCI / USB apparaten.
En ga vanaf daar troubleshooten

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Een HP met een knipperende led achterop duidt vaak op een kapotte voeding. het knipperende ledje geeft eigenlijk aan dat de voeding overbelast (of defect/versleten :)) is. De kans is ook aanwezig dat er ergens kortsluiting in je kast zit maar die kans acht ik klein.

Nevermind, je had dus ook al een andere voeding geprobeerd.

[ Voor 32% gewijzigd door BastiaanN op 22-03-2009 21:14 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
AMD Athlon XP 2800+
512 MB DDR
ATI Radeon 9200 128 mb
kaartlezer - ieee 1394 interface - v92 modem

Oude voeding 250W en nieuwe 300W.

Het is dus zo dat de computer met de oude voeding helemaal niets meer doet, met de nieuwe voeding springt hij direct aan, echter heb ik dan nog geen beeld of iets anders.

Ik heb alles ontkoppeld en toen aangezet, hoor ook helemaal geen beeps oid. Maar wel weer hetzelfde dat hij direct aanspringt en verder niets. Vind dit erg raar aangezien hij zou moeten beepen als er niets is aangesloten.

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Het zou prima kunnen dat er kortsluiting in je voeding is ontstaan (de oude) en dat daardoor je moederbord ook een klap heeft meegekregen en dus ook stuk is gegaan. Mocht je met het CMOS eruithalen bedoelen dat je de chip van het moederbord heb losgemaakt dan moet je even goed kijken of je deze ook goed hebt teruggeplaatst.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het CMOS batterijtje er tijdelijk uitgehaald.

Mocht het moederbord het hebben begeven, hoe kan ik dit het makkelijkste testen? Of wat kan ik nu het beste doen?

• Tommasso
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-11-2025
Het beste is om de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen, daar in wordt stap voor stap alles doorgenomen.

het komt er eig op neer om zo kaal mogelijk te booten en kijken wat er uit komt, komt er geen POST en heb je de voeding op een ander moederbord getest, dan weet je dat het moederbord stuk is...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben even helemaal opnieuw begonnen, heel het moederbord kaal eruit gehaald en alleen de proc+cooler aangesloten. Als ik dan stroom erop zet begint hij direct te draaien.

Pak ik een ander moederbord en sluit ik dezelfde cooler van het oude moederbord aan om vervolgens stroom erop te zetten gebeurd er niet.

Kan ik hieruit concluderen dat het moederbord het begeven heeft?

Oud:
AMD Athlon™ XP – 2800+ (2,08 GHz)
NVIDIA® nForce™2 chipset
333MHz Bussnelheid
512Kb Level 2 cache

Ander moederbord:
ASUS A7V8X 333mhz FSB

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu dat de moederborden elkaar niet kunnen vervangen, de oude heeft namelijk een interne cardreader/usb/floppy/sound panel aan de voorkant en die aansluitingen zitten niet op het "nieuwe" moederbord, bv. een wit stekkertje met waar 5 extreem dunne pinnetjes in moeten.

Edit 1:
Kan dat kloppen dat een interne cardreader niet op alle moederborden aangesloten kan worden? En dat niet alle aansluitingen van de pwr etc overeenkomen?

Edit 2:
Ik heb op het nieuwe moederbord wel een smartcard aansluiting gevonden, dit is echter niet voor de cardreader, dus dan houdt het alweer op. Het gaat om dit type kabeltje E119932 AWM 2464.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 13:53 ]

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:30:
Ik zie nu dat de moederborden elkaar niet kunnen vervangen, de oude heeft namelijk een interne cardreader/usb/floppy/sound panel aan de voorkant en die aansluitingen zitten niet op het "nieuwe" moederbord, bv. een wit stekkertje met waar 5 extreem dunne pinnetjes in moeten.

Edit 1:
Kan dat kloppen dat een interne cardreader niet op alle moederborden aangesloten kan worden? En dat niet alle aansluitingen van de pwr etc overeenkomen?

Edit 2:
Ik heb op het nieuwe moederbord wel een smartcard aansluiting gevonden, dit is echter niet voor de cardreader, dus dan houdt het alweer op. Het gaat om dit type kabeltje E119932 AWM 2464.
Dit had ik laatst ook met een oude HP computer. Wilde alles uit de oude kast, die kapot was, halen en in een andere kast stoppen. Het inbouwen ging wel, maar op de plek waar dus de aansluiting moet zitten voor de aanknop, reset, hd led enz... zat helemaal "niks".
Dat moederbord was dus speciaal voor die HP kast gemaakt :/

Wat je zou kunnen doen is een (goedekoop) nieuwe kast kopen.

Succes ermee :)

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Plakjekaas schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:59:
[...]

Dit had ik laatst ook met een oude HP computer. Wilde alles uit de oude kast, die kapot was, halen en in een andere kast stoppen. Het inbouwen ging wel, maar op de plek waar dus de aansluiting moet zitten voor de aanknop, reset, hd led enz... zat helemaal "niks".
Dat moederbord was dus speciaal voor die HP kast gemaakt :/

Wat je zou kunnen doen is een (goedekoop) nieuwe kast kopen.

Edit: Zucht... weer te snel gelezen :+
Koop anders even een nieuwe cardreader, die je op de interne usb kan aansluiten. Kosten niet zoveel.

Succes ermee :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erachter gekomen, ondanks dat mijn ene voeding wel stroom doorliet bleek hij toch niet helemaal zuiver te zijn. Hij had een zachte irritante aanhoudende piep, bijna niet te horen, maar opeens viel het me op.

Weer een andere voeding gepakt, 300W en nu werkte de pc wel. Iemand ooit iets meegekregen dat een voeding het wel doet, maar toch ook weer niet?

Bedankt voor de reacties in ieder geval.

• SUD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

SUD

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:27:
Ik ben erachter gekomen, ondanks dat mijn ene voeding wel stroom doorliet bleek hij toch niet helemaal zuiver te zijn. Hij had een zachte irritante aanhoudende piep, bijna niet te horen, maar opeens viel het me op.

Weer een andere voeding gepakt, 300W en nu werkte de pc wel. Iemand ooit iets meegekregen dat een voeding het wel doet, maar toch ook weer niet?

Bedankt voor de reacties in ieder geval.
Mijn broer heeft een packard bell pc uit 2005 waarvan de voeding alleen een hoge toon geeft en soms wel aan gaat na een half uur ofso, irritant dus al gauw vervangen met een andere voeding. De fan van de oude voeding werkte ook al niet meer voor een half jaar!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-05 18:56
Pas je titel eens aan. :/

[ Voor 8% gewijzigd door Red-Front op 23-03-2009 17:54 ]

Pagina: 1