Toon posts:

Handycam herkennen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net nieuwe imac aangekocht.
Wanneer ik m'n (oude) sony handycam (DCR-TRV270E) aansluit via firewire of usb herkent hij hem niet...
Hoe kan ik dit oplossen. Heb het internet al afgezocht maar vind geen oplossing.
MErci!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-02 13:34
Niet alle camera's werken. Welk programma gebruik je voor het bewerken?
In welke modus zet je de camera bij het aansluiten? Playback functie?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet hem op 'play/edit', veel meer keuze heb ik niet.
iMovie09 en avid media composer.
Hij herkent het apparaat niet dus kan ik onmogelijk inladen...

Verwijderd

Google zegt dat mensen het aan de gang hebben met imovie via firewire, wellicht is het iets simpels als, de camera aanzetten of op het goede knopje drukken of in de goede stand zetten wat je over het hoofd ziet????

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb ook wel eens een soortgelijk probleem gehad, de oorzaak was toen dat de Firewirekabel niet ver genoeg in de computer was gedrukt, hij moet er echt helemaal in zitten.

Als je de Apple Developer Tools heb geinstalleerd kun je onder /Developer/Examples/IOKit/Firewire diverse applicaties (FWNotifier) vinden waarmee je kan zien of er een apparaat wordt gedetecteerd.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
mijn ervaring is ook dat die camera's ergens een stand hebben waar ze op moeten staan voor ze echt willen werken, en idd kabels moeten zeer goed aangesloten worden

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-02 19:53

Impry

Rallymedia.nl

Grootste probleem hierbij is vaak een slecht functionerende firewire-in/uitgang op de camera zelf.
Heb zelf al meerdere Sony's gehad en zeker bij de wat oudere modellen was dit niet altijd betrouwbaar.
Wat je kunt kijken is of je wel signaal krijgt als je een beetje je kabel wat meer naar links of rechts in je camera duwt. Dus een beetje jotteren met de kabel. Wil nog wel eens werken.
En camera inderdaad gewoon in de afspeelmodus, maar dat deed je al.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 09:08
TD. welkom op GoT :w

Probeer de volgende keer in je topicstart ook even aan te geven wat je precies hebt gevonden en geprobeerd.
Heb het internet al afgezocht maar vind geen oplossing.
Dat is niet echt concreet en daar schieten we natuurlijk nog niet zoveel mee op ;) Ik zal het topic nu openlaten, maar let daarop in de toekomst: ACS Beleid.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1