Toon posts:

FTP server opzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 4.849 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis een server en wil hiermee een aantal betanden online zetten zodat ik die vanaf buitenshuis kan benaderen. Nu heb ik al veel gezocht op google en meerdere tooltjes en tutorials uitgprobeert maar het wil maar niet lukken om de bestanden voor de buitenwereld beschikbaar te maken.

Op de server staat windows server 2008 with hyper V en ik heb al : bullerproof FTP server en Filezilla server geprobeerd maar dus zonder succes.

Weten jullie een programma of tutorial waar haarfijn in uitgelegd staat hoe ik dit moet realiseren? Of weten jullie zelf een manier waarom het niet lukt?

Verwijderd

Ik zou het een keer met succes proberen, dat gaat beter dan zonder.

Oftewel: WAT gaat er niet goed.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:29
Wat lukt er niet? Beide bulletproof FTP server en Filezilla server zijn erg eenvoudig op te zetten. Eerst testen binnen je eigen netwerk. Werkt dat, dan komt Het Grote Poortmappingsverhaal als volgende stap :)

Specs

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Kan je je FTP server wel benaderen vanaf de zelfde pc?

Zoja:
Dan staat waarschijnlijk je firewall in de weg.
Het ip waar de server op draait is niet hetzelfde als de netwerkkaart.
Je bent vergeten je poort te mappen in je router

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:13:
Ik zou het een keer met succes proberen, dat gaat beter dan zonder.

Oftewel: WAT gaat er niet goed.
Wat er mis is staat gewoon in de TS dus dat ik niet de FTP server kan benaderen van een punt buiten mijn pc.

De FTP server is wel te bereiken vanaf de server zelf. Wat moet ik in de firewall aanpassen dan? Ik gebruik gewoon de firewall van windows.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

asfaloth_arwen gaf al de link naar het grote poortmappings verhaal. Wat begrijp je niet aan dat verhaal?

Lees het verhaal even goed door, dan begrijp je precies waarom je FTP-server van buiten niet bereikbaar is. Inmiddels weet je dan ook precies wat portforwarding is. Pak dan de handleiding van je router erbij en zoek op hoe je in jouw type router een poort forwardt.

[ Voor 56% gewijzigd door Bergen op 22-03-2009 21:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bergen schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:07:
asfaloth_arwen gaf al de link naar het grote poortmappings verhaal. Wat begrijp je niet aan dat verhaal?

Lees het verhaal even goed door, dan begrijp je precies waarom je FTP-server van buiten niet bereikbaar is. Inmiddels weet je dan ook precies wat portforwarding is. Pak dan de handleiding van je router erbij en zoek op hoe je in jouw type router een poort forwardt.
Ik weet hoe je een poort kan forwarden en die poort heb ik ook ingesteld in het FTP programma. Alleen kan ik niet zien waarom ik de FTP-server niet van buiten kan benaderen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:48:
[...]

Wat er mis is staat gewoon in de TS dus dat ik niet de FTP server kan benaderen van een punt buiten mijn pc.

De FTP server is wel te bereiken vanaf de server zelf. Wat moet ik in de firewall aanpassen dan? Ik gebruik gewoon de firewall van windows.
In de TS staat niet veel meer dan 'het wil maar niet lukken om de bestanden voor de buitenwereld beschikbaar te maken'.

Dat is een erg summiere beschrijving. Als ik er voor het gemak maar even vanuit ga dat je je FTP server via internet wilt benaderen, wordt het me nog niet helemaal duidelijk wat er niet goed gaat. Weet je je ip adres niet? Kan je wel op de FTP komen, maar kan je niet inloggen? Kan je wel inloggen maar zie je de bestanden niet? Loopt je FTP server elke keer vast als je probeert in te loggen? Geeft de FTP server een time-out of een access denied foutmelding?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Een niet onbelangrijke vraag waar je nog geen antwoord op hebt gegeven: Kun je de FTP server wel benaderen vanaf een andere pc in je eigen netwerk?

Zo ja dat staat de portmapping in je router niet goed of wordt het geblokkeert door de firewall in je router. Zo nee dan zit er iets niet goed in de configuratie van de FTP server of de firwall op je server zelf blokkeert het.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:50:
[...]

In de TS staat niet veel meer dan 'het wil maar niet lukken om de bestanden voor de buitenwereld beschikbaar te maken'.

Dat is een erg summiere beschrijving. Als ik er voor het gemak maar even vanuit ga dat je je FTP server via internet wilt benaderen, wordt het me nog niet helemaal duidelijk wat er niet goed gaat. Weet je je ip adres niet? Kan je wel op de FTP komen, maar kan je niet inloggen? Kan je wel inloggen maar zie je de bestanden niet? Loopt je FTP server elke keer vast als je probeert in te loggen? Geeft de FTP server een time-out of een access denied foutmelding?
Als ik mijn IP adres intyp en nee ik doe niet 192.168.1.14 :p maar gewoon het goede IP adres dan kom ik op de website van de router, als ik daarachter dan de poortnummer zet dan geeft hij niets. Als iemand anders van buitenshuis het IP adres intypt krijgt hij niets.

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:51:
Een niet onbelangrijke vraag waar je nog geen antwoord op hebt gegeven: Kun je de FTP server wel benaderen vanaf een andere pc in je eigen netwerk?

Zo ja dat staat de portmapping in je router niet goed of wordt het geblokkeert door de firewall in je router. Zo nee dan zit er iets niet goed in de configuratie van de FTP server of de firwall op je server zelf blokkeert het.
Nee ik kan de FTP-server niet benaderen vanaf een andere pc in het netwerk.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03 11:50

scorpie

Supra Addict

Portmappen is iets heel anders dan de FTP port in dat programma instellen.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Topicstarter
scorpie schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:57:
Portmappen is iets heel anders dan de FTP port in dat programma instellen.
Ja portmappen is een poort in je router openzetten.

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:56:
[...]

Nee ik kan de FTP-server niet benaderen vanaf een andere pc in het netwerk.
Oke dan moet je het dus zoeken in de configuratie van de FTP server (luistert hij wel naar externe verzoeken dus op je LAN ip?) Of de firewall van je server blokkeert de FTP server, dit lijkt mij het meest waarschijnlijk dus begin eens met windows firewall uit te schakelen en kijk of het dan wel werkt, zo ja dan moet je dan even een uitzondering toevoegen en windows firewall weer aanzetten.

[ Voor 18% gewijzigd door ik222 op 22-03-2009 22:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:02:
[...]

Oke dan moet je het dus zoeken in de configuratie van de FTP server (luistert hij wel naar externe verzoeken dus op je LAN ip?) Of de firewall van je server blokkeert de FTP server, dit lijkt mij het meest waarschijnlijk dus begin eens met windows firewall uit te schakelen en kijk of het dan wel werkt, zo ja dan moet je dan even een uitzondering toevoegen en windows firewall weer aanzetten.
Ok dan ga ik wel even de firewall uitzetten.

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Kun je wel inloggen dmv. localhost? :?

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• ik222
  • Niet online
Wacht even als je hem vanaf een andere PC in je eigen netwerk wilt benaderen gebruik je toch wel het LAN ip he?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:01:
[...]

Ja portmappen is een poort in je router openzetten.
Niet alleen openzetten, ook doorsturen naar een host binnen je netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:04:
Wacht even als je hem vanaf een andere PC in je eigen netwerk wilt benaderen gebruik je toch wel het LAN ip he?
Ja, als ik de server wil benaderen doe ik: 192.168.1.14.

Verwijderd

Topicstarter
Bergen schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:05:
[...]
Niet alleen openzetten, ook doorsturen naar een host binnen je netwerk.
Hoe bedoel je?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als je een poort open zet moet je ook aangeven voor welke pc dmv ip-adres.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Nou kijk, stel dat iemand vanaf het internet een verbinding wil maken met jouw FTP-server, dan maakt die een connectie op jouw externe IP-adres. De verbinding komt van buiten op je router aan, op poort 21. Want dat is de standaart FTP-poort.

Wat moet de router met die binnenkomende connectie doen? Stel dat je 3 pc's achter je router hebt hangen, naar welke pc moet die connectie dan worden doorgestuurd? Naar de pc waar de FTP-server op draait! Maar welke is dat? Dat kan de router niet ruiken, dus dat moet je de router vertellen: "Als er een connectie binnenkomt op poort 21, dan moet je die doorsturen naar de pc met IP-adres 192.168.0.3." Dat is maar een voorbeeld IP-adres natuurlijk; ik weet niet welk IP-adres de pc heeft waar de FTP-server op draait.

Ook al heb je maar 1 pc achter de router hangen, dan nog moet je hem vertellen dat hij de connectie naar die pc moet doorzetten, anders doet de router helemaal niets met de verbinding en lijkt het van buiten of je FTP-server niet bereikbaar is.

Alleen "open zetten" op je router is dus niet genoeg. Tenminste, onder "open zetten" versta ik het "niet blokkeren" van connecties op die poort. Het alleen opheffen van de blokkering is dus niet genoeg.

Maargoed, dat is het hele principe van portforwarden. Dit stond ook in het grote poortmappingverhaal overigens.

[ Voor 20% gewijzigd door Bergen op 22-03-2009 22:17 ]

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:06:
[...]

Ja, als ik de server wil benaderen doe ik: 192.168.1.14.
Oke in dat geval ben ik erg benieuwd of het uitzetten van de firewall helpt :)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Om het makkelijk te maken, kun je ook gewoon even de PC in kwestie instellen als DMZ op de router. Als het dan wel werkt, is eenvoudig te concluderen dat het portforwarden niet goed staat ingesteld. Als het dan nog niet werkt, dan ligt de oorzaak duidelijk bij het instellen van de FTP server.

• ik222
  • Niet online
Hann1BaL schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:21:
Om het makkelijk te maken, kun je ook gewoon even de PC in kwestie instellen als DMZ op de router. Als het dan wel werkt, is eenvoudig te concluderen dat het portforwarden niet goed staat ingesteld. Als het dan nog niet werkt, dan ligt de oorzaak duidelijk bij het instellen van de FTP server.
Om dat te achterhalen kun je beter simpelweg de server even intern benaderen ;)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Hann1BaL schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:21:
Misschien handig om te testen, maar mocht het werken in de DMZ, raak dan niet in de verleiding om het zo te laten staan, want behalve dat de DMZ erg onveilig is, is de DMZ hier niet voor bedoeld.

Verwijderd

Topicstarter
Raven schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:09:
Als je een poort open zet moet je ook aangeven voor welke pc dmv ip-adres.
Ja dat heb ik gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/6qcro0.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 07:58 ]

• Jayden
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ken de livebox niet, maar onder geactiveerd staat neen. Klopt dit?

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

Verwijderd

Topicstarter
Jayden schreef op maandag 23 maart 2009 @ 08:01:
Ik ken de livebox niet, maar onder geactiveerd staat neen. Klopt dit?
Ik heb hem nu geactiveerd maar ik moet nu naar school.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/21n4p3k.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben weer thuis alleen maakt teamviewer gebruik van poort 21 en ik gebruik teamviewer om de server te zien. Is het mogelijk om een andere poort voor teamviewer toe te wijzen of voor bulletproof ftp?

Verwijderd

Je hebt voor je FTP server overigens meer poorten nodig dan alleen 21.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:05:
Je hebt voor je FTP server overigens meer poorten nodig dan alleen 21.
Moet je dan een range poorten open zetten? Dus van 20 t/m 8000 ofzo?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gozer het is wel duidelijk dat je nog veel materie niet snapt of niet gelezen hebt.
Geen wonder dat je je ftp server niet kunt bereiken als Teamviewer de standaard poort 21 al in gebruik heeft.
Dus:
Teamviewer op een andere poort zetten
Poorten forwarden voor teamviewer.
FTP opzetten volgens een manual, poorten 20 en 21 forwarden.
Firewall exceptions invoeren voor de poorten die FTP en teamviewer gebruiken.
Testen.

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:31:
Gozer het is wel duidelijk dat je nog veel materie niet snapt of niet gelezen hebt.
Geen wonder dat je je ftp server niet kunt bereiken als Teamviewer de standaard poort 21 al in gebruik heeft.
Dus:
Teamviewer op een andere poort zetten
Poorten forwarden voor teamviewer.
FTP opzetten volgens een manual, poorten 20 en 21 forwarden.
Firewall exceptions invoeren voor de poorten die FTP en teamviewer gebruiken.
Testen.
Ja dat weet ik allemaal dat heb ik ook gedaan alleen hoe krijg ik teamviewer op een andere poort?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Geen idee, google gewoon ff, want standaard staat deze op poort 80. Je hebt het dus waarschijnlijk zelf veranderd.

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:37:
Geen idee, google gewoon ff, want standaard staat deze op poort 80. Je hebt het dus waarschijnlijk zelf veranderd.
Sorry ik ben een beetje dom geweest :p ik had usenext op poort 21 staan :D. Ok ik heb bulletproof nu online staan maar nog steeds kan ik hem niet vanaf een andere pc in het netwerk bereiken. En als ik het dan op de server probeer krijg ik weer this site is running teamviewer :S

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 16:43 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nou fix de boel dan ff, want je geeft aan dat je alles al weet... ;)

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:42:
Nou fix de boel dan ff, want je geeft aan dat je alles al weet... ;)
Ja alles O-) behalve dat teamviewer gedoe :D Ok ik heb het geprobeerd om teamviewer af te sluiten en 192.168.1.14 te openen op de server maar dan krijg ik helemaal niets dus er is toch iets niet goed in de configuratie van bulletproof FTP denk ik dan.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 17:01 ]

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:39:
[...]Sorry ik ben een beetje dom geweest :p ik had usenext op poort 21 staan :D. Ok ik heb bulletproof nu online staan maar nog steeds kan ik hem niet vanaf een andere pc in het netwerk bereiken. En als ik het dan op de server probeer krijg ik weer this site is running teamviewer :S
Je hebt je server achter een NAT. Daarom zal je server in passive mode babbelen. Daarvoor is een poortrange nodig en je moet je server vertellen wat het ip adres van de buitenwereld is.
Als je dat allemaal goed hebt ingesteld, dan werkt het vanaf de buitenwereld wel en vanaf je eigen lan of localhost niet.

Met een service zoals web2ftp.com kan je je eigen ftp server testen.

Ik zie trouwens dat je filezilla hebt geprobeerd. Misschien dan ook handig om gewoon relevante stukken uit het log hier te posten?

edit: verplicht leesvoer: http://slacksite.com/other/ftp.html en http://wiki.filezilla-project.org/FAQ#FileZilla_Server_FAQ

[ Voor 6% gewijzigd door Sosabowski op 23-03-2009 17:19 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
Nou een kort maar krachtig log file :

FileZilla Server version 0.9.31 beta
Copyright 2001-2009 by Tim Kosse (tim.kosse@filezilla-project.org)
Connecting to server...
Connected, waiting for authentication
Logged on

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

relevant...

Dus niet de stukken waar het goed gaat.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
IorGie schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:27:
relevant...

Dus niet de stukken waar het goed gaat.
Hoe bedoel je welke moet ik dan hebben? En als ik mijn externe ip intoets dan kom ik op de site van de router.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 17:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:29:
[...]

Hoe bedoel je welke moet ik dan hebben? En als ik mijn extermne ip intoets dan kom ik op de site van de router.
Waar toets je die dan in ? want als ik een FTP verbinding opzet kom ik niet in mijn browser uit ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:44:
[...]

Waar toets je die dan in ? want als ik een FTP verbinding opzet kom ik niet in mijn browser uit ?
In FireFox. Hoogtepunt bereikt _/-\o_ ik ben vergeten ftp:// ervoor te zetten :D . Anyway ik moet nu nog het wachtwoord zien uit te vogelen. Ok het is gelukt alleen... hoe kom ik nu extern op de server?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 17:54 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-03 22:23

Demo

Probleemschietende Tovenaar

IorGie schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:12:
[...]

Je hebt je server achter een NAT. Daarom zal je server in passive mode babbelen. Daarvoor is een poortrange nodig en je moet je server vertellen wat het ip adres van de buitenwereld is.
Als je dat allemaal goed hebt ingesteld, dan werkt het vanaf de buitenwereld wel en vanaf je eigen lan of localhost niet.
Niet helemaal.. In active mode geeft de client een poortnummer door waar de server naartoe connect. Dit zou voor de server makkelijker zijn, maar voor de client lastiger, omdat elke client dan een poort moet open zetten. (mits achter een router)
In passive mode geeft de server het poortnummer door waar de client zijn data kan ophalen. Dit betekent dus dat aan de serverkant een poort open moet (maar dat moest toch al: poort 21) maar dat de clients niets hoeven te configureren.
Mocht je niet achter een router zitten (server in een datacenter bijvoorbeeld) dan is het opzetten van een passive server alleen maar makkelijker.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:47:
[...]

In FireFox. Hoogtepunt bereikt _/-\o_ ik ben vergeten ftp:// ervoor te zetten :D . Anyway ik moet nu nog het wachtwoord zien uit te vogelen. Ok het is gelukt alleen... hoe kom ik nu extern op de server?
Poort 20 en 21 forwarden naar het ip adres van je ftp server.

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 18:14:
[...]

Poort 20 en 21 forwarden naar het ip adres van je ftp server.
Ja dat heb ik gedaan maar wat moet je intypen in je webbrowser buitenshuis?

• Gizz
  • Laatst online: 21:45

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ook ftp:// maar dan natuurlijk met je internet IP :z

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan krijg ik ftp://(mijn ip) en dan... niks. Ook kan ik de ftp alleen benaderen vanaf de server en niet vanaf mijn pc hoe krijg ik dit dan werkend?

• Gizz
  • Laatst online: 21:45

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat kan alleen aan je firewall liggen of een verkeerd ingestelde FTP-server. Beetje te lastig te bepalen met alleen als info "Werkt niet".

[ Voor 28% gewijzigd door Gizz op 23-03-2009 20:39 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Gizz schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:38:
Dat kan alleen aan je firewall liggen of een verkeerd ingestelde FTP-server. Beetje te lastig te bepalen met alleen als info "Werkt niet".
Ok de firewall staat uit maar ook met firewall doet hij het wel in internet explorer en niet in google chrome daar zat m het probleem. Maar nog steeds lukt het niet om hem buitenshuis te benaderen.

• ik222
  • Niet online
Heb je nu zowel poort 20 als 21 geforward staan?

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:53:
Ja nu wel.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik kan op mijn pc alleen de files zien maar ik kan geen map openen dit kan ik wel op de server hier een log file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
000044) 23-3-2009 21:58:30 - (not logged in) (192.168.1.13)> 220-FileZilla Server version 0.9.31 beta
(000044) 23-3-2009 21:58:30 - (not logged in) (192.168.1.13)> 220-written by Tim Kosse (Tim.Kosse@gmx.de)
(000044) 23-3-2009 21:58:30 - (not logged in) (192.168.1.13)> 220 Please visit http://sourceforge.net/projects/filezilla/
(000044) 23-3-2009 21:58:36 - (not logged in) (192.168.1.13)> USER anonymous
(000044) 23-3-2009 21:58:36 - (not logged in) (192.168.1.13)> 331 Password required for anonymous
(000044) 23-3-2009 21:58:42 - (not logged in) (192.168.1.13)> PASS *******************
(000044) 23-3-2009 21:58:42 - (not logged in) (192.168.1.13)> 530 Login or password incorrect!
Retrieving account settings, please wait...
Done retrieving account settings
(000044) 23-3-2009 21:59:00 - (not logged in) (192.168.1.13)> USER basvuyk
(000044) 23-3-2009 21:59:00 - (not logged in) (192.168.1.13)> 331 Password required for basvuyk
(000044) 23-3-2009 21:59:10 - (not logged in) (192.168.1.13)> PASS ********
(000044) 23-3-2009 21:59:10 - basvuyk (192.168.1.13)> 230 Logged on
(000044) 23-3-2009 21:59:23 - basvuyk (192.168.1.13)> SYST
(000044) 23-3-2009 21:59:23 - basvuyk (192.168.1.13)> 215 UNIX emulated by FileZilla
(000044) 23-3-2009 21:59:23 - basvuyk (192.168.1.13)> PWD
(000044) 23-3-2009 21:59:23 - basvuyk (192.168.1.13)> 257 "/" is current directory.
(000044) 23-3-2009 21:59:23 - basvuyk (192.168.1.13)> TYPE I
(000044) 23-3-2009 21:59:23 - basvuyk (192.168.1.13)> 200 Type set to I
(000044) 23-3-2009 21:59:23 - basvuyk (192.168.1.13)> PASV
(000044) 23-3-2009 21:59:23 - basvuyk (192.168.1.13)> 227 Entering Passive Mode (192,168,1,14,192,175)
(000044) 23-3-2009 21:59:23 - basvuyk (192.168.1.13)> SIZE /
(000044) 23-3-2009 21:59:23 - basvuyk (192.168.1.13)> 550 File not found
(000044) 23-3-2009 21:59:23 - basvuyk (192.168.1.13)> MDTM /
(000044) 23-3-2009 21:59:23 - basvuyk (192.168.1.13)> RETR /
(000044) 23-3-2009 21:59:23 - basvuyk (192.168.1.13)> PASV
(000044) 23-3-2009 21:59:23 - basvuyk (192.168.1.13)> 227 Entering Passive Mode (192,168,1,14,192,176)
(000044) 23-3-2009 21:59:23 - basvuyk (192.168.1.13)> CWD /
(000044) 23-3-2009 21:59:23 - basvuyk (192.168.1.13)> 250 CWD successful. "/" is current directory.
(000044) 23-3-2009 21:59:23 - basvuyk (192.168.1.13)> LIST
(000044) 23-3-2009 21:59:34 - basvuyk (192.168.1.13)> 425 Can't open data connection.

• Demo

Demo

Dan staat je passive port range niet goed ingesteld waarschijnlijk.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Verwijderd

Topicstarter
Demoniac schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:56:
Dan staat je passive port range niet goed ingesteld waarschijnlijk.
Do portrange staat van 20 tot 8001 klopt dat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg nu een helemaal wit scherm met pagina niet gevonden geprobeerd met: google chrome, firefox en internet explorer. Dit is wat in mijn log staat als ik het met internet explorer doe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
(000068) 24-3-2009 7:54:37 - (not logged in) (192.168.1.13)> 220-FileZilla Server version 0.9.31 beta
(000068) 24-3-2009 7:54:37 - (not logged in) (192.168.1.13)> 220-written by Tim Kosse (Tim.Kosse@gmx.de)
(000068) 24-3-2009 7:54:37 - (not logged in) (192.168.1.13)> 220 Please visit http://sourceforge.net/projects/filezilla/
(000068) 24-3-2009 7:54:37 - (not logged in) (192.168.1.13)> USER anonymous
(000068) 24-3-2009 7:54:37 - (not logged in) (192.168.1.13)> 331 Password required for anonymous
(000068) 24-3-2009 7:54:37 - (not logged in) (192.168.1.13)> PASS *******
(000068) 24-3-2009 7:54:37 - anonymous (192.168.1.13)> 230 Logged on
(000068) 24-3-2009 7:54:37 - anonymous (192.168.1.13)> CWD /
(000068) 24-3-2009 7:54:37 - anonymous (192.168.1.13)> 250 CWD successful. "/" is current directory.
(000068) 24-3-2009 7:54:37 - anonymous (192.168.1.13)> TYPE A
(000068) 24-3-2009 7:54:37 - anonymous (192.168.1.13)> 200 Type set to A
(000068) 24-3-2009 7:54:37 - anonymous (192.168.1.13)> PASV
(000068) 24-3-2009 7:54:37 - anonymous (192.168.1.13)> 227 Entering Passive Mode (192,168,1,14,0,31)

Alleen hoef ik deze keer ook geen password in te typen.

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

ik222 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:53:
Waarom poort 20? Onderbouw dat eens ipv zomaar wat te roepen.

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:07

Dutch_Celt

Jollygood

Poort 20 is ook een standaard ftp poort.

edit: nou ja, redelijk standaard in elk geval (20= data poort, 21=command poort)

[ Voor 25% gewijzigd door Dutch_Celt op 24-03-2009 08:34 ]

• ik222
  • Niet online
IorGie schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 08:09:
[...]

Is vrij algemeen bekend dat poort 20 en 21 de standaard ftp poorten zijn ;)

Overigens is 20 normaal alleen een uitgaande poort, maar dan moet je dus wel zorgen dat die open staat in de firewall..

[ Voor 19% gewijzigd door ik222 op 24-03-2009 08:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 08:33:
[...]

Is vrij algemeen bekend dat poort 20 en 21 de standaard ftp poorten zijn ;)

Overigens is 20 normaal alleen een uitgaande poort, maar dan moet je dus wel zorgen dat die open staat in de firewall..
Ik ben nu niet thuis maar om 1 uur wel dan zal ik poort 20 ook open zetten.

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 07:53:
[...]

Do portrange staat van 20 tot 8001 klopt dat?
Ik zou een wat hogere range kiezen, je hebt nu ook heel veel 'lage' poorten in gebruik en dat zou kunnen gaan conflicteren met andere programma's. Meestal worden er poorten boven 10.000 gekozen. Sowieso heb je voor een thuis-ftp geen 7982 poorten nodig :P

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:56

bonzz.netninja

Niente baffi

ff out of the box denken :) Als je alleen een aantal file's wilt kunnen benaderen vanuit een andere locatie kun je ook denken aan online opslag.

Bij dropbox krijg je bijv. 2 gb en een reuze handig sync tooltje die netjes al je bestanden gesynct houd. Tevens bied het een prima webinterface. Ik kan eigenlijk al maanden niet meer zonder.
getdropbox.com

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:30
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:09:
...
Weten jullie een programma of tutorial waar haarfijn in uitgelegd staat hoe ik dit moet realiseren? Of weten jullie zelf een manier waarom het niet lukt?
[XP] Howto IIS 5.1 WebDAV-server met SSL authenticatie

't Is al weer een ouwetje die post van mij, maar met wat aanpassingen werkt ie ook voor WS2008.

Verwijderd

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:07:
ff out of the box denken :) Als je alleen een aantal file's wilt kunnen benaderen vanuit een andere locatie kun je ook denken aan online opslag.

Bij dropbox krijg je bijv. 2 gb en een reuze handig sync tooltje die netjes al je bestanden gesynct houd. Tevens bied het een prima webinterface. Ik kan eigenlijk al maanden niet meer zonder.
getdropbox.com
Nee dat heeft geen nut er wordt namelijk meer dan 50GB online gezet en er wordt ook van de andere kant bestanden op gezet.
Ik heb nu poort 20 en 21 in windows firewall exeptions gezet. Ook heb ik de poort range gezet op 10000 - 11000 en ik heb bij passive mode settings bij use the folowing ip : 85.145.180.*** gezet. Met die sterretjes mijn laatste 3 nummers. Maar nog krijg ik dit log file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
(000071) 24-3-2009 12:38:29 - (not logged in) (192.168.1.13)> 220-FileZilla Server version 0.9.31 beta
(000071) 24-3-2009 12:38:29 - (not logged in) (192.168.1.13)> 220-written by Tim Kosse (Tim.Kosse@gmx.de)
(000071) 24-3-2009 12:38:29 - (not logged in) (192.168.1.13)> 220 Please visit http://sourceforge.net/projects/filezilla/
(000071) 24-3-2009 12:38:29 - (not logged in) (192.168.1.13)> USER anonymous
(000071) 24-3-2009 12:38:29 - (not logged in) (192.168.1.13)> 331 Password required for anonymous
(000071) 24-3-2009 12:38:29 - (not logged in) (192.168.1.13)> PASS *******
(000071) 24-3-2009 12:38:29 - anonymous (192.168.1.13)> 230 Logged on
(000071) 24-3-2009 12:38:29 - anonymous (192.168.1.13)> CWD /
(000071) 24-3-2009 12:38:29 - anonymous (192.168.1.13)> 250 CWD successful. "/" is current directory.
(000071) 24-3-2009 12:38:29 - anonymous (192.168.1.13)> TYPE A
(000071) 24-3-2009 12:38:29 - anonymous (192.168.1.13)> 200 Type set to A
(000071) 24-3-2009 12:38:29 - anonymous (192.168.1.13)> PASV
(000071) 24-3-2009 12:38:29 - anonymous (192.168.1.13)> 227 Entering Passive Mode (192,168,1,14,42,251)

En dan krijg ik gewoon kan pagina niet laden oid.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2009 12:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezien dat passive ip het ip adres van de serve rmoet zijn dus 192.168.1.14 alleen heeft dat ook geen nut. Ook heb ik default geprobeerd en get ip from website maar dat werkte ook niet.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

IorGie schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 08:09:
[...]

Dat geldt voor jou, niet voor mij. ;)

@TS:
Als jij veel data wil sharen, dan ga je niet via browsers werken en daarom ga je dan ook niet met passive mode werken.
Je gaat werken met een FTP client en poort 20 en 21.

Dus nogmaals:
Zorg dat poort 20 en 21 NIET door een ander progje worden gebruikt.
Forward die poorten naar je interne ip-adres van je ftp server.
Zorg ervoor dat je interne FTP server met een VAST ip werkt en niet met DHCP (trust me, vaak genoeg ellende omdat een router portmappings niet goed ondersteunt als deze ook een ip uitdeelt aan de server).
Maak firewall rules aan in je FTP server.
Test je portmappings.
Test de FTP functionaliteit met een FTP client.

Alles stap voor stap doen, nergens van afwijken en geen andere dingen erbij halen, anders los je het nooit op.

[ Voor 63% gewijzigd door KillerAce_NL op 24-03-2009 15:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:19:
[...]

Dat geldt voor jou, niet voor mij. ;)

@TS:
...
Ok ik heb alles gedaan. Ik heb als client filezilla gebruikt dus niet de ftp server maar de client versie ervan op mijn pc. Nu gaat alles goed behalve dat hij verbinding maakt.

Log file bulletproof:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
24-3-2009 15:37:14 - FTP Server On-line : IP(s) 192.168.1.14, on port 21
(000001) 24-3-2009 15:37:27 - (not logged in) (192.168.1.13) > connected to ip : 192.168.1.14
(000001) 24-3-2009 15:37:27 - (not logged in) (192.168.1.13) > sending welcome message.
(000001) 24-3-2009 15:37:27 - (not logged in) (192.168.1.13) > 220 FTP server
(000001) 24-3-2009 15:37:27 - (not logged in) (192.168.1.13) > USER bas
(000001) 24-3-2009 15:37:27 - (not logged in) (192.168.1.13) > 331 Password required for bas.
(000001) 24-3-2009 15:37:27 - (not logged in) (192.168.1.13) > PASS ********
(000001) 24-3-2009 15:37:27 - basvuyk (192.168.1.13) > logged in.
(000001) 24-3-2009 15:37:27 - basvuyk (192.168.1.13) > 230 User basvuyk logged in.
(000001) 24-3-2009 15:37:27 - basvuyk (192.168.1.13) > PWD 
(000001) 24-3-2009 15:37:27 - basvuyk (192.168.1.13) > 257 "/" is current directory.
(000001) 24-3-2009 15:37:27 - basvuyk (192.168.1.13) > TYPE I
(000001) 24-3-2009 15:37:27 - basvuyk (192.168.1.13) > 200 Type set to I.
(000001) 24-3-2009 15:37:27 - basvuyk (192.168.1.13) > PASV 
(000001) 24-3-2009 15:37:27 - basvuyk (192.168.1.13) > 227 Entering Passive Mode (192,168,1,14,179,129)
(000001) 24-3-2009 15:37:27 - basvuyk (192.168.1.13) > LIST 
(000001) 24-3-2009 15:37:48 - basvuyk (192.168.1.13) > disconnected. (00:00:21)

en van filezilla:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Status: Verbinden met 192.168.1.14:21...
Status: Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...
Antwoord:   220 FTP server
Commando:   USER bas
Antwoord:   331 Password required for bas.
Commando:   PASS ********
Antwoord:   230 User basvuyk logged in.
Status: Verbonden
Status: Mappenlijst ophalen...
Commando:   PWD
Antwoord:   257 "/" is current directory.
Commando:   TYPE I
Antwoord:   200 Type set to I.
Commando:   PASV
Antwoord:   227 Entering Passive Mode (192,168,1,14,179,129)
Commando:   LIST
Fout:   Verbinding verloren
Fout:   Ontvangen van mappenlijst is mislukt

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Server van passive mode afhalen en client ook, zodat je puur via active-ftp en dus poort 21 en 20 werkt.

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:53:
Server van passive mode afhalen en client ook, zodat je puur via active-ftp en dus poort 21 en 20 werkt.
Hoe doe je dat dan?

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:07

Dutch_Celt

Jollygood

Hoe doe je dat dan?
Loop de instellingen eens na van ftp server en client (ken bulletproof en filezilla niet uit mijn hoofd).

De meeste (zo niet alle) programma's hebben hier wel een instelling voor.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een filmje gemaakt alleen wil deze op youtube niet echt zichtbaar zijn dus bij deze: http://www.mediafire.com/?mmnmadgngnz
het bestand is maar 1.6MB groot alleen uitgepakt 100MB en het duur maar 10 sec. Dus als je hem wilt bekijken erg bedankt _/-\o_

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Je probeert het nu steeds met je browser... Aangezien de ftp-log geen errors geeft in dat filmpje ligt het daar misschien aan.

Kun je het ook eens met ftp in een commandprompt proberen? (hoe? zo.)

Verwijderd

Topicstarter
Ook dan kom ik niet verder. Ik kan inloggen maar ik kan geen mappen bekijken log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
(000018) 24-3-2009 21:43:47 - (not logged in) (192.168.1.13) > connected to ip : 192.168.1.14
(000018) 24-3-2009 21:43:47 - (not logged in) (192.168.1.13) > sending welcome message.
(000018) 24-3-2009 21:43:47 - (not logged in) (192.168.1.13) > 220 FTP server
(000018) 24-3-2009 21:43:57 - (not logged in) (192.168.1.13) > USER bas
(000018) 24-3-2009 21:43:57 - (not logged in) (192.168.1.13) > 331 Password required for bas.
(000018) 24-3-2009 21:44:06 - (not logged in) (192.168.1.13) > PASS ********
(000018) 24-3-2009 21:44:06 - basvuyk (192.168.1.13) > logged in.
(000018) 24-3-2009 21:44:06 - basvuyk (192.168.1.13) > 230 User basvuyk logged in.
(000018) 24-3-2009 21:45:00 - basvuyk (192.168.1.13) > PORT 192,168,1,13,214,22
(000018) 24-3-2009 21:45:00 - basvuyk (192.168.1.13) > 200 Port command successful.
(000018) 24-3-2009 21:45:00 - basvuyk (192.168.1.13) > LIST 
(000018) 24-3-2009 21:45:00 - basvuyk (192.168.1.13) > 150 Opening data connection for directory list.
(000018) 24-3-2009 21:45:21 - basvuyk (192.168.1.13) > 425 Cannot open data connection (10060).

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

(000018) 24-3-2009 21:45:21 - basvuyk (192.168.1.13) > 425 Cannot open data connection (10060).
Dus.... de FTP-server kan geen data connectie naar buiten toe opzetten. Hij draait nu dus in active mode en TCP-poorten 20 en 21 staan open, zoals we in het filmpje kunnen zien. Als je de firewall uitschakelt, wat toont het logboek dan?

En dan hebben we het dus over de firewall op de server. Hoe zit het met je lokale pc, heb je daar ook een firewall op draaien? (Sowieso heeft een firewall achter een router niet veel zin (de router blokkeert inkomende connecties immers al), tenzij je in een of ander luguber studentenhuis zit met allemaal duistere duistere h4x0rz op het LAN. ;)) Zo ja, zet de firewall op je lokale pc ook eens uit. Misschien blokkeert die de binnenkomende dataconnecties vanaf de server. Let ook op virusscanners, daar kan ook 'stiekem' een firewall bij in zitten.

[ Voor 175% gewijzigd door Bergen op 25-03-2009 02:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bergen schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 01:33:
[...]
Dus.... de FTP-server kan geen data connectie naar buiten toe opzetten. Hij draait nu dus in active mode en TCP-poorten 20 en 21 staan open, zoals we in het filmpje kunnen zien. Als je de firewall uitschakelt, wat toont het logboek dan?

...
Als ik de firewal uitzet krijg ik precies hetzelfde. Ik heb de firewalls op beide pc's uitgezet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 10:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 10:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nu op de server vanaf mijn pc dus lokaal alleen lukt het nog steeds niet remote?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:35:
Ik kan nu op de server vanaf mijn pc dus lokaal alleen lukt het nog steeds niet remote?
Aub niet bumpen binnen 2 uur.
Dit betekent dus dat je router nog dwarszit of dat je FTP server geconfigureerd is om alleen op lan ip's te reageren.

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:39:
[...]
Aub niet bumpen binnen 2 uur.
Dit betekent dus dat je router nog dwarszit of dat je FTP server geconfigureerd is om alleen op lan ip's te reageren.
Sorry voor het bumpen er ging iets mis want ik deed edit maar als je het filmpje bekijkt van een paar post boven kun je zien hoe het ingesteld staat. Ook staan de poorten 20 en 21 open in de router.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/1zwhr9x.jpg

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Misschien worden ze door je provider geblokkeerd?

Scan je poorten eens met GRC:
* Ga naar http://www.grc.com/default.htm
* Klik op ShieldsUP!
* Klik op Proceed
* Vul in: 20,21
* Klik op User Specified Custom Port Probe

Wat zegt ie over poort 20 en 21?

[ Voor 68% gewijzigd door Bergen op 26-03-2009 01:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee alles is gelukt nu. Met command prompt lukt het wel. Bedankt allemaal die mij geholpen hebben.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

En wat was de oorzaak nu? Toch internet explorer? Of een instelling ergens?

[ Voor 50% gewijzigd door Bergen op 26-03-2009 11:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bergen schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 10:59:
En wat was de oorzaak nu? Toch internet explorer? Of een instelling ergens?
Nee het probleem was een vriend die niet goed de instellingen had gedaan en niet goed had getypt in command prompt :S. Hij werkte namelijk al eerder. Maar dankzij dat ik me er zo in verdiept heb weet ik er ook meer over en heb ik ook wat details goed kunnen zetten.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Altijd alles zelf doen, desnoods remote ;)

Verwijderd

Topicstarter
Toch is er nog 1 probleem. Ik kan alleen de files zien met command prompt en niet met bijvoorbeeld filezilla ftp client. Hoe is dat op te lossen?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een oplossing?

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Nogmaals dat heeft met active e pasive te maken.
Verander die instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
Maxxi schreef op zondag 29 maart 2009 @ 19:09:
Nogmaals dat heeft met active e pasive te maken.
Verander die instellingen.
Ik heb de instellingen veranderd. Zoals een aantal posts van mij geleden zie je in een filmpje precies hoe ik het heb ingesteld en dat is naar mijn idee goed ik zou niet weten wat ik nog anders zou moeten instellen maar misschien jullie wel. Daarom dat ik het vraag,

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-03 15:24

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Als het met de command prompt wel goed gaat, dan lijkt het mij een instelling in het programma. Verder heeft het dus weinig meer met Netwerken te maken.

Het hele topic is imo toch al verzandt in een "hou mij bij het handje"-topic dus er kan wat mij betreft een slot op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.