• Mastodon334
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-07-2022
Ey,

Heb nu al een tijdje men pc maar er is 1 probleem.
Bij oudere spellen bevriest het beeldscherm na een half uur spelen ong. Spellen als css, rise of nations, battlefield en far cry. Bij nieuwe spellen draait alles goed.
Ik heb windows vista 64 bit, en een ati 4870 als videokaart. Komt dit dan door de videokaart of omdat vista geen oudere spellen wil draaien?

bij voorbaat dank^^

(btw heb de nieuwste drivers voor de videokaart)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Kan zo veel zijn... Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:49
Post eens volledige specs en trial en error results. Dus temperaturen, voltages, memtest resultaten.

Persoonlijk denk ik dat het of je geheugen of je voeding is :)

Met behulp van Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kun je dit precies vaststellen :)

Specs

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Met Asfaloth.

Pak eens een programma als GPU-Z om de temperaturen van je videokaart uit te lezen, HD4870's zijn heethoofden. Geldt overigens ook voor de rest van je systeem.

Overigens... voeding lijkt me niet. Dan zou het systeem het al eerder op moeten geven dan na 30 min ;)

• Mastodon334
Ok, volledige specs zijn:
Asus P5E X38
Intel E8400 op 3 ghz
Sapphire 4870 512MB rev 1
Thermalright Ultra 120 Extreme
LG Sata dvd brander
1 X WD 6400AAKS 640 gb
2 X Samsung Spinpoint F1 322HJ 320GB
Antec Twelvehundred
Coolermaster M620 modulair
4 gb 800 mhz geheugen

en bij gpu-z als ie niks doet:
Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/09/03/22/9uq.png

En met css:

Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/09/03/22/ee3.png

hoop dat dat et goeie is:P

[ Voor 3% gewijzigd door Mastodon334 op 22-03-2009 19:16 ]

• Mastodon334
Heb ook memtest gedraaid, en die loopt vast na een kwartier ong. dus is dat dan stuk?
Modbreak:Als je iets toe wilt voegen aan een eerdere post, gewoon de edit-knop gebruiken. Dat scheelt zo onnodig meermaals achter elkaar posten.

[ Voor 48% gewijzigd door dion_b op 22-03-2009 20:23 ]

• asfaloth_arwen
  • Laatst online: 09:49
Welke memtest heb je gedraaid? ik doelde op memtest86+. Indien deze foutmeldingen geeft is het geheugen niet lekker, of is het niet juist ingesteld qua snelheid/voltage etc.

Het lijkt dus inderdaad je geheugen te zijn.

offtopic:
M.b.v. de editknop kun je info toevoegen aan je vorige post zonder te kicken, dit is wenselijk binnen 24 uur als er niemand meer na je heeft gepost

Specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

^^

Het is al een paar keer genoemd, graag er nu ook daadwerkelijk wat mee doen. Wij zijn namelijk ook niet helderziend en kunnen niet raden wat er aan de hand is. Er is geen "makkelijke" manier om te ruiken wat het probleem is, je zult stap voor stap te werk moeten gaan. Wij kunnen je ook alleen helpen als je dat doet. Als je dat niet doet heeft dit topic weinig zin en gaat hij dicht :o

Oslik blyat! Oslik!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Rond de 70 graden idle voor je videokaart is sowieso wel hoog. Ook al is het probleem het geheugen, kijk ook even naar je graka.

• Mastodon334
haha ok sorry man, ben zelf niet zon genie met computers dus vandaar de topic. Ik zal ff kijken bij die troubleshooter. Btw hoe kan het dan dat nieuwere spellen die(lijkt mij) meer nodig hebben dan mijn oudere spellen het wel goed doen? En niet vastlopen. Dit is voor mij nog wel een beetje vaag en kan hier ook verder niks over vinden.

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-05 10:00
ik zie bij je GPU-Z screenies dat hij niet refresht alsie in de background staat vink dit even aan en kijk dan je temps opnieuw. pak even 2 verschillende spellen zoals CSS en iets zwaars zoals Crysis voor 100% load ;)

dat de HD4800 serie idle warm is weet iedereen dit doet ati om m zo stil mogelijk te maken en de chip makkelijk 70 graden kan hebben.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Verwijderd

Mastodon334 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:50:
haha ok sorry man, ben zelf niet zon genie met computers dus vandaar de topic. Ik zal ff kijken bij die troubleshooter. Btw hoe kan het dan dat nieuwere spellen die(lijkt mij) meer nodig hebben dan mijn oudere spellen het wel goed doen? En niet vastlopen. Dit is voor mij nog wel een beetje vaag en kan hier ook verder niks over vinden.
Dit wijst idd ook naar hardware, geheugen. Omdat bij oudere games je GFX kaart niet wordt belast, die wacht constant op de CPU en dus ook het geheugen, bij nieuwe spellen is dit juist andersom. (Ok, niet altijd, maar dus bij grafische spellen, enkele nieuwe RTS spellen zullen mss weer het meeste van je CPU/geheugen vragen). :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 04:01 ]

• Mastodon334
Oke, dus een nieuw setje geheugen moet dit verhelpen. Thnx voor al het advies trouwens:)
Pagina: 1