Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-11-2020
Mijn Gainward 8800GTS 640mb heeft het gisteren opgegeven. Vanuit het niets kreeg ik allemaal vage artifacts ingame, en na een reboot gebeurde dit wederom ingame. Toen zat ik een tijdje te browsen en daarna liep ook Windows vast en na een reboot kwam ik Windiws niet meer in. (bij opstartscherm direct blauwe strepen). Ik typ dit bericht nu wederom met dezelfde videokaart alleen zonder nvidia drivers (in vga modus) dat werkt dus nog wel.

Ik zou nou graag willen weten waar de oorzaak zit, en of ik er 100% vanuit kan gaan dat het daadwerkelijk de videokaart is omdat ik nog wel in vgamodus kan op 1280x1024. Zat zelf te denken aan Vram dat er na 2,5 jaar ineens mee op houdt, wel slecht eigenlijk want de kaart is nooit overklokt geweest en temps waren altijd oké.

Specificatie systeem: http://specs.tweak.to/13313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:14
Kan gebeuren. Lijkt me inderdaad de graka, indien mogelijk even in een andere pc testen voor de zekerheid. Of even een screenshot maken als je artifacts hebt, staan ze daar ook op, is het je graka.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou je drivers eens compleet kunnen verwijderen met 'Driver Cleaner Pro' of een equivalent. Gewoon de nieuwste WHQL-versie installeren en kijken of je er nog last van hebt.

Heb je tijdens het POST'en ook al artifacts? En wat als je een Linux Live CD gebruikt?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
Tijdens posten geen artifacts inderdaad, maar heb een dualboot van Vista en Xp en bij beide schijven had ik artifacts. Kaart is 2,5 jaar geleden gekocht dus volgens mij ook geen garantie meer helaas. ;(

[ Voor 66% gewijzigd door cadamink op 22-03-2009 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Aangezien je systeem het bij beide OS'en heeft lijkt het idd hardware te zijn?
Al eens de kaart eruit genomen en terug gestoken, misschien slechte verbinding alhoewel hij precies erger wordt als ik het zo lees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
Kom net van Vista af en dacht laat ik Xp nog eens booten, en ja hoor ik kan windows gewoon in en zelfs games werken |:( . Begrijp er nu dus helemaal niets meer van. Gisteren kreeg ik dus al vreemde blauwe strepen bij het opstarten van Xp en hup reboot. :o en nu lijkt er ineens geen probleem meer te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door cadamink op 22-03-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deman.nl
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:38
Koeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
temps van Everest zijn allemaal prima, alle ventilatoren werken ook.
Games doen wel vreemd trouwens. traag met afsluiten etc dus wellicht de voeding dan toch. zal nog even wat dingen testen. Tips welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

cadamink schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:16:
temps van Everest zijn allemaal prima
softwarematige metingen zijn nooit 100% betrouwbaar
Games doen wel vreemd trouwens. traag met afsluiten etc dus wellicht de voeding dan toch. zal nog even wat dingen testen. Tips welkom
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij pakken en gaan testen. Geheugen testen op errors, harde schijf checken voor bad sectors, voeding doormeten, buiten je kast de boel opbouwen.....

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Klinkt toch als een temperatuur-/koeling probleem. Tussen 2D Desktop mode en 3D in-game mode kan met een beetje pech al snel 40C verschil zitten hoor. Ontstof die graka eens heel goed en game b.v. eens met je PC-kast open ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:45
is je voeding nog wel goed deze kunne minder wattage gaan leveren na langer gebruik heb hier zelf ook last van waardoor ik soms helemaal geen beeld heb omdat er te weinig stroom word geleverd...

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
Nu ik erachter ben gekomen dat ik ineens wel in Windows kan komen en dat ik ook ineens weer kan gamen, krijg ik ook steeds meer het gevoel dat het de voeding is.

Om nog maar eens te benadrukken dat het systeem twee jaar lang perfect heeft gedraaid geloof ik niet dat het iets met temperaturen te maken heeft omdat ik de boel ook geregeld schoonmaak van stof.

Ik heb helaas niet de kennis/apparatuur om een voeding door te meten, dus ik het zal er waarschijnlijk op neerkomen dat ik een ander moet kopen om te zien of het verschil zal uitmaken.

Ik test nog even verder om een aantal zaken uit te kunnen sluiten... bedankt mensen voor jullie snelle reacties.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deman.nl
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:38
Aantal jaren terug had ik ook vreemde dingen met mijn PC en toen bleek het de voeding te zijn. De ventilator draaide wel maar dat was het dan ook wel. Kwam hier achter toen ik de ventilator stopte met een schroevendraaier. Hierna toerde de prop niet meer op. Nieuwe er in en gamen maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
Update:

na de hele pc uit mekaar en weer in mekaar te hebben gezet heb ik de pc nog eens geprobeerd en in eerste instantie kwam ik wel in Windows en startte een game op.
Dat ging even goed toen ik wederom vreemde graphics kreeg.

Reboot gedaan en jawel vanaf de boot meteen witte verticale strepen in beeld. Dit had ik eerder dus niet.
Ik kwam ook meteen windows niet meer in en deed de pc uit.

Toen ik deze weer aandeed kreeg ik geen beeld maar de pc bootte wel verder op (kon ik horen aan de hd).
Aantal malen weer geprobeerd maar kreeg met geen mogelijkheid meer beeld.

Uur later weer even geprobeerd en wel weer beeld maar vanaf de post alweer witte verticale strepen.

Kan ik er nu vanuit gaan dat het zeker de videokaart is of zijn MB en voeding nog niet uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 11:32
Voeding doormeten, indien je voeding een hele hoge/lage 12v/5v/3v afgeeft kunnen er hele rare dingen gebeuren met hardware.
Je kan iig je videokaart uitsluiten door deze in een andere PC te testen.
Het lijkt me sterk dat dit aan het mobo ligt.
Indien die slechte voltages krijgt zal deze gewoon keihard crashen denk ik.
Pagina: 1