Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug/typo] Moderatie performance

Pagina: 1
Acties:

• rvdven
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-11 13:35
Ik heb een taalfout gevonden in Moderatie performance.
Note dat de weergegeven periode kan afwijken van de periode die de modBot evalueert en dat moderaties van de afgelopen 48 uur ook niet meegenomen worden en hier ook geen expert-score van wordt getoond.
"Note" is geen Nederlands woord. Mogelijke oplossing is om het te veranderen naar "Merk op dat de weergegeven...", of (misschien iets netter) "NB. de weergegeven periode..."

Ik ben niet exact zeker of deze fout hier hoort, maar volgens mij gaat het om een statische tekst :)

Verwijderd

Nota Bene is Latijn, dus ik weet niet of dat nu zoveel beter is. ;) Ik denk dat het gebruik van een buitenlands woord hier en daar niet zozeer fout is, maar een stijlvorm.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2009 17:50 ]

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 00:10

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Als we het dan toch hebben over taalfouten, moderatie performance hoort toch ook gewoon aan elkaar?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Echte taalfouten waar niet over te discussiëren valt, kan je aanmelden op de DevTrack. ;)
dan heb je een keurig lijstje waarmee we de devvers van de straat kunnen houden >:)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• rvdven
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-11 13:35
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 17:49:
Nota Bene is Latijn, dus ik weet niet of dat nu zoveel beter is. ;) Ik denk dat het gebruik van een buitenlands woord hier en daar niet zozeer fout is, maar een stijlvorm.
Nota Bene staat echter wel in de Van Dale en is dus officieel Nederlands. Anders kunnen we bij een heel groot deel van de woorden gaan zeggen dat het geen Nederlands is :P

Het gebruik van buitenlandse woorden is volgens mij niet echt een stijlvorm, maar gewoon geen goed Nederlands. Het moet (in mijn ogen) zoveel mogelijk vermeden worden. In titels (zoals Moderatie Performance) is het nog tot daaraan toe, omdat dat een naam is. Echter is "Note" in deze context makkelijk (en netjes) te vervangen door een Nederlands woord.
Wiethoofd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 17:55:
Echte taalfouten waar niet over te discussiëren valt, kan je aanmelden op de DevTrack. ;)
dan heb je een keurig lijstje waarmee we de devvers van de straat kunnen houden >:)
Zo te zien kan er nog wel over gediscussieerd worden ;)

[ Voor 0% gewijzigd door rvdven op 23-03-2009 13:09 . Reden: typo ]