Ilya schreef op zondag 22 maart 2009 @ 17:01:
[...]
Er is echt niets logischers aan QWERTZ dan aan QWERTY.. Tevens komen de Ö en Ä amper voor in het NL.
Anyway, mijn ervaring van numeriek naar qwerty is dat het gewoon véél fijner werkt. Zeker met een tastbaar toetsenbord, maar touchscreen is ook niet per se verkeerd.
Dan is er natuurlijk ook zoiets als toetsen vs toutch, maar moet zeggen dat typen op een e71 natuurlijker aanvoelt dan bv een 5800xm.
Keypunchie schreef op zondag 22 maart 2009 @ 17:42:
[...]
Dit is natuurlijk een heel persoonlijk iets, maar ik wil iig. niet meer terug. Zeker als je wat breedsprakiger bent in je sms'jes, of als je ook een uitgebreide e-mail wil tikken, dan is het zoveel efficienter dan meerdere keren op dezelfde knop moeten drukken.
(gebruik nu een Palm Treo 500v. Ben wel op zoek naar nieuwe telefoon, maar een fysiek qwerty-toetsenbord is wel een van de belangrijkste eisen)
Dat is een prettig idee, want die paar minuten dat ik een full qwerty in mijn handen heb gehad, voel ik me een halve idioot hoe langzaam dat typen ging

Cadezo schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:44:
[...]
Op zich vindt ik het verschil tussen numeriek en qwerty op zich nog niet eens zo heel groot. Op zich als je met beide een tijdje werkt dan raak je hier best wel snel aan gewend.
Ik heb zowel de E66 als E71 (gehad). Ik heb de E66 echter na een tijdje weer weggedaan, omdat ik dat sliden gewoon vreselijk irritant vindt. Dus daar zou je wat mij betreft ook even naar moeten kijken, wil je een slide-toestel of niet?
Tjsa, heb nog nooit een slider gehad, eigenlijk altijd candybar. Gaat ook wel mijn voorkeur naar uit, ook ivm duurzaamheid.
Sick Nick schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:47:
[
afbeelding]
Of zoiets, de E55. Semi-qwerty / Semi-numeriek. 2 letters onder 1 toets dus nog steeds een vorm van T9 herkenning maar met meer knoppen dus sneller met invoeren. Plus natuurlijk groter numeriek gedeelte (wat de E71 ook nog steeds heeft maar de knopjes zijn wel heel erg klein).
E55 komt pas tegen de zomer op de markt (dacht ik?), en ga komend half jaar veel op reis - wil de telefoon juist voor die tijd in mijn zak hebben. Maar de e55 lijkt een zeer sterke speler voor de zakelijke markt te worden, eigenlijk iets wat ik zoek, zo half-om-half

Dat is misschien zo, maar wel de helft meer aan capaciteit dan de e66... 1000mah versus 1500mah, dat is toch een aardig verschil.