Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Sta op het punt om een Nokia e71 of e66 aan te schaffen. Op zich gaat de voorkeur uit naar de e71, vooral vanwege de formidabele accu, alleen heb ik nul ervaring met qwerty op een telefoon. Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen hieromtrent.

Hoe bevalt (beviel) de overstap van numeriek naar qwerty?
Zijn er specifieke redenen om wel of niet voor qwerty te kiezen?

Ik weet dat de 'welke moet ik kiezen' topics niet echt gewaardeerd worden, maar het gaat mij vooral om ervaringen met de overstap van numeriek naar qwerty, en niet zozeer om de nokia's.

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
ik ben van een sony-ericsson z710i (numeriek dus) overgestapt naar n iPhone,
in het begin is het wel even wennen, maar na een tijdje lukt dat aardig.

voordat ik mn nieuwe gsm dan kocht dacht ik ook oei, qwerty, dat lijkt me niet echt handig
maar ik heb er dan een tijdje geleden even azerty op gezet, en bijna onmiddellijk terug veranderd naar qwerty omdat ik het toch al zo gewoon was. ;)

Klik: .joeri. !

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-11 07:06
Ik heb een HTC S730 met ook een uitschuifbaar qwerty-toetsenbord, bevalt mij uitstekend moet ik zeggen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nooit een liefhebber van T9 enzo ben geweest, dus ik typte elk woord zelf voluit (ook numeriek dus) en dan kost dit toch echt minder tijd.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Weinig ervaring met T9 en dat >3-onder-1-toets-systeem, maar als ik dat verplicht ben te gebruiken ben ik wel blij met het qwerty tobo op mijn ouwe HTC TyTN. :P

Verwijderd

Ik ben van een Samsung toestel numeriek overgestapt naar een Blackberry. Ik gebruik wel QWERTZ. Is de Duitse indeling maar super handig. Ook men toetsenbord van men laptop heb ik in QWERTZ. Het is zo onlogisch om met een Frans toetsenbord Nederlands te typen.

Ik heb mij geen van beide beklaagd. Ik ben naar Blackberry overgeschakeld voor het toetsenbord en wil niks anders meer. Super handig. Typen gaat veel sneller. QWERTZ ook zeer tevreden van.

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 16:56:
Ik ben van een Samsung toestel numeriek overgestapt naar een Blackberry. Ik gebruik wel QWERTZ. Is de Duitse indeling maar super handig. Ook men toetsenbord van men laptop heb ik in QWERTZ. Het is zo onlogisch om met een Frans toetsenbord Nederlands te typen.

Ik heb mij geen van beide beklaagd. Ik ben naar Blackberry overgeschakeld voor het toetsenbord en wil niks anders meer. Super handig. Typen gaat veel sneller. QWERTZ ook zeer tevreden van.
Er is echt niets logischers aan QWERTZ dan aan QWERTY.. Tevens komen de Ö en Ä amper voor in het NL.

Anyway, mijn ervaring van numeriek naar qwerty is dat het gewoon véél fijner werkt. Zeker met een tastbaar toetsenbord, maar touchscreen is ook niet per se verkeerd.

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Ik ben overgestapt van een simpele Nokia naar een Nokia E71, bevalt echt super, ondanks mijn dikke vingers ;)

Verwijderd

Ilya schreef op zondag 22 maart 2009 @ 17:01:
[...]

Er is echt niets logischers aan QWERTZ dan aan QWERTY.. Tevens komen de Ö en Ä amper voor in het NL.

Anyway, mijn ervaring van numeriek naar qwerty is dat het gewoon véél fijner werkt. Zeker met een tastbaar toetsenbord, maar touchscreen is ook niet per se verkeerd.
Ik bedoel dat het onlogisch is om een een Franse indeling te gebruiken AZERTY voor Nederlands te typen. Daarom is QWERTY of QWERTZ beter. Tussen QWERTY of QWERTZ zie ik geen verschil. Die Umlaut gebruik ik best nog wel. Verschiet er vaak ook van.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dit is natuurlijk een heel persoonlijk iets, maar ik wil iig. niet meer terug. Zeker als je wat breedsprakiger bent in je sms'jes, of als je ook een uitgebreide e-mail wil tikken, dan is het zoveel efficienter dan meerdere keren op dezelfde knop moeten drukken.

(gebruik nu een Palm Treo 500v. Ben wel op zoek naar nieuwe telefoon, maar een fysiek qwerty-toetsenbord is wel een van de belangrijkste eisen)

[ Voor 17% gewijzigd door Keypunchie op 22-03-2009 17:46 ]

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 16:39:
Sta op het punt om een Nokia e71 of e66 aan te schaffen. Op zich gaat de voorkeur uit naar de e71, vooral vanwege de formidabele accu, alleen heb ik nul ervaring met qwerty op een telefoon. Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen hieromtrent.

Zijn er specifieke redenen om wel of niet voor qwerty te kiezen?
Op zich vindt ik het verschil tussen numeriek en qwerty op zich nog niet eens zo heel groot. Op zich als je met beide een tijdje werkt dan raak je hier best wel snel aan gewend.

Ik heb zowel de E66 als E71 (gehad). Ik heb de E66 echter na een tijdje weer weggedaan, omdat ik dat sliden gewoon vreselijk irritant vindt. Dus daar zou je wat mij betreft ook even naar moeten kijken, wil je een slide-toestel of niet?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Afbeeldingslocatie: http://www.letsgomobile.org/images/news/nokia/nokia-e55.jpg

Of zoiets, de E55. Semi-qwerty / Semi-numeriek. 2 letters onder 1 toets dus nog steeds een vorm van T9 herkenning maar met meer knoppen dus sneller met invoeren. Plus natuurlijk groter numeriek gedeelte (wat de E71 ook nog steeds heeft maar de knopjes zijn wel heel erg klein).

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 16:39:
Ik vind 2 dagen wel meevallen hoor.
Ik gebruik hm redelijk normaal.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Met uitzondering van een Orange spg (nummer ben ik even kwijt) heb ik altijd numeriek gebruikt. Ik maakte veel gebruik van een Engels talig wap forum, en binnen de kortste keren kon ik erg snel typen, later toen ik op t9 overstapte ging dit nog sneller, al word je soms afgestraft met een irritant piepje als een spelfout maakt. Wat het beste is? Dat ligt aan je persoonlijke voorkeur, en je telefoon uiteraard.

Verwijderd

Topicstarter
Ilya schreef op zondag 22 maart 2009 @ 17:01:
[...]

Dan is er natuurlijk ook zoiets als toetsen vs toutch, maar moet zeggen dat typen op een e71 natuurlijker aanvoelt dan bv een 5800xm.
AE86 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 17:03:
Ik ben overgestapt van een simpele Nokia naar een Nokia E71, bevalt echt super, ondanks mijn dikke vingers ;)
Keypunchie schreef op zondag 22 maart 2009 @ 17:42:
[...]

Dit is natuurlijk een heel persoonlijk iets, maar ik wil iig. niet meer terug. Zeker als je wat breedsprakiger bent in je sms'jes, of als je ook een uitgebreide e-mail wil tikken, dan is het zoveel efficienter dan meerdere keren op dezelfde knop moeten drukken.

(gebruik nu een Palm Treo 500v. Ben wel op zoek naar nieuwe telefoon, maar een fysiek qwerty-toetsenbord is wel een van de belangrijkste eisen)
Dat is een prettig idee, want die paar minuten dat ik een full qwerty in mijn handen heb gehad, voel ik me een halve idioot hoe langzaam dat typen ging ;)
Cadezo schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:44:
[...]

Op zich vindt ik het verschil tussen numeriek en qwerty op zich nog niet eens zo heel groot. Op zich als je met beide een tijdje werkt dan raak je hier best wel snel aan gewend.

Ik heb zowel de E66 als E71 (gehad). Ik heb de E66 echter na een tijdje weer weggedaan, omdat ik dat sliden gewoon vreselijk irritant vindt. Dus daar zou je wat mij betreft ook even naar moeten kijken, wil je een slide-toestel of niet?
Tjsa, heb nog nooit een slider gehad, eigenlijk altijd candybar. Gaat ook wel mijn voorkeur naar uit, ook ivm duurzaamheid.
Sick Nick schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:47:
[afbeelding]

Of zoiets, de E55. Semi-qwerty / Semi-numeriek. 2 letters onder 1 toets dus nog steeds een vorm van T9 herkenning maar met meer knoppen dus sneller met invoeren. Plus natuurlijk groter numeriek gedeelte (wat de E71 ook nog steeds heeft maar de knopjes zijn wel heel erg klein).
E55 komt pas tegen de zomer op de markt (dacht ik?), en ga komend half jaar veel op reis - wil de telefoon juist voor die tijd in mijn zak hebben. Maar de e55 lijkt een zeer sterke speler voor de zakelijke markt te worden, eigenlijk iets wat ik zoek, zo half-om-half :+
Gutteguttegut schreef op maandag 23 maart 2009 @ 00:01:
[...]
Ik vind 2 dagen wel meevallen hoor.
Ik gebruik hm redelijk normaal.
Dat is misschien zo, maar wel de helft meer aan capaciteit dan de e66... 1000mah versus 1500mah, dat is toch een aardig verschil.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-11 08:15
Ik heb sinds kort een Nokia 5800XM, die een touchscreen qwerty toetsenbord heeft, maar ik gebruik eigenlijk altijd het numerieke toetsenbord. qwerty is handig als de telefoon op m'n bureau ligt en ik met 2 handen kan typen, maar als ik over straat loop en even een smsje wil sturen ofzo dan werkt het niet lekker. Ik heb niet echt dikke vingers maar toch druk ik veel te snel een verkeerde toets in met het qwerty toetsenbord.
Pagina: 1