Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Topicstarter
Om een lang verhaal kort te maken,

Ik wilde een Asus P5N-E Sli vervangen door een P5Q-E, eveneens van Asus.

Nadat ik het hele zaakje omgebouwd had, geeft het systeem geen kik tijdens de boot. Dat wil zeggen, alle fan's draaien mooi, de harddrives spinnen op, maar geen beeld een geen PS2 toetsenbord respons (numlock / capslock).
Ik heb inmiddels stoelendans gehad met de geheugenreepjes, en verschillende videokaarten geprobeerd. (GTX 260, 8500GT en een hele oude PCI sis videokaart) op de verschillende PCI-(E) sleuven, zonder resultaat.

Hierna heb ik alles afgekoppeld, het moederbord uit de kast gehaald en maar eens in de doos, met processor, geheugen en videokaart aangesloten. Geen biepjes uit de pc-speaker (waarvan ik niet weet of die werkt of niet), voltages zitten binnen 5% afwijking, geen toetsenbord respons, geen videosignaal.

De cpu (een E8400 rev. C0) zou moeten werken vanaf de initiele bios, en aangezien een bios-reset ook niets heeft uitgehaald denk ik dat dit moederbord DOA is.

Is er nog iets wat ik over het hoofd heb gezien? of nog iets wat ik kan proberen voordat ik mijn oude moederbord weer inbouw en de nieuwe met een DOA label terug stuur?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zou nog een andere cpu kunnen proberen, maar als het allemaal wel werkt op dat andere mobo dan zal de P5Q-E wel stuk zijn. Geheugenincompatibility zou ook nog kunnen, had je ook andere dimmen getest die op de QVL staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 22 maart 2009 @ 16:29:
Je zou nog een andere cpu kunnen proberen, maar als het allemaal wel werkt op dat andere mobo dan zal de P5Q-E wel stuk zijn. Geheugenincompatibility zou ook nog kunnen, had je ook andere dimmen getest die op de QVL staan?
Kingston PC2 6400 valueram staat in bijna elke QVL van recente asus moederborden. Voor de zekerheid nog even opgezocht, maar het geheugen staat in de lijst.

En helaas kan ik geen andere cpu proberen. De HTPC slopen waar een E6600 in zit vind ik een beetje overdreven voor het testen van een moederbord (om de cpu te verwijderen moet het moederbord uit de kast, en daarmee ook de schijven, dvd-drive en voeding. Dat is me te veel werk...)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
M2M schreef op zondag 22 maart 2009 @ 16:40:
[...]

Kingston PC2 6400 valueram staat in bijna elke QVL van recente asus moederborden. Voor de zekerheid nog even opgezocht, maar het geheugen staat in de lijst.

En helaas kan ik geen andere cpu proberen. De HTPC slopen waar een E6600 in zit vind ik een beetje overdreven voor het testen van een moederbord (om de cpu te verwijderen moet het moederbord uit de kast, en daarmee ook de schijven, dvd-drive en voeding. Dat is me te veel werk...)
Dus hoop je dat de diagnose en het uiteindelijke oorzaak van het niet werken van je systeem gewoon uit de lucht komt vallen. ;)

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Topicstarter
marquis schreef op zondag 22 maart 2009 @ 16:48:
[...]

Dus hoop je dat de diagnose en het uiteindelijke oorzaak van het niet werken van je systeem gewoon uit de lucht komt vallen. ;)
nee het hele zaakje gaat retour naar de shop. Erg leuk zo'n cpu vervangen, maar het kost me een weekend om dat voor elkaar te krijgen. En aangezien mijn vriendin het niet zo leuk vind als ik weer haar pc aan het slopen ben, gaat dit moederbord richting de RMA afdeling.

Maar voor de duidelijkheid een overzichtje van de te verrichten werkzaamheden:
TV-kast uitruimen en naar voren verplaatsen.
Alle ty-wraps (of hoe de spelling ook mag zijn) verwijderen en de kabels loshalen.
HTPC kast open halen en alles er uit halen (tv-kaart, geluidskaart, videokaart, 3 HD's, 1 dvd-drive, voeding, HD behuizing en ongeveer 6 fan's)
De boel ombouwen en testen en weer een dag kwijt zijn om alles weer netjes in het doosje te krijgen.

maar mocht je in de buurt wonen en dit even komen doen, be my guest ;)

zolang ik hier nog een werkende P5N-E sli heb liggen, laat ik het testen (en er uiteindelijk achterkomen dat het moederbord echt dood is) graag aan de shop over :)

[ Voor 7% gewijzigd door M2M op 22-03-2009 16:58 ]

-_-