Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Kwam dit gister tegen op een website.

"Jaw-dropping… De Sixth Sense. Een mini-projector, camera en mobiele telefoon ineen. En om dit allemaal te besturen gebruik je gewoon je vingers, net zoals Tom Cruise in de film Minority Report.
Sixth Sense heeft een snelle internetverbinding en maakt het mogelijk informatie vanaf de ingebouwde camera en GSM te projecteren. Zo kun je bijvoorbeeld foto’s projecteren op de muur of een route plannen met navigatiesoftware. De mogelijkheden lijken eindeloos. De gadget kan ook voorwerpen scannen en daarvan informatie op het internet opzoeken en die vervolgens weer projecteren. Afijn, gewoon even het filmpje kijken:"

Filmpje staat hier

Ziet er erg interessant uit! Iemand een idee wanneer we dit kunnen verwachten? Heeft dit apparaat enige concurrentie?

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:49
Ik weet niet hoor. Ik vind de presentatie nogal onprofessioneel en onnodig grappig soms. Lijkt bijna op een hoax? Daarnaast zie ik mezelf niet met een camera en projectieapparaat aan mn kleding lopen...

Lijkt mij echt een hoax. Maar ik heb op het moment geen tijd om te gaan kijken wat TED precies is...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 11:51
Lijkt me geen hoax, helemaal omdat 't op TED staat, misschien toch maar checken wat 't is Shallesh? Vaak behoorlijk boeiend.

|>

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-11 11:29
lijkt me echt geen hoax, het staat op TED, en heeft ook daadwerkelijk een eigen project in de MIT media group. Ik zou een apparaat/systeem als dit direct binnenhalen als dat mogelijk was _/-\o_

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Ik vind het een prachtig idee. Lijkt me nog idealer icm hologramtechniek.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dat "voorwerpen scannen" zal slaan op de barcode die op die voorwerpen zit neem ik aan?

🖥️ | 🚗

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:29
Ik denk het niet, het lijkt me namelijk sterk dat ze mensen barcodes willen laten dragen om ze te herkennen.

[ Voor 14% gewijzigd door Vihaio op 22-03-2009 17:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij scant dat apparaat het product/mens in z'n geheel. Iets met gezichtsherkenning denk ik.

Zo'n tagcloud op iemand projecten gaat me dan wel veel te ver. Maargoed...

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-10 16:43
Tja, in principe een interessant concept maar de versie die men nu heeft is duidelijk nog 'te vroeg'. Het projecteren op 'alles' is denk ik niet alleen het grote voordeel maar ook het grote nadeel. In het filmpje viel het me op dat de lichtopbrengst van de projector nogal te wensen over liet in lichtere omgevingen, en in veel gevallen wil je ook niet projecteren. Bovendien brengt dat (vandaag de dag iig) een lelijk extra apparaat met zich mee.

Het wordt denk ik pas erg interessant als men dit kan implementeren in brillen en zonnebrillen. Daadwerkelijke lenzen die dit soort informatie 'projecteren' op je netvlies is natuurlijk hardstikke cool maar voorlopig nog hardstikke onhaalbaar. Op brillen projecteren zou echter stukken eerder haalbaar moeten zijn. :)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Verwijderd

Topicstarter
Thijs_O schreef op zondag 22 maart 2009 @ 17:50:
...
In het filmpje viel het me op dat de lichtopbrengst van de projector nogal te wensen over liet in lichtere omgevingen, en in veel gevallen wil je ook niet projecteren.
...
Weet jij hoe dat zit met de vooruitgang van lichtopbrengsten in mini-projectors? Ik geloof dat dat al aardig hip is, zo'n klein dingetje beamertje. Daar zullen ze dan wel mee bezig zijn...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 05:32 ]

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:36
Dit ziet er erg interessant uit. Veel toepassingen en erg grappig.

Alleen toch even een aantal opmerkingen:

- Het zal nog wel jaren duren voor zoiets op de markt komt, in de video wordt gesproken over misschien wel 10 jaar voordat het optimaal is.
- Misschien kost het apparaat nog maar 350$, maar er zitten natuurlijk zoveel ontwikkelingskosten aan vast dat het veeeel duurder gaat worden. Er wordt niet voor niets gezegd dat alleen de onderdelen 350$ kosten.
- Het lijkt me dat het mikken van het projecteren erg lastig is, even een horloge op je arm tekenen klinkt simpel, maar lijkt me zo makkelijk nog niet.

Heeft iemand trouwens nog meer informatie hierover? Een website of iets dergelijks? Er is wel wat over te vinden, maar niet meer dan in het filmpje te zien is.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:41
Het ziet er heel interessant uit! Ik zou eerlijk gezegd zo snel niet weten waar je het onder moet scharen. Daarbij is natuurlijk nog wel toekomstmuziek... Maar er is in SG ook al een topic, dus om het centraal te houden, lijkt het me het handigst om daar door te gaan: Nieuwe digitale technologie....

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.