Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double9106
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08-2020
Vrienden,
Ik heb een Laptop Fujitsu-Siemens Amilo PI 1505 met WiFi. Welnu na een HD crash nieuwe HD geplaatst en XP met sp3 geinstalleerd. Er zat standaard Vista op maar mijn vrouw wilde XP.

Echter kan ik wel internetten via de kabel maar niet via WiFi. Er zit een wireless kaart in maar ik kan deze niet in de hardware lijst vinden maar ook geen software installeren. Weet iemand hoe ik dat kl.... ding weer aan de praat krijg?

Alvast mij grote dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Staat er iets van een geel uitroepteken naast een device in je hardware lijst?
Indien ja moet je ff een driver downloaden, indien niet wordt de wifi kaart wel herkend maar scheelt er iets anders.
FF de specificaties opzoeken van de kaart en googlen.

Best altijd iets meer info meegeven zoals type van kaart etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

hebben die laptops niet ergens een klein schakelaartje/knopje zitten om wifi aan en uit te zetten.

Staat me iets van bij bij dat merk. Ook mee lopen rotzooien, tot ik erachter kwam dat door dat knoppie de wifi gewoon hardware matig uitgezet werd.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Klopt, toetsen combinatie of knopje.
Als je geen geel vraagteken hebt geeft het eigenlijk al aan dat de driver werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Graviton12 op 22-03-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double9106
Dank voor alle antwoorden.

1. Het knopje aan de voorzijde staat aan. Die les had ik al geleerd na een dag zoeken.
2. Ik heb geen gegevens van de interne WiFi. Deze zat er standaard op en anders moet ik de LT slopen om achter het merk en type te komen. De site van Fujitisu-Siemens hielp mij ook niet verder.
3. Inderdaad staat bij hardware/apperaatbeheer/ overige apparaten- netwerkcontroler een geel uitroepteken. Als ik dan software vernieuwen indruk dan kan hij de software niet vinden. Ik denk dat ik iets van MS moet installeren maar weet niet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double9106
Ik heb nog even wat nagekeken maar de framenet work 3,5 is geinstalleerd. Alle overige apperaten staat een geel uitroepteken bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Double9106 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 17:13:
Dank voor alle antwoorden.

1. Het knopje aan de voorzijde staat aan. Die les had ik al geleerd na een dag zoeken.
2. Ik heb geen gegevens van de interne WiFi. Deze zat er standaard op en anders moet ik de LT slopen om achter het merk en type te komen. De site van Fujitisu-Siemens hielp mij ook niet verder.
3. Inderdaad staat bij hardware/apperaatbeheer/ overige apparaten- netwerkcontroler een geel uitroepteken. Als ik dan software vernieuwen indruk dan kan hij de software niet vinden. Ik denk dat ik iets van MS moet installeren maar weet niet wat.
Ik zou nog eens op de site kijken van Fujitsu-siemens, en daar de drivers voor de chipset en WiFi downloaden.
Ik denk dat je problemen dan zijn opgelost.

http://support.fujitsu-siemens.nl/nl/support/downloads.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Nooit (meestal) vertrouwen op de melding dat er geen software voor gevonden is, het is aan de hardware leverancier om drivers te geven, niet MS.
Zoals ssch369 zegt, ff naar de website van Fujitsu en daar drivers downloaden.
2 minuten en je hebt wifi :)

Mocht je ooit niet terugvinden wat voor hardware er in een PC/Laptop zit kan je altijd bv SiSandra ofzo installen, dit soort software geeft meestal de juiste hardware onderdelen aan die je adhv hun info kan gaan googlen.

Al genoeg kasten moeten openhalen om ergens een nummertje te gaan achterhalen waarmee je verder kan op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double9106
Vrienden, mijn grote dank. Het is gelukt!

Via de Siemens site moest ik eerst de cookies blokkering uitzetten daarna kon ik de driver pakken, De laptop doet het weer.
Pagina: 1