Kan Blizard de resolutie van Starcraft verbeteren?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-07 13:27
Kan Blizard de resolutie van Starcraft verbeteren met een kleine patch???
Of is daar meer voor nodig dan alleen een patch?
Meschien kunnen we een online petition maken voor een starcraft patch die de resoluties 800x600 en 1024x768 ondersteund.

Toen ik kleine games zat te programmeren op de amiga was het erg makelijk ok de resolutie te veranderen.Dat was maar 1 minuut werk.

Thy will see the light...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:56

Theeboon

theebonen bestaan!

Je kunt ze ook gewoon effe een e-mailtje sturen met dat verzoek. Misschien zijn ze nog zo gek om 't te doen ook :)

"I sit in my room and imagine the future."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben alleen bang dat ze al klaar zijn met starcraft en liever hun effort in een nieuw project gaan pompen, maar als een mailtje zou kunnen helpen, by all means..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:09
Blizzard is bezig met een 1.08 patch >> misschien dat ze die daarin willen zetten

remember tough.. hogere resolutie = meer overzicht, maar slechter beeld van de situatie (probeer jij maar eens 1 zealot te selecteren op 1024x768) of je moet op een 21 inch spelen :)

Maar als ze dat doen, dan krijg je meteen een optie dat iedereen op dezelfde resolutie moet spelen (dus allemaal 800x600 of allemaal 640x480, maar niet half om half)

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
1024x768 of 800x600 zou starcraft een stuk mooier maken.

Die ene na deel dat een persoon op 1024x786 meer ziet dan een persoon op 640x.... dat heb je van red alert2.Geen 1 rts game houd hier rekening mee.Eigenschuld dat je speelt op 640x... dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwa, 800 x 600 zou ook al een aardige verbetering zijn hoor, dat vind ik ook goed genoeg. Maar het zou wel cool zijn als het inderdaad in de Patch zou zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shade
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-03 14:54

Shade

GuRa

Nah, dat doen ze dus nooit..
Nope.. Ik wacht er niet op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
Mijn vraag is dus:
Is het een makkelijk voor blizzard om de optie in een patch te zetten?
Zo ja,zullen we dan een online pettion maken en als we meer dan 2000 responses hebben het opsturen naar blizzard?

Volgens mij is het een paar minuten werk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shade
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-03 14:54

Shade

GuRa

Dat doen ze toch niet...
Als je zo leest wat er op die forums staat op www.battle.net nou dan verlies je de hoop al snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garak
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 02:05
tuurlijk gaat blizzard de resolutie niet veranderen, bij een variabele resolutie zijn de gene met het meeste geld / grootste monitor in het voordeel omdat ze dan een veel beter overzicht hebben.
Starcraft is juist goed omdat de systeem eisen er niet toe doen en hoe het er uit ziet boeit niet zo veel aangezien het strategish heel erg goed is

En blizzard heeft trouwens hele goede support in tegenstelling tot veel andere software bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
Op 1024x768 op een 17" zie je even veel als op een 19" of 21" die ook op 1024x768 staat.

Iedereen kan wel 1024x768 op z'n monitor doen.Anders heb je echt een zwaar triest systeem en ben JIJ(De geen die niet op 1024x768 kan draaien)een uitzondering en niet de gamers die wel op 1024x768 kunnen draaien.

Je moet ook geen rekening houden met uitzonderingen..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04 17:19
Je moet ook niet alleen kijken wat er hier in NL aan systemen staat. Er zijn 3 miljoen !!!! Starcraft spellen verkocht in Korea, daar heeft niet iedereen het nieuwste van het nieuwste.

Iedereen op 640x480, ikke "lag" -> jij ook "lag" zorgt er voor dat iedereen onder dezelfde omstandigheden speelt en dus de mogelijkheid heeft te winnen.

edit:

Om ff je vraag te beantwoorden:

Dit staat in de Blizzard Starcraft FAQ.

What resolution does Starcraft run at?

Starcraft runs in SVGA mode at 640x480, 256-color. We chose this resolution to provide the best combination of performance, compatibility, and appearance. Allowing multiple resolutions would give too much of an advantage to players with newer or higher-end systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
Toen was 640 een goede keus.
Maar we leven nu in 2001.....

800x600 als standaart resolutie kan nu toch echt wel met gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:56

Theeboon

theebonen bestaan!

Ja Starcraft is dus ook van 'toen' (toen men 640x480 nog normaal vond) dus als je hogere resoluties wilt spelen dan moet je maar nieuwere spellen spelen :?

"I sit in my room and imagine the future."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
Op dinsdag 27 februari 2001 14:28 schreef Theeboon het volgende:
Ja Starcraft is dus ook van 'toen' (toen men 640x480 nog normaal vond) dus als je hogere resoluties wilt spelen dan moet je maar nieuwere spellen spelen :?
Ja weet ik.
Maar starcraft is nog wel leuk.En met een beetje moeite is die nog mooi ook(hogere res dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 14:28 schreef Theeboon het volgende:
Leg dat maar eens uit aan de meer dan 50000 mensen die dagenlijks online Starcraft spelen.

Ik ben dan ook een grote voorstander van Starcraft en mede daarom ook van Blizzard. Machtig mooie spellen. Warcraft 2, soon ook 3 en WOW, Diablo 1 en 2 allemaal retegoed. Blizzard heeft Starcraft nog niet aan de kant gelegd, ze werken nog aan een patch voor 1.09. Komt denk ik wel rond 2002 :? rond vliegen :( Veels te lang, wat wil je als ze met andere coole games bezig zijn.

edit:
oops, sorry, ik got caught up in the moment, gebruikte de search naar sc en kon het gewoon niet weerstaan om dit topic omhoog te schoppen. excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 16:29
Tja hetzelfde geld voor diablo :(

oeps sorry is een ouwe :) foutje...

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

1.09 patch zeker? want de 1.08 patch is al een tijdje uit (de 1.08b zelfs) Maar het zou idd wel ideaal zijn om de resolutie wat op te krikken. Heb het laatst maar weer eens er op gezet met broodwars :)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een meeltje gestuurd naar Blizzard en kreeg het bericht terug dat ze het niet van plan zijn ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heh, khad dit topic prongeluk omhoog geschopt, het is al meer dan een half jaar oud.

Maar goed nu jullie hem telkens weer omhoog kicken doe ik ook maar weer even mee.

De resolutie word denk ik niet verstelbaar, ik ben van geloof dat dit ook lag gaat veroorzaken. Als de ene op 640X480 zit en de andere op 600x800 en weer een andere op 1024x768 dan moet de ene meer data dan de andere krijgen dacht ik zo en dat veroorzaakt meer lag, en daar staat starcraft bekend om, ERG goed gebalanceerde lag!

Kijk naar Diablo2, verstel bare resolutie en kut lag.
Ik weet niet zeker of het daar door komt, maar het is een gedachte die door mij ronddwaalt. Blijft kaatsen door mijn hoofd. :)
Pagina: 1