Internetverbinding valt na 5 min weg!!!

Pagina: 1
Acties:

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Sinds gisteren heb ik een probleem met mijn internetverbinding.

Als ik mijn computer aanzet is er niks aan de hand ik kan gewoon internetten. Maar na 5 min krijg ik geen verbinding meer met nieuwe pagina's die ik open. Terwijl msn wel gewoon blijft werken. Als ik me dan afmeld en weer aanmeld kan hij geen verbinding maken. Ik krijg dan de optie probleem oplossen en daarin wordt aangegeven dat hij geen verbinding met de server kan maken. Ik zit nu op de laptop die op dezelfde router werkt als mijn computer.

Nu heb ik vorige week wel een virus gehad en dit via norton verwijderd. Norton heb ik speciaal hiervoor gedownload. De trail versie. Nu lijkt het me dat er iets mis is met de firewall. Dat geeft mijn computer ook aan in de optie probleem oplossen. Maar ik heb al geprobeerd die uit te zetten, dat werkt niet. Ik heb hem aangezet dat werkt ook niet en ik heb hem terug gezet naar de standaardinstellingen en dat werkt ook niet.

Hebben jullie misschien enige idee?

Graag in jip en janneke taal want van dat soort dingen heb ik erg weinig verstand.
Alvast bedankt.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:55

Nobby

Nuts!

Uninstall Norton eens, waarschijnlijk blokkeerd Norton alles. Heb het al eens eerder meegemaakt.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Je bent dus vrij zeker dat het te maken heeft met de firewall/Norton, als dat ook effectief het probleem is ...
Norton verwijderen ... zien of het dan nog voorkomt.
Mocht dit het oplossen, download dan AVG of Comodo (heeft zowel firewall als antivirus functionaliteit).

• stansfield
Nobby schreef op zondag 22 maart 2009 @ 15:56:
Uninstall Norton eens, waarschijnlijk blokkeerd Norton alles. Heb het al eens eerder meegemaakt.
Dat heb ik al gedaan. En nog steeds werkt het niet. Eerst werkte het wel met Norton er nog op en later niet meer met norton er nog op, Toen heb ik norton eraf gehaald en werkt het nog steeds niet.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 10:49
Heb je dit probleem ook met je computer?Anders toch eens online je laptop laten scannen op virussen.Norton is nou niet echt het beste virus programma.

• stansfield
Mijn laptop doet het juist wel goed. Mijn computer juist niet. En daar zat ook het virus op.

Is een virus trouwens helemaal zeker weg als ik mijn computer opnieuw installeer?

• Graviton12
Als je een fresh install doet zou er in principe geen enkel bitje virus meer mogen opstaan omdat je dan de pc in de vaatwasser gestoken hebt :)

• stansfield
Misschien dat ik dat dan maar eens doe. Is wel ff lekker met een totaal schone lei beginnen. Belangrijke bestanden even naar mijn externe HD en gaan met die banaan.

• Graviton12
Is nooit mis om je PC te herinstallen, dat houd het ding snel en ben je zeker dat er geen troep op achterblijft.
Je kan natuurlijk ook proberen van het probleem op te lossen ....

• stansfield
Ja maar hoe ga ik dat probleem oplossen? Iemand hier nog ideen wat het zou kunnen zijn?

• Graviton12
Heb je al eens "repair" uitgevoerd in je TCP/IP scherm bij netwerk instellingen?
Dit voert een reeks van commando's uit zoals cache legen en dergelijke.

• stansfield
Nog niet eigenlijk. Straks eens proberen.

Hoe kom je daar precies?

• Graviton12
Hangt er vanaf of je XP of Vista hebt, XP heet het 'repair' als je eigenschappen kiest bij je netwerkverbinding. (control panel)
Bij Vista is het diagnose of zoiets via rechtermuis op je netwerk.

[ Voor 9% gewijzigd door Graviton12 op 22-03-2009 16:16 ]

• stansfield
OK tnx ga ik zo gelijk proberen. Heb XP

[ Voor 9% gewijzigd door stansfield op 22-03-2009 16:16 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:13

lordsnow

I know nothing

"Als ik mijn computer aanzet is er niks aan de hand ik kan gewoon internetten. Maar na 5 min krijg ik geen verbinding meer met nieuwe pagina's die ik open. Terwijl msn wel gewoon blijft werken."

Lijkt op een DNS probleem op de PC.
- start
- uitvoeren
- ipconfig /flushdns
- OK

• Graviton12
Dat is 1 van de commandos dat de repair functie uitvoert ... inclusief arp en nog een paar.

• stansfield
Dag ipconfig heb ik net geprobeerd. En dat lijkt te werken. Nu ff testen of het niet weer na 5 min wegvalt.

Tnx in ieder geval bedankt tot zover.

• stansfield
Iets te vroeg gejuicht. Nu werkt het weer niet. En waar zit precies repair bij eigenschappen van je netwerkverbinding?

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-02 20:10
stansfield schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:19:
Iets te vroeg gejuicht. Nu werkt het weer niet. En waar zit precies repair bij eigenschappen van je netwerkverbinding?
Rechtermuisknop > Herstellen (Repair) op de betreffende netwerkverbinding.
Of dubbelklikken > Ondersteuning (Support) > Herstellen (Repair)

• stansfield
Dat werkt ook niet.

elke keer als ik die ipconfig doe gaat het wel weer werken. Maar echt stabiel is het nog niet. Waar zou dat aan kunnen liggen?

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:28
stansfield schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:43:
elke keer als ik die ipconfig doe gaat het wel weer werken. Maar echt stabiel is het nog niet. Waar zou dat aan kunnen liggen?
Moeilijk te zeggen. Je zou zelf het beste moeten weten welk virus het was, wat het gedaan heeft, en wat norton heeft gedaan om het te verwijderen ;)

Je zou nog met sfc /scannow aan de slag kunnen gaan, maar schone installatie lijkt me beter als je niet weet wat het virus/norton deed.

• Graviton12
Zou beter eerst sfc /verifyonly uitvoeren zodat je te zien krijgt wat er mogelijk aan de hand is.
scannow gaat gelijk dingen aanpassen waardoor het kan voorkomen dat sommige dingen niet meer opstarten.

Winsockfix draaien of gewoon je netwerk ff opnieuw installeren bv ?

[ Voor 14% gewijzigd door Graviton12 op 23-03-2009 09:41 ]

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:28
Graviton12 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 09:40:
Zou beter eerst sfc /verifyonly uitvoeren...
Helaas gaat het om Windows XP.

• Graviton12
Dan zou ik toch eens Winsockfix draaien.
Wel op eigen risico maar als je toch een reinstall overweegt ... gewoon ff alle bestanden die je nog wilt hebben op andere pc of usb stick zetten.
Je kan de registry backuppen in WinsockFix zelf.

http://www.softpedia.com/...ckFix-Download-15337.html

Of http://winsockfix.en.softonic.com/ -> Dit is de 1.2 versie.

Vind de officiële site niet.

gl

[ Voor 27% gewijzigd door Graviton12 op 23-03-2009 10:53 ]

• stansfield
Tnx voor de tips allemaal. Misschien vanavond ff wat proberen. En komend weekend sowieso ff opnieuw installeren. Alleen weer ff die dell cd vinden dan.

Verwijderd

spam

[ Voor 93% gewijzigd door moto-moi op 15-07-2009 16:18 ]

Pagina: 1