[Ervaringen] Adobe Photoshop CS 4 Laptop voldoeningen?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views

• Romeboarder
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:23
Hallo,

Ik ben eens gaan rond kijken naar de System Requirements van Adobe Photoshop CS 4, SolidWorks en AutoCad. Nou ben ik hier niet veel wijzer uit geworden.Ik kon er namelijk niet uit halen wat voor een processor ik nou moet nemen of videokaart. En wat het voormij moeilijk maakt is juist dat ik het voor een laptop moet kiezen.

Zelf had ik een computer samengesteld:

Processor Intel Core 2 Duo P8400
Opslagcapaciteit 320GB 7200RPM
Intern geheugen 4096MB
Videokaart NVIDIA GeForce 9600M-GT 256MB

Mijn budget gaat tot 1000 Euro.

Naar mijn gevoel is dit een redelijke laptop die ook de eerder vertelde programma's aan kan.

Is dit ook zo? of zou ik toch iets anders moeten kiezen?

Alvast bedankt ;)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:44

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Nou ben ik hier niet veel wijzer uit geworden.Ik kon er namelijk niet uit halen wat voor een processor ik nou moet nemen of videokaart
Niet?

CPU
PS 1,8Ghz
AD 2,2 Ghz
SW maakt niet uit
Een p8400 is dualcore 2,26Ghz, dus goed genoeg

Ram:
PS 512MB
AD 1GB
SW 1GB
Jij hebt 4Gb, dus check.

Videokaart
PS maakt niet uit
AD 3D videokaart met 128MB geheugen
SW videokaart met opengl ondersteuning
Jij hebt een 3D kaart met 256MB die ook opengl kan draaien, check dus.

Wat is er verder niet duidelijk?

Verder is het natuurlijk zo dat dit soort programma's gewoon traag draaien als je iets onder de requirements zit, maar dan is er nog wel mee te werken. Het is niet zo dat je net als in games opeens mis schiet door framedrops. PS is alleen wat langer bezig met filters en dergelijke.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:22
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in [NBBG] Allround Notebook - december 2008.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.