Toon posts:

Acer 24" TFT. HDMI niet nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 941 views

Verwijderd

Topicstarter
2 dagen geleden heb ik een foldertje in de bus gekregen waar mijn oog meteen viel op het volgende scherm:

Merk Acer
Type X243HQBD
1920 x 1080 pixels
Responstijd 5 ms
Helderheid 300 cd/m2
Inkijkhoek 170 / 160 graden (hor./vert.)
Interface D-sub VGA , DVI
Afmetingen 201.9 x 571.2 x 399.2 mm (dxbxh)
Kleur Zwart
Garantie 2 jaar pickup & return
Max. gewicht 5.8 Kg
(copy-paste ftw)

Ik vind met een prijs voor onder de 200 euro het wel een koopje als ik dat scherm zo op het eerste gezicht zie.
Die HDMI waar ik zo veel over lees bij andere monitor's, is dat zo interessant dan? Het enigste verschil wat ik erbij kan opmaken is het ontbreken van hd geluid.. maar omdat dit scherm geen luidsprekers heeft, wat maakt het dan uit?

Thanks alvast voor reacties

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:49
Als je het scherm gewoon op je pc aansluit, heb je geen HDMI nodig. HDMI is leuk als je er een console (PS3/Xbox360 oid) op aan wilt sluiten, of andere apparaten zonder DVI :)

Specs

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Maakt echt 3x niks uit, zoals je zelf al zegt heeft die monitor geen beschikking over geluid en dat is het enige verschil tussen HDMI en DVI. Ik heb zelf de X243W (ik weet niet of het veel verschilt van de X243HQBD) en daar maak ik ook gebruik van een DVI naar HDMI plug voor mijn Playstation 3, werkt zonder problemen.

edit: damn net te laat ;)

[ Voor 4% gewijzigd door TrekDude101 op 22-03-2009 14:57 ]

• thmss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2024
Google even op DVI en HDMI, je zal zien dat er gewoon verloopstekkertjes voor zijn.

edit: nog meer te laat :)

[ Voor 15% gewijzigd door thmss op 22-03-2009 14:59 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:00

Onbekend

...

Als je wat kwaliteit in je geluid wilt hebben, zou ik daar gewoon aparte boxen voor kopen. Uit die blikken speakertjes in de schermen zal je toch geen hd geluid gaan horen.

Overigens bieden veel meer winkels dit scherm voor deze prijs aan. Ik raad je aan om niet alleen op dit foldertje af te gaan, maar ook naar andere winkels te kijken wat betreft de garantieafhandeling en service. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Ach ik heb hem gereserveerd, gewoon om het zeker te zijn, en zoals meneer 'onbekend' zegt, ook al zou ik geluid eruit hebben, dat is het nog steeds niet veel soeps, jammer genoeg is m'n 5.1 systeem (ja en mijn eerste 19 inch tft) gejat :(
En tja ik zou inderdaad dat scherm ergens ander kunnen vinden, maar dat zal snel uitlopen op een Online winkel, en ik heb echt liever een winkel waar ik binnen kan stappen als er iets mis is, ik heb dit scherm nog niet in een 'offline'-winkel :P zien staan. (dan nog in Zuid-Limburg ook btw)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2009 15:24 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die HDMI waar ik zo veel over lees bij andere monitor's, is dat zo interessant dan? Het enigste verschil wat ik erbij kan opmaken is het ontbreken van hd geluid..
Wikipedia: HDMI

Het is op GoT de bedoeling dat je zelf doet wat je kunt voor je een topic opent, en dat als je er niet uitkomt je duidelijk laat weten waar je zelf al gekeken hebt (links!) en wat dan exact onduidelijk is. Dat doe je hier geen van beide, en wat HDMI is kun je prima zelf opzoeken.

Dicht wegens te weinig (zichtbare) inzet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.