Ik heb een wanadoo livebox die op dit moment op de 1e verdieping staat. Ik wil deze graag naar beneden verhuizen (en vlak bij de meterkast zetten), maar kom hier niet helemaal uit.
(ik woon hier nog niet heel lang en alle bekabeling lag er al).
Dit is de situatie nu op de 1e:

Die grijze kabel komt ergens uit de muur, het signaal wordt gesplit in phone en line en die gaan beide de livebox in (die ook een ingang heeft voor phone en line).
Dit is de situatie in de meterkast:

Daar lijkt het voor mijn lekenoog dat er een zelfde soort constructie zit.
Ik dacht dus dat ik de phone en line kabeltjes van m'n livebox wel onderin dat kastje kon prikken en dat het zou moeten werken. Maar niet dus.
Wat ik ook typisch vind is dat als ik boven op de 1e de kabeltjes uit m'n livebox haal het telefoon-signaal beneden ook ineens niet meer werkt.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen? De bedoeling is dus dat ik de livebox beneden bij de meterkast aansluit.
(ik woon hier nog niet heel lang en alle bekabeling lag er al).
Dit is de situatie nu op de 1e:
Die grijze kabel komt ergens uit de muur, het signaal wordt gesplit in phone en line en die gaan beide de livebox in (die ook een ingang heeft voor phone en line).
Dit is de situatie in de meterkast:
Daar lijkt het voor mijn lekenoog dat er een zelfde soort constructie zit.
Ik dacht dus dat ik de phone en line kabeltjes van m'n livebox wel onderin dat kastje kon prikken en dat het zou moeten werken. Maar niet dus.
Wat ik ook typisch vind is dat als ik boven op de 1e de kabeltjes uit m'n livebox haal het telefoon-signaal beneden ook ineens niet meer werkt.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen? De bedoeling is dus dat ik de livebox beneden bij de meterkast aansluit.