Toon posts:

Mailserver opzetten met Softalk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben vandaag begonnen met het opzetten van een mailserver bij ons thuis. Nu heb ik softalk mail server geinstalleerd en draaiend. Hij haald keurig mail binnen van planet op de server, en zodra ik in MS outlook (op werkstation) verzenden en ontvangen druk krijg ik keurig mail binnen die de server heeft binnengehaald.

Maar nu is dit niet echt logish aangezien de mailserver gewoon de emails doorstuurd en de werkstation voller word met emails (word traag op ten duur).

Wat ik eigenlijk wil is dat de mailserver alle emails binnenhaald. En dat ik in MS outlook gewoon de mails kan bekijken (zonder dat deze worden binnengehaald op het werkstation)

Misschien is het heel makkelijk, maar ik zou zo 123 niet kunnen verzinnen hoe ik dit moet doen. Iemand suggesties?

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-03 12:54
Kijk eens naar IMAP zou ik zeggen.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Verwijderd

Topicstarter
account voor het ophalen van de mails in MS outlook is gebasseerd op IMAP. Als ik het goed begrijp maakt outlook toch een .PST gegevensbestand aan voor de accounts

Verwijderd

Topicstarter
Ging net bijvoorbeeld een mail sturen vanaf mijn hotmail naar mijn planet. 5 MB groot. Via MS outlook krijg ik hem nu dubbel binnen,. Via normaal pop3 (wat ik altijd al had) En via de mailserver dus via IMAP) Maar als ik dan naar de .PST groottes kijk. Dan zijn ze allebei precies 5 MB gegroeit. Wat heeft het nut van IMAP dan als hij alsnog de hele email binnenhaald terwijl ik de emails op de mailserver wil laten.