Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista]Schijf niet herkend bij installatie

Pagina: 1
Acties:

• Woedi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-07-2022
Hoi Tweakers,

Ik wou gisteren mijn windows Vista Home Basic opnieuw installeren. Daarom had ik m'n schijf in m'n andere pc geplaatst, wat belangrijke bestanden geback-upt en de schijf geformattteerd(dit was onder Windows XP Home Edition SP3), bestandsysteem,gWanneer ik nu Vista wil installeren op m'n Maxtor DiamondMax Plus 9 6Y120M0 120GB wordt de schijf niet herkend door de installatie Set-up. De schijf wordt wel herkend in m'n BIOS.
M'n mobo is een Intel Desktop Board D865PERL
Toen ik de schijf in m'n ander pc plaatste(die met XP Home Edition SP3), vond hij de schijf wel (Mobo: Foxcom 661FX7MF). Volgens de Set-up moet ik dus een stuurprogramma op USB plaatsen en dit uitvoeren in de set-up om de schijf te kunnen vinden.
Echter weet ik niet juist welk stuurprogramma. Ik heb al gezocht voor Drivers voor m'n hdd, zonder resultaat. Ik heb ook geen idee welke drivers ik nodig heb. Op de driver pagina van m'n Mobo(http://www.intel.com/design/motherbd/rl/rl_drive.htm) staan enkel drivers voor XP.

Hoe los ik dit op? Heb ik iets fout gedaan bij het formatteren? :?
Alvast bedankt.

Mvg,

Woedi

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je moederbord gebruikt een ICH5(R) chipset, die zou door Vista standaard herkend moeten worden, maar officieel zit er geen support meer op vanuit Intel voor Vista.
Ik heb 'm destijds nog wel met de 5.5 versie driver voor de ICH5R aan de praat gekregen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Woedi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-07-2022
alt-92 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 13:17:
Je moederbord gebruikt een ICH5(R) chipset, die zou door Vista standaard herkend moeten worden, maar officieel zit er geen support meer op vanuit Intel voor Vista.
Ik heb 'm destijds nog wel met de 5.5 versie driver voor de ICH5R aan de praat gekregen.
Bedankt, het werkte perfect! :)