Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IE8] Probleem na installatie

Pagina: 1
Acties:

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-11 22:33
Ik heb net IE8 geinstalleert en dat verliep soepeltjes, maar na het opstarten heb ik geen bureablad meer. Ook krijg ik geen toegang tot mn HDDs.

iemand een idee of oplossing?

Mn OS is Vista 64x

Ook als ik in "veilige modus" opstart heb ik dit probleem.

Ook dingen zoals het "configeratie scherm" werken niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Erw op 22-03-2009 13:00 ]

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Ik heb het idee dat je omschrijft dat explorer.exe het niet meer doet. Als de computer is opgestart, krijg je dan wel als je op Ctrl+Shift+Esc drukt taakbeheer in beeld? Iets wat je ook zou kunnen doen is opstarten in veilige modus met command prompt om vanuit daar verder te kijken.

Zodra je een commandprompt hebt, kan je dan
sfc /scannow
draaien?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Erw
TheCoolGamer schreef op zondag 22 maart 2009 @ 13:03:
Ik heb het idee dat je omschrijft dat explorer.exe het niet meer doet. Als de computer is opgestart, krijg je dan wel als je op Ctrl+Shift+Esc drukt taakbeheer in beeld? Iets wat je ook zou kunnen doen is opstarten in veilige modus met command prompt om vanuit daar verder te kijken.

Zodra je een commandprompt hebt, kan je dan
sfc /scannow
draaien?
Ik krijg wel taakbeheer.

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Dan start explorer.exe niet op. Bij taakbeheer ga dan in menu Bestand->Nieuwe taak. Vul daar explorer.exe in. Start dan wel het bureaublad? Zoniet, geef dan bij nieuwe taak cmd.exe.

En geef dan:
sfc /scannow

Mocht er na een reboot nog niks veranderd zijn dan kan je ook bij nieuwe taak dit invullen (mits je systeemherstel aan hebt staan):
rstrui.exe
Hiermee kan je terug naar een vorig herstelpunt. Voor installaties wordt meestal een nieuw herstelpunt gemaakt, dus waarschijnlijk kan je terug naar voor de installatie.

[ Voor 42% gewijzigd door CoolGamer op 22-03-2009 13:29 ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Erw
TheCoolGamer schreef op zondag 22 maart 2009 @ 13:08:
Dan start explorer.exe niet op. Bij taakbeheer ga dan in menu Bestand->Nieuwe taak. Vul daar explorer.exe in. Start dan wel het bureaublad? Zoniet, geef dan bij nieuwe taak cmd.exe.

En geef dan:
sfc /scannow

Mocht er na een reboot nog niks veranderd zijn dan kan je ook bij nieuwe taak dit invullen (mits je systeemherstel aan hebt staan):
rstrui.exe
Hiermee kan je terug naar een vorig herstelpunt. Voor installaties wordt meestal een nieuw herstelpunt gemaakt, dus waarschijnlijk kan je terug naar voor de installatie.
Explorer.exe staat wel als een draaiend procces in taakbeheer
sfc / scannow haalde niks uit.

Verwijderd

Wat wel een interessante vraag is is hoe je IE8 de-installeert. Ik kan de optie namelijk niet vinden in XP.

En als je er IE7 overheen gooit dan zegt ie: er is een recentere versie geinstalleerd.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2009 13:56 ]

• Erw
Met systeem herstel is nu alles terug gezet en heb weer IE7, nog een keer Ie8 proberen? of in veilige modus als dat kan?

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Je zou het nog een keer kunnen proberen, maar waarschijnlijk komt het probleem dan terug. Misschien helpt het als je tijdens het installeren de firewall en de virusscanner uitschakeld, misschien voorkomen die dat er iets geïnstalleerd wordt. Ook zou je kunnen proberen windows te updaten voordat je de installatie uitvoert.

• Erw
TheCoolGamer schreef op zondag 22 maart 2009 @ 15:40:
Je zou het nog een keer kunnen proberen, maar waarschijnlijk komt het probleem dan terug. Misschien helpt het als je tijdens het installeren de firewall en de virusscanner uitschakeld, misschien voorkomen die dat er iets geïnstalleerd wordt. Ook zou je kunnen proberen windows te updaten voordat je de installatie uitvoert.
Allemaal gedaan , IE8 er opnieuw op gezet maar weer het probleem :( dus maar weer systeem herstel.

Verwijderd

En als je geen systeemherstel hebt, hoe krijg je IE8 er dan af?

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Hoe kunt u Internet Explorer 8 installeren of verwijderen? Zo moeilijk zou dat toch niet te vinden moeten zijn als je enigszins de moeite neemt om zelf te zoeken naar een oplossing. Eerste hit op Google.

Mocht je ook niet meer in staat zijn om bij het bureaublad te komen kan je eventueel ook kijken bij de alternatieve stappen.

Pagina: 1