Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wordpress database?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag een wordpress.org site. Ik snap alleen niks van het opbouwen van een database. kan ik dit gewoon doen waar ik webspace koop, zoals one.com?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Op de site van wordpress kan je vinden wat je minimaal nodig hebt om wordpress te draaien: http://wordpress.org/about/requirements/
Je moet dus opzoek naar een host met php, en mysql database software.

Wat php betreft hoef je niets te doen, dat heeft de host al allemaal voor je gedaan.
Voor wordpress zal je alleen een database aan moeten maken. Hoe je dit doet verschilt per provider, maar het kan bijna altijd via een webmanagement van je host.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een goed geprijsde host die goed met wordpress werkt? En hoeveel webspace heb je nodig voor een weblog?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 12:39:
Weet iemand een goed geprijsde host die goed met wordpress werkt? En hoeveel webspace heb je nodig voor een weblog?
Het antwoord op je eerste vraag is: elke hosting provider die PHP 4.3 en MySQL 4.0 of hoger draait. Elke serieuze hosting provider dus, want PHP 4.x en MySQL 4.0 zijn "End Of Life" en worden door geen enkele respectabele partij nog officieel ondersteund.

Het antwoord op je tweede vraag is: een paar megabytes, plus wat je zelf aan foto's en bestanden op je blog gaat plaatsen. Normaal gesproken zal praktisch elk hostingpakket met PHP en MySQL support voldoende zijn om mee te beginnen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Ik weet niet of je mijn post door had.. maar ook one.com ondersteunt wordpress.
Requirements wordpress:
PHP 4.3 or greater
MySQL 4.0 or greater
The mod_rewrite Apache module

Op one.com is te vinden dat ze php en mysql ondersteunen. Dan moet je alleen nog even zien uit te vinden of ze apache draaien (en dat doen ze).
En hoeveel ruimte wordpress nodig heeft is makkelijk zelf uit te vinden.
Je download wordpress, pakt het archief uit en kijkt hoeveel mb dat is. De tekst die je op je weblog zelf zet is het probleem niet... tekst neemt weinig ruimte in. Wat veel ruimte inneemt zijn afbeeldingen muziek filmpjes enz.. Over het algemeen moet je met een paar honderd mb ruimte genoeg hebben... De ruimte gaat dan dus vooral op aan filmpjes, muziek, afbeeldingen.
Maar bij elke hoster kan je altijd overstappen naar een duurder pakket, dus het is geen ramp als je na een jaar te weinig ruimte blijkt te hebben.

Of one.com een goede hoster is weet ik niet, dat moet je zelf even zien uit te vinden.
Ik heb er geen ervaring mee, dus dat wordt zelf even uitzoeken.
Hier vragen wat een goede host is, is niet de bedoeling.. dan krijg je niets anders dan een eindeloos opsomtopic. Mensen gaan hun eigen bedrijf spammen, reclame maken e.d..
Dus gewoon opzoek gaan naar ervaringen van anderen.

[ Voor 33% gewijzigd door job op 22-03-2009 12:48 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Als je het helemaal simpel wil houden kun je zoeken naar hosters die Installatron hebben draaien. Je hoeft dan zelf geen software te uploaden en te installeren. Je kiest gewoon een softwarepakket uit de Installatron-lijst, beantwoord een paar simpele vragen en klaar ben je.

Antagonist heeft dat bijvoorbeeld, maar veel meer webhosts hebben het draaien.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 19:32
Je kan gewoon gratis op wordpress.com een blog beginnen.
Zelf draaien kan natuurlijk ook, maar is niet percee nodig.

http://en.wordpress.com/signup/

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

WordPress Installation
WordPress Installation Troubleshooting and Help
lijken mij hierbij het perfecte leesvoer. :)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 22-03-2009 13:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een wordpress.com blog. Maar ik wil gewoon mijn eigen domein hebben, en de urls ook gewoon kunnen optimaliseren

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:01
Ik heb een Wordpress-vraag maar het leek me niet nodig er een nieuw topic voor te openen.

Ik wil bread crumbs - of op zijn minst een 'home'-knop op mijn Wordpress-website. Als je op de site rondklikt en bv. een page of post bekijkt, kun je alleen met je browserknoppen terugnavigeren. Ik wil dat er links komen naar home etc.

Op vele websites kun je plugins en stukken php-code downloaden, maar zelfs na twee avonden klooien krijg ik het niet werkzaam. Ik begin er een beetje moedeloos van te worden. Deze plugin kom ik bv. heel vaak tegen, maar werkt niet.

Mijn vraag is simpel: heeft iemand een manier om breadcrumbs te maken die a) simpel is (ik heb geen php-kennis) en b) simpelweg werkt.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
In de meeste themes is de titel van de blog ook een link naar de homepage, is dat bij jou niet het geval?

Maar goed, die plugin zou gewoon moeten werken en is normaal gesproken de simpelste manier, de vraag is of je alle installatie- en usage-aanwijzigen goed hebt opgevolgd. Dus: wat werkt er precies niet aan?

- Is de plugin geactiveerd? Heb je de Core plugin geactiveerd of de Administration Plugin, of allebei?
- Waar in je theme (welke file en waar in de code) heb je de code

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<div class="breadcrumb">
<?php
if(function_exists('bcn_display'))
{
    bcn_display();
}
?>
</div>

geplaatst? De kans is vrij groot dat je fout daar zit, als je geen PHP-kennis hebt.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:33

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

@ deadstar,
Ik vind dat je je er wel erg gemakkelijk vanaf maakt...
Je kan zelf ook wel googlen op webhost voor wordpress oid (http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a) en je krijgt direct een hele lijst...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Ik gebruik het op One.Com. Gaat goed, nog niet te veel plugins tegengekomen die niet werken. In tegenstelling tot Gallery, werkt de gallerij plugin voor Wordpress (NextGeneration, NG) wel goed op deze host.
Pagina: 1