Toon posts:

Welke monitor. (en calibratie)

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is volgens mij toch redelijk simpel:

Ik merk meer en meer dat nu de foto's die ik maak, soms ook door anderen bewonderd worden :P, dat de foto op de ene monitor er ander uitzien dan op de andere.

Op zich geen schokkend nieuws maar ik vind dit toch vervelend aangezien ik steeds een klein beetje meer na bewerking probeer te doen, dan kan dit toch heel anders uitpakken dan verwacht ;(

Uiteraard moet het scherm redelijkerwijs gekalibreerd zijn.

Nu de ham vra(a)g(en):
- Welke monitoren zijn speciaal voor beeldbewerking (of zijn de gewone game-monitoren goed bruikbaar)
- Heb ik zo'n kalibreer tool nodig voor beter resultaat http://www.diskidee.nl/20...r-perfect-afstellen/5916/ (maar zijn niet echt goed koop)

Mvg. Rudy

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Als monitor moet je er een hebben zonder TN-paneel. De meeste goedkope monitoren maken hiervan gebruik, maar de kleurweergave is een stuk minder dan bijvoorbeeld S-IPS of PVA. Hiervoor kun je echter beter in het specifieke forum voor monitoren en videokaarten kijken.

Een kalibratietool is wel een goed idee ja. Zo duur zijn ze ook weer niet. Ik heb zelf de Spyder 3 Pro en die werkt prima.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:45

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Voor deze vraag zul je toch echt bij V&B moeten zijn, dus ik schuif je even door :)

FGA --> V&B

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke monitor moet ik kopen?

"Welke ... moet ik kopen?"-topics zijn op GoT sowieso niet echt de bedoeling. Dat neemt niet weg dat je soms dingen tegenkomt waar je echt zelf geen antwoord op kunt vinden. Geen probleem als je dan een topic opent, maar dan verwachten we wel dat je duidelijk laat weten waar zelf gezocht te hebben, op welke zoektermen, wat je toen vond (links!) en wat dan exact onduidelijk is.

Dat doe je hier niet, je stelt hier gewoon een paar vragen zonder dat iets te lezen is over wat je zelf gezocht hebt, dus gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.