Toon posts:

DVD downloaden

Pagina: 1
Acties:
  • 737 views

Verwijderd

Topicstarter
Stel..... en dan zeg ik STEL!

Ik ken iemand en die zou op zich wel eens een illegaal DVD'tje willen downloaden. In welk formaat moet het bestand dan zijn dat hij gewoon Dolby Surround heeft over zijn speakers?

Hij vindt veel .avi bestanden maar die hebben geen surround toch?

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:33
stel... je download een dvd dan ligt het er maar net aan hoeveel audiokanalen er aanwezig zijn

dvd's zijn geen .avi maar .vob :>

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Algemeen Beleid
Lees dit eerst door want dit is niet toegestaan op tweakers.
Zal wel een tipje van de sluier oplichten, ga eens googlen op diverse formaten en programma's dan kom je er wel uit.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 11:55

scorpie

Supra Addict

Het ligt maar net aan de audiosporen die in de image aanwezig zijn. .avi zegt niks aangezien het een containerformaat is. Zie het maar zo, in je broodtrommel past ook een banaan. Je vraagt je nu af of in een broodtrommel een boterham met pindakaas zit.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
gerjan@flaptop ntfs $ file Film-naam.2007.BluRay.1080p.x264.DTS-ES.6.1-GROUPNAME.avi
Film-naam.2007.BluRay.1080p.x264.DTS-ES.6.1-GROUPNAME.avi: RIFF (little-endian) data, AVI, 1920 x 1080, 23.98 fps, video: XviD, audio: Dolby AC3 (6 channels, 48000 Hz)
Hoewel dit geen DVD-rip is, is het wel een voorbeeldje dat het weldegelijk zeer goed mogelijk is om surround (DD) in een AVI-container te proppen.

Let niet op de x264 in de filename, ik heb mkv2vob hem laten transcoden naar XviD i.v.m. softsubs (XSUBS) voor met de Playstation 3. MKV's doet de PS3 nog niet en softsubs alleen bij DivX+XSUBS en/of AVCHD, maar dat laatste gaat lastig i.v.m. filesystem-soort, filesize en shit.

Zie ook: Wikipedia: Comparison of container formats

Overigens zie je in de 'scene' voornamelijk MP3 (dus slechts twee kanalen) in een AVI, maar heel af en toe kom je er eentje tegen met DD.

Maar dat is allemaal uiteraard alleen maar toegestaan als je zelf de oorspronkelijke DVD in bezit hebt hè. Als je die DVD zelf zou rippen, is het prima mogelijk om een DD-soundtrack er in te zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Osiris op 22-03-2009 10:16 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

stel je download een legale dvd.

Minimaal moet je geluid stereo zijn. dolby surround is dan wel of niet een gebruikte optie

heb je meer dan stereo, dan heb je geen dolby surround nodig he ;)
en mono is en blijft mono

vaak staat het er wel bij hoor in de info of in de filename of bij usercomments

[ Voor 43% gewijzigd door Fish op 22-03-2009 10:19 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Dus hij kan het beste op de titel letten?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

de titel spreekt in praktijk boekdelen moet je gewoon even ervaring mee opdoen
een cam is vaak kut, een dvdrip daarintegen doorgaans perfect. je hebt hele mooie divx van 700mb, die in princiepe niets afdoen aan de kwaliteit van de film.

[ Voor 50% gewijzigd door Fish op 22-03-2009 10:23 ]

Iperf

• Osiris
  • Niet online
fish schreef op zondag 22 maart 2009 @ 10:15:
Minimaal moet je geluid stereo zijn. dolby surround is dan wel of niet een gebruikte optie

heb je meer dan stereo, dan heb je geen dolby surround nodig he ;)
en mono is en blijft mono
Huh? Als je méér dan stereo hebt (bedoel je op de geluidsset van de user?) heb je geen DD nodig? Was'dat nou voor onzin? Ah, je doelt niet op DD, OK, ik snap 't, maar niet echt relevant lijkt me :P
fish schreef op zondag 22 maart 2009 @ 10:22:
de titel spreekt in praktijk boekdelen moet je gewoon even ervaring mee opdoen
een cam is vaak kut, een dvdrip daarintegen doorgaans perfect. je hebt hele mooie divx van 700mb, die in princiepe niets afdoen aan de kwaliteit van de film.
En zelfs zo'n mooie DivX heeft in 90-95% van de gevallen een MP3 sound-track. Dus geen surround.

Maar als je zelf ript, kun je probleemloos dus surround meenemen in je AVI :)

[ Voor 4% gewijzigd door Osiris op 22-03-2009 10:49 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Osiris schreef op zondag 22 maart 2009 @ 10:38:
[...]

Huh? Als je méér dan stereo hebt (bedoel je op de geluidsset van de user?) heb je geen DD nodig? Was'dat nou voor onzin?
DD = Dolby Digital, Dolby Surround is de oude versie die het surround signaal berekende op basis van stereo geluid (zoals toegepast bij video en op tv).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Osiris
  • Niet online
lier schreef op zondag 22 maart 2009 @ 10:43:
[...]

DD = Dolby Digital, Dolby Surround is de oude versie die het surround signaal berekende op basis van stereo geluid (zoals toegepast bij video en op tv).
En welke denk je dat de TS bedoelt met z'n DVD?

Afgezien van 't feit dat je wel gelijk hebt en ik het bestaan van Dolby Surround niet kende :+

[ Voor 14% gewijzigd door Osiris op 22-03-2009 10:47 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 09:59:
Ik ken iemand en die zou op zich wel eens een illegaal DVD'tje willen downloaden. In welk formaat moet het bestand dan zijn dat hij gewoon Dolby Surround heeft over zijn speakers?
Leg eens uit wat een illegale DVD is..

ontopic:
Vanuit een .iso bestand kun je de DVD gewoon branden zoals hij origineel was. Hoohuit moet je hem nog wat kleiner maken om op een 4.7 GB DVD +/- R te branden.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Osiris schreef op zondag 22 maart 2009 @ 10:47:
[...]

En welke denk je dat de TS bedoelt met z'n DVD?

Afgezien van 't feit dat je wel gelijk hebt en ik het bestaan van Dolby Surround niet kende :+
waar die om vraagd denk ik ?

Iperf

• Osiris
  • Niet online
fish schreef op zondag 22 maart 2009 @ 11:16:
[...]

waar die om vraagdt denk ik ?
Ik gok dat de TS Dolby Digital bedoelt, aangezien dat toch wel naast DTS het meest voorkomt op DVD's. Maar zeker weten doe ik het ook niet ofcourse.

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry DD.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:35
Ondanks dat de regeling 'thuiskopie exceptie' vooralsnog een bepaalde vrijheid met zich meebrengt ten aanzien van downloaden van auteursrechtelijk beschermde content, is de policy op ons forum dusdanig dat we ons verre houden van de praktische vertaling hiervan.

Dus geen hulp bij download vragen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.