Goeiemorgen,
Ik zit nu met een probleem waar ik de oorzaak niet van snap
Ik probeer mijn programma te compilen en hierna te linken, bij het linken krijg ik verschillende errors:
buildings.h bevat de volgende items
buildings.cpp
en BumpEarth.cpp heeft als engiste include
en in Game.h include ik alle headers die ik nodig heb, onder andere headers van rakpeer(deze worden nergens anders include). Maar ook Game.h is omringt door
Ik was in de veronderstelling dat de pre-compiler #ifndef & #define ervoor zouden zorgen dat een header niet meerdere keren word gelinked, misschien kan iemand mij een duwtje in de rug regen m.b.t. de oorzaak, Ik heb zelf al op google gezocht naar mogelijke oplossingen alsmede met de compile / link opties zitten spelen.
Ik zit nu met een probleem waar ik de oorzaak niet van snap
Ik probeer mijn programma te compilen en hierna te linken, bij het linken krijg ik verschillende errors:
C++:
1
| BumpEarth.obj : error LNK2005: "class RakPeerInterface * rakPeer" (?rakPeer@@3PAVRakPeerInterface@@A) already defined in buildings.obj |
buildings.h bevat de volgende items
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| #pragma once #ifndef BUILDINGS_H #define BUILDINGS_H #include "dxstdafx.h" class Game; class buildings { //class def } #endif |
buildings.cpp
C++:
1
2
3
4
| #include "buildings.h" #include "Game.h" //method def |
en BumpEarth.cpp heeft als engiste include
C++:
1
| #include "Game.h" // game class |
en in Game.h include ik alle headers die ik nodig heb, onder andere headers van rakpeer(deze worden nergens anders include). Maar ook Game.h is omringt door
C++:
1
2
3
4
5
6
7
| #pragma once #ifndef GAME_H #define GAME_H //overige includes + class def #endif |
Ik was in de veronderstelling dat de pre-compiler #ifndef & #define ervoor zouden zorgen dat een header niet meerdere keren word gelinked, misschien kan iemand mij een duwtje in de rug regen m.b.t. de oorzaak, Ik heb zelf al op google gezocht naar mogelijke oplossingen alsmede met de compile / link opties zitten spelen.
... MMORPG Addict.