Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

eigen internetaansluiting in huis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik weet niet precies of ik dit op het goede forum plaats maar toch maar proberen:

Ik heb een eigen telefoonaansluiting op mijn kamer (zo'n ding met 4 gaatjes :)), en ik wil mijn eigen intenetaansluiting. Alleen woon ik een huis met andere mensen, die ook internet hebben. Kan ik mijn eigen internetaansluiting nemen zonder dat ik het internet van de andere bewoner er van af gooi?

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:21
Euh waarom niet gewoon samen 1 goede internetverbinding en deze delen?
Daar hebben ze routers voor uitgevonden ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Moning2 op 22-03-2009 00:33 ]

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:51

Nobby

Nuts!

Heel makkelijk om daar achter te komen, vraag een adsl verbinding aan. Zij geven aan of er al een verbinding actief is of niet over die telefoonlijn.

Hebben jullie al een ADSL internetabo of niet? (Met het hele huis bedoel ik)

[ Voor 21% gewijzigd door Nobby op 22-03-2009 00:35 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat kan, maar dan moet je een extra lijn aanvragen als je dit via de telefoonkabel wil doen (mits daar natuurlijk al iemand opzit).. Maar zoals Moning2 al zegt, waarom niet gewoon 1 goede verbinding en die delen?

[ Voor 10% gewijzigd door TERW_DAN op 22-03-2009 00:38 ]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Heb je een eigen aansluiting op je kamer of heb je een eigen aansluiting op de telefoonlijn voor jullie huis op je eigen kamer. Nog een fundementeel verschil. Als jij een lijn hebt voor jou alleen, waarop alleen jij kunt bellen en alleen jij een rekening krijgt en alleen jij dat nummer hebt, kun jij gewoon internet op jou kamer aanvragen.

Maar is het slechts een aftakking van de huistelefoon die je samen met je huisgenoten gebruikt, dan is dat niet mogelijk.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 23:42

The Zep Man

🏴‍☠️

Cyberpope schreef op zondag 22 maart 2009 @ 08:14:
Maar is het slechts een aftakking van de huistelefoon die je samen met je huisgenoten gebruikt, dan is dat niet mogelijk.
Tenzij er nog geen ADSL is, niemand anders ADSL wilt en iedereen het ermee eens is dat één persoon de ADSL verbinding mag hebben (en dat die ene persoon ervoor mag betalen, natuurlijk).

@piet11: is kabelinternet geen optie?

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 22-03-2009 08:26 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 00:32:
Hoi,

Ik weet niet precies of ik dit op het goede forum plaats maar toch maar proberen:

Ik heb een eigen telefoonaansluiting op mijn kamer (zo'n ding met 4 gaatjes :)), en ik wil mijn eigen intenetaansluiting. Alleen woon ik een huis met andere mensen, die ook internet hebben. Kan ik mijn eigen internetaansluiting nemen zonder dat ik het internet van de andere bewoner er van af gooi?
Heb jij een eigen telefoonlijn, of een eigen nummer via isdn, of een gedeeld telefoonnummer?
De anderen die al internet hebben, hebben die internet via diezelfde telefoonlijn, of hebben die kabel of iets anders? (draadloos via een netwerk van de buren?)
Een telecomboer gaat niet meerdere keren adsl over 1 telefoonlijn gooien, kan hij niet.

isdn heeft weer heel andere eisen, en als jouw huisgenoten al internet hebben weten zij deze vragen te beantwoorden en te adviseren hoe verder te gaan zodat jij ook internet krijgt.(router)

• waterwolf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 20:04
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
        Bel je via deze telefoonaansluiting?
         |                              |
         | ja                           | nee  
         |                              |
krijg je zelf de rekening?    Meet even of er spanning tussen 
   |         |                de bovenste 2 contacten staat?
   | nee     | ja                  |          |              |
   |         |                     |  niets   | 45V          | 96V
bijzondere  dan is het dus         |          |              |  
situatie    jou lijn, dus      geen tel.     Analoge tel.   ISDN 
            mogelijk           signaal       aansluiting    aansluiting
                               (of alleen    actief         actief
                               DSL actief)    |              |
                                   |         dus i.i.g door je buren in gebruik
                                   |          |              |
Zoek uit of er een IS/RA punt is in het gebouw waar de lijn wordt
over gaat naar de PTT kabel en bel KPN of er nog vrije lijnen op
dit adres zijn.

Delen van je internetverbinding met buren kan ook een goede deal opleveren.

[ Voor 3% gewijzigd door waterwolf op 22-03-2009 21:46 ]

Pagina: 1