Toon posts:

Prijs epson printerkop?

Pagina: 1
Acties:
  • 442 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee hoeveel een printerkop voor een Epson (440) kost?

Ja: prijzig.
Dat weet ik.
Maar hoeveel ongeveer. 100 piek? 200 piek? 300 piek? (= bijna prijs van de complete printer).

BTW. giet nooit wasbenzine of peut in de printerkop om opgedroogde inkt op te lossen. Dat lost het plastic op!

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

De laatste prijs die ik hoorde was 350 gulden. Dat was dan wel als het door epson zelf opgelost werd. Wat dat los moet kosten weet ik niet, maar ik vraag me wel af of je hem los kan krijgen.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• Jagermyster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:10
Hoppa.... da's dus het GROOTE probleem met Epson printers: kop verstopt? koop maar een nieuwe!
Epson printers mogen dan misschien een van de betere afdruk kwaliteiten bieden, ze gaan in de praktijk ook het vaakst kaduuk. En dan met name de printkop.

Klant: Me printer is kaduuk, hij print nog heel vaag, en heb net de patronen vervangen.
Epson: Hmmmm... dan is waarschijnlijk de printkop verstopt of versleten.
Klant: Dat kan niet, want ik gebruik hem bijna nooit.
Epson: Jaaaaaah, da's juist het probleem! U moet regelmatig een afdruk maken op uw printer om te voorkomen dat de printkop uitdroogd! ( en zodat Epson dus lekker veel inktpotten kan verkopen!!!)
Epson: reparatie kost 270 piek (standaard tarief, ongezien!)
OFTEWEL: EPSON ZUIGT BIG TIME! :r
Neem dan Canon, daar kun je zelf tenminste nog een losse printkop voor kopen, of vervangen. HP heeft een nog beter systeem, daar vervang je elke keer de gehele kop (zit in de cartridge) maar die patronen zijn ASO duur!!

• Lorenz0
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Op dinsdag 27 februari 2001 23:32 schreef Jagermyster het volgende:
Hoppa.... da's dus het GROOTE probleem met Epson printers: kop verstopt? koop maar een nieuwe!
Epson printers mogen dan misschien een van de betere afdruk kwaliteiten bieden, ze gaan in de praktijk ook het vaakst kaduuk. En dan met name de printkop.

Klant: Me printer is kaduuk, hij print nog heel vaag, en heb net de patronen vervangen.
Epson: Hmmmm... dan is waarschijnlijk de printkop verstopt of versleten.
Klant: Dat kan niet, want ik gebruik hem bijna nooit.
Epson: Jaaaaaah, da's juist het probleem! U moet regelmatig een afdruk maken op uw printer om te voorkomen dat de printkop uitdroogd! ( en zodat Epson dus lekker veel inktpotten kan verkopen!!!)
Epson: reparatie kost 270 piek (standaard tarief, ongezien!)
OFTEWEL: EPSON ZUIGT BIG TIME! :r
Neem dan Canon, daar kun je zelf tenminste nog een losse printkop voor kopen, of vervangen. HP heeft een nog beter systeem, daar vervang je elke keer de gehele kop (zit in de cartridge) maar die patronen zijn ASO duur!!
Als je nou ff goed leest dan zie je dat hij er wasbenzine ingegoten heeft! En dat is dan ook enigzins logisch dat zo'n kop dan kapot gaat he! Want ik heb hier ook een aantal epsons staan en ik moet zeggen ze doen het prima. En wat de kop betreft, die moet je gewoon als je hem een tijdje niet hebt gebruikt ff laten 'schoonmaken'. (door de printer zelf wel te verstaan, voordat je weer begint te zeuren.) ;)

Maar om terug te komen op de vraag: Ik heb geen idee wat zo'n kop zal kosten. Maar aan de andere kant, waarom neem je niet meteen een nieuwe printer? Want de 440 is ook al weer wat aan de oude kant he. En een nieuwe epson is ook niet zo duur.

Tenminste ik vermoed dat een nieuwe kop duurder is dan een printer helaas. :)

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 23:50
Ik heb dus een 640 met een verstopte nozzle, geeft witte strepen bij het printen van zwarte tekst. Ik heb al enkele keren geprobeerd om hem softwarematig te reinigen, maar dta kost alleen maar ontzettend veel inkt en lost niets op. Is er nog een andere manier om hem schoon te maken, want ik was eigenlijk dus ook van plan om met de alcohol aan de gang te gaan (wat dus blijkbaar niet zo'n goed idee is) En een nieuwe kop kopen is dus geen optie, gezien de prijs (hierboven door andere genoemd)

• Lorenz0
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Op woensdag 28 februari 2001 15:57 schreef weertenaar het volgende:
Ik heb dus een 640 met een verstopte nozzle, geeft witte strepen bij het printen van zwarte tekst. Ik heb al enkele keren geprobeerd om hem softwarematig te reinigen, maar dta kost alleen maar ontzettend veel inkt en lost niets op. Is er nog een andere manier om hem schoon te maken, want ik was eigenlijk dus ook van plan om met de alcohol aan de gang te gaan (wat dus blijkbaar niet zo'n goed idee is) En een nieuwe kop kopen is dus geen optie, gezien de prijs (hierboven door andere genoemd)
Misschien kan je hem het beste met warm water schoonmaken? Lijkt mij vrij veilig. :)
Maar je moet warm natuurlijk ook weer niet overdrijven he... >:)

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 16:42

BS

Mijn Epson is gelukkig binnen de garantie onderweg naar Epson om het te mogen maken.
:)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Een printerkop voor een epson stylus color 500 was 3 jaar geleden 350 gulden. Deze werd onder garatie voor mij vervangen na 4 maanden. Kostte de winkel 500 piek of zo, maar ja, ik had extended warranty (5 jaar) dus betaalden zij maar.

Een jaar later ging ie WEER kaduuk. Geef niks, khad nog 3 maanden garantie over. Dus weer naar de winkel, zelfde verhaal.
Alleen... na 3 maanden nog niks van hun laten horen.

Ik had dringend een printer nodig, dus maar canon genomen (goedkope, goede printer, goedkope inkt, redelijke kwaliteit, printerkop makkelijk vervangbaar).

Inmiddels weer 3 maanden later. Epson nog steeds niks van hun laten horen. Ik had het maar opgegeven en er niet meer omgevraagd. Was immers zeer tevreden over mijn kannonnetje.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1