Ik heb toevallig vandaag nog een 720p en 1080p-versie van Disturbia met elkaar vergeleken op m'n Full HD 40" TV-tje. En het zijn echt maar de kleinste minieme details die 't em doen. Bij de meeste dingen zag ik het helemaal niet. In die paar korte stukjes/frames die ik bestudeerd heb, zag ik voornamelijk in een oogreflectie een "duidelijk" verschil. Het witte puntje van maar 2x2 pixels was in de 720p-versie een beetje onscherp, maar dat scheelde echt heel weinig.
Al met al denk ik dat je net zo goed 720p kunt kijken. Maar omdat ik zelf gewoon een purist ben, eis ik 1080p van mezelf
Hier een setje van een frame waarbij je het verschil wel kunt zien. Nou ja, eigenlijk amper [rml]:P[/]:
720p bron, maar naar 1920x1080 gescaled om te kunnen vergelijken:
1080p:
Open ze maar eens in Firefox in twee tabbladen naast elkaar, "zoom" in (dus 100%, niet laten verkleinen) als het bij volledige grootte niet op je scherm past en zorg er met de scrollbalken even voor dat je ze precies "gematched" hebt qua locatie, bijvoorbeeld die badge midden in je scherm en dan op exact dezelfde positie. En dan met Ctrl-<tabbladnr> en Ctrl-<tabbladnr-andere-frame> heen en weer switchen tussen de beide frames.
Je ziet wel degelijk verschil. Maar je ziet ook dat 't verschil minimaal is.
[
Voor 45% gewijzigd door
Osiris op 22-03-2009 11:34
]