Macbook build-in audio overstuurt (speakers + koptelefoon)

Pagina: 1
Acties:

• flyboarder
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-02 19:15
Hoi,

Omdat ik mijn externe audio interface verkocht heb, en de nieuwe nog niet binnen is, gebruik ik sinds lang tijd weer eens de build-in audio van mijn macbook. Maar nou klinkt het geluid wat er uit mijn macbook komt helemaal nergens naar. Het klink als of hij heel erg hard overstuurt. Als ik een koptelefoon aansluit hoor ik precies de zelfde "oversturing". Wie heeft er een idee waar dit aan zou kunnen liggen, en hoe ik het op zou kunnen lossen. Voorheen nooit problemen gehad met de build-in audio.

Joost

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Open 'ns Audio Midi Setup (te vinden in Applications > Utilities) en kijk of de sample rate en bit depth op z'n hoogst staat (waarschijnlijk is dat 96000.0 Hz en 2ch-24bit).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:48
Daedalus schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 22:28:
Open 'ns Audio Midi Setup (te vinden in Applications > Utilities) en kijk of de sample rate en bit depth op z'n hoogst staat (waarschijnlijk is dat 96000.0 Hz en 2ch-24bit).
dit gaat toch over input, terwijl het over output gaat 8)7

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 22:42
BloodDragon schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 23:37:
[...]

dit gaat toch over input, terwijl het over output gaat 8)7
Als je niet weet waar je over praat, zeg dan niets :)
Want het klopt wel wat hij zegt...

[ Voor 6% gewijzigd door Saeverix op 21-03-2009 23:41 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• sroebert
Saeverix schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 23:39:
[...]

Als je niet weet waar je over praat, zeg dan niets :)
Want het klopt wel wat hij zegt...
Goed, het leek mij dat de audio midi setup alleen voor Midi input/output is, alleen dan heb ik blijkbaar de vraag verkeerd begrepen. flyboarder heeft het over de ouput van zijn mac, heeft toch niks met midi te maken, anders mag je mij uitleggen waarom dan wel, want dan ben ik best geinteresseerd waarom de Audio Midi Setup dit kan aanpassen.

Overigens kan ik in Audio Midi Setup de sample rate en bit depth niet aanpassen voor de output als ik op de standaard built-in speakers werk.

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-02 16:04
BloodDragon schreef op zondag 22 maart 2009 @ 09:30:
[...]

Goed, het leek mij dat de audio midi setup alleen voor Midi input/output is, alleen dan heb ik blijkbaar de vraag verkeerd begrepen. flyboarder heeft het over de ouput van zijn mac, heeft toch niks met midi te maken, anders mag je mij uitleggen waarom dan wel, want dan ben ik best geinteresseerd waarom de Audio Midi Setup dit kan aanpassen.

Overigens kan ik in Audio Midi Setup de sample rate en bit depth niet aanpassen voor de output als ik op de standaard built-in speakers werk.
Lees het eens als Audio & Midi setup. En ik kan hier alles wijzigen:

Afbeeldingslocatie: http://img.skitch.com/20090322-eyks6ejtg7gmk3cwk4i85p3jmc.jpg

• sroebert
Tales schreef op zondag 22 maart 2009 @ 09:50:
[...]
Lees het eens als Audio & Midi setup. En ik kan hier alles wijzigen:
:) ok, wist dus inderdaad niet waar ik het over had, nevermind, had het "Properties For" niet goed gezien |:(

• flyboarder
Ik heb even bij de Audio & Midi setup gekeken. Maar daar staat het op 44.1 kHz 24bit, als ik het verander word het niet beter, eerder nog erger (bij 96 kHz bv).

• flyboarder
Iemand nog een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn, en hoe ik dit kan oplossen?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Klinkt al het geluid overstuurt, of alleen als je muziek in iTunes afspeelt?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• flyboarder
In alle programma's waar geluid uit komt klink het geluid overstuurd

• flyboarder
Het probleem is ondertussen opgelost. Door leopard op nieuw te instaleren en mijn backup terug te zetten, waren alle problemen verdwenen. Maar waar het nou door kwam, ik heb geen idee.
Pagina: 1