[probleem] Acer laptop toetsen geven ongewenste functies

Pagina: 1
Acties:

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09-2025
Ik heb sinds vandaag een Acer Aspire 7730G en ben een heel irritante functie tegengekomen die ik met geen mogelijkheid weg krijg. De toetsen z, x en s geven voornamelijk op webforms problemen in de zin dat:

's' zorgt ervoor dat ik naar het begin van een invoer veld word gezet.
'x' zorgt ervoor dat de pagina opnieuw word ingeladen (of een pagina terug? vergeten)
'z' geeft het volgende teken 'æ' en SHIFT 'z' geeft 'Æ'.

Zodra ik een USB toetsenbord doe aansluiten op de laptop werken deze toetsen uiteraard wel, anders had ik deze topic niet kunnen maken op mijn laptop. Ik krijg nergens gevonden hoe ik deze functionaliteit uit kan zetten. Aan de toetsenbord instellingen in Vista ligt het niet (denk ik) anders had de USB toetsenbord er ook last van moeten hebben.

Is er iemand anders die hier ook last van heeft gehad of ben ik de gelukkige uitzondering?

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Als je zegt 'voornamelijk' op webforms, bedoel je dan dat hij het in bv een Word doc wel doet zoals het hoort en heeft hij het altijd of soms?

• deTwisj
Zelfs notepad probeert hetzelfde te doen maar die kan geen pagina verversen dus geeft alleen een geluidssignaal. Sterker nog, wanneer ik in notepad de x in druk geeft hij hetzelfde effect alsof ik op ALT druk (maar dan met een geluidssignaal dat hij iets niet kan dus). Ik kan dus x+b indrukken om het bestands menu aan te spreken. Probeer ik hetzelfde te doen met ALT+b dan werkt dit weer niet!

Ik snap echt geen fluit meer van deze laptop.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:04
Check in Windows configuratiescherm eens je taal en landinstellingen. Onderin je taakbalk (rechts) staat ook een toetsenbordje. Check dus je instellingen, ik denk dat er per ongeluk een andere toetsenbordindeling is geselecteerd. Je moet US International hebben.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:04

Haan

dotnetter

Of je hebt misschien per ongeluk met de Fn-toets, of andere knop op de laptop één of andere 'handige' utility van Acer geactiveerd. Verkeerde landinstelling lijkt me minder voor de hand liggen omdat je dan alleen andere tekens krijgt, ik ken geen toetsenbordindeling waar de refresh knop onder de x zit.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• deTwisj
ondertussen heb ik nog meer van dit soort fouten ontdekt met de laptop en vermoed dat het gewoon een defect is.

de 'q' zorgt ervoor dat ik 'q5' op het scherm krijg.

de '2' zorgt ervoor dat ik '22' op het scherm krijg.

zoals ik al eerder had vermeld zorgde de 'x' ervoor dat ik 'ALT+x' tegelijk indruk.

Wel jammer als dit het geval is. Eerst werd me verteld dat ik geen showroom model mee kreeg wat thuis bleek dat het wel zo was, waarbij er zelfs niet eens de moeite werd genomen om er een nieuwe image op te zetten (heb ik zelf moeten doen). En op de koop toe blijkt het nog een defect model. Ik heb het in ieder geval al bij de helpdesk van paradigit neergelegd en hoop dat het goed afgehandeld gaat worden. Ik houd mijn hart vast in ieder geval.
Pagina: 1