Ik heb nu al uren hier gezocht en kan het probleem dat ik heb niet echt vinden....
Ik heb een Tiscali modem (Zyxel 2602H-62) en sinds deze week ook een Belkin Wireless N router (type F5D8233-4v3)
Alles goed aangesloten (LAN modem naar LAN router) en alles werkt ook wel, maar het is alleen ongekend traag.
Router is ingesteld als access point.
Firewall op modem en router uitgezet : zelfde probleem
Alles tig keer gereset en weer opgebouwd, zelfde resultaat.
Sluit ik kabel aan op het modem, dan is internet wel snel.
Sluit ik kabel aan op de router, dan is internet ook traag. Dus ga ik daarvan uit dat het probleem in mijn router ligt.
Hier de IP adressen :
Modem = 192.168.2.1
router (AP) = 192.168.2.2
IP range : 192.168.2.100/200
PC's en notebook krijgen netjes IP adres van het modem (in AP is DHCP uitgeschakeld).
Ping naar router = snel en constante verbinding
Ping naar modem = traag en timeouts
Ping naar internet = traag en timeouts
Heeft iemand dezelfde combinatie of hetzelfde probleem meegemaakt en kan mij verder helpen ?
Ik heb een Tiscali modem (Zyxel 2602H-62) en sinds deze week ook een Belkin Wireless N router (type F5D8233-4v3)
Alles goed aangesloten (LAN modem naar LAN router) en alles werkt ook wel, maar het is alleen ongekend traag.
Router is ingesteld als access point.
Firewall op modem en router uitgezet : zelfde probleem
Alles tig keer gereset en weer opgebouwd, zelfde resultaat.
Sluit ik kabel aan op het modem, dan is internet wel snel.
Sluit ik kabel aan op de router, dan is internet ook traag. Dus ga ik daarvan uit dat het probleem in mijn router ligt.
Hier de IP adressen :
Modem = 192.168.2.1
router (AP) = 192.168.2.2
IP range : 192.168.2.100/200
PC's en notebook krijgen netjes IP adres van het modem (in AP is DHCP uitgeschakeld).
Ping naar router = snel en constante verbinding
Ping naar modem = traag en timeouts
Ping naar internet = traag en timeouts
Heeft iemand dezelfde combinatie of hetzelfde probleem meegemaakt en kan mij verder helpen ?
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur