Zyxel 2602H-62 + DLink Wireless N router = traag internet

Pagina: 1
Acties:

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik heb nu al uren hier gezocht en kan het probleem dat ik heb niet echt vinden....

Ik heb een Tiscali modem (Zyxel 2602H-62) en sinds deze week ook een Belkin Wireless N router (type F5D8233-4v3)
Alles goed aangesloten (LAN modem naar LAN router) en alles werkt ook wel, maar het is alleen ongekend traag.
Router is ingesteld als access point.

Firewall op modem en router uitgezet : zelfde probleem
Alles tig keer gereset en weer opgebouwd, zelfde resultaat.
Sluit ik kabel aan op het modem, dan is internet wel snel.
Sluit ik kabel aan op de router, dan is internet ook traag. Dus ga ik daarvan uit dat het probleem in mijn router ligt.

Hier de IP adressen :

Modem = 192.168.2.1
router (AP) = 192.168.2.2
IP range : 192.168.2.100/200

PC's en notebook krijgen netjes IP adres van het modem (in AP is DHCP uitgeschakeld).

Ping naar router = snel en constante verbinding
Ping naar modem = traag en timeouts
Ping naar internet = traag en timeouts

Heeft iemand dezelfde combinatie of hetzelfde probleem meegemaakt en kan mij verder helpen ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik zit zo eens te denken.........

De Belkin draadloze router (ingesteld nu als AP) heeft een IP adres voor het AP gedeelte, maar ook een IP adres voor het LAN gedeelte..... (192.168.2.2, statisch)

Als ik het IP adres van het LAN gedeelte laat uitgeven door de DHCP server van de Zyxel modem (waar dus DHCP aan staat), zullen daarmee mijn probleem zijn opgelost ?

Of kan ik beter gaan subnetten, dus het LAN adres van de Belkin instellen op 10.0.0.x ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur