Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Complete bevriezing door afspelen Quicktime formaten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd heb ik last van het volgende probleem: als ik Quicktime formaten dus bijv .mov of .3gp probeer af te spelen bevriest mijn hele pc (vindt plaats als ik gebruik maak van Quicktime, WMP en VLC). Ik kan niks meer doen behalve m'n pijltje over het scherm bewegen. Ctrl + alt + delete werkt niet, het enige dat wel werkt is de harde reset.

Ik heb net Quicktime player verwijderd en vervangen voor QT Lite codec, daarnaast heb ik nog even CCleaner gedraaid om register fouten te verwijderen. Ik denk ik ga nu proberen om een .3gp filmpje te bekijken via Real Player en ook nu weer eenzelfde beeld als voorheen. Complete bevriezing van het systeem op de mogelijkheid om het pijltje te bewegen na.

Ik gebruik zeer frequent CCleaner en geregeld Spybot Search and Destroy. Virusscaner is Avira Premium Security Suite. Besturingssysteem Windows XP Home SP2.

Heeft iemand enig idee hoe ik het probleem kan oplossen? (compleet nieuwe install is geen optie)

edit: Voor de duidelijkheid voorheen kon ik deze formaten gewoon correct afspelen op zowel Quicktime als WMP.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2009 21:31 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

kijk eens in de eventvwr of daar misschien iets staat over je vastlopers.

(en heeft het ooit gewerkt?, zo ja, wat heb je verandert aan je systeem tussen de laatste keer dat het werkte en nu)

[ Voor 45% gewijzigd door M2M op 21-03-2009 21:17 ]

-_-

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Installeer eens een prog zoals bv Gspot en kijk eens naar de info dat ie geeft als je zo een /mov of 3gp file opgeeft.
http://www.free-codecs.com/download/GSpot.htm

Er is niet veel meer mee gedaan precies, laatste versie is van begin 2007 zie ik nu, zijn ook nog andere progs voor te zien of alles goed is met codecs.

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 21:16:
kijk eens in de eventvwr of daar misschien iets staat over je vastlopers.

(en heeft het ooit gewerkt?, zo ja, wat heb je verandert aan je systeem tussen de laatste keer dat het werkte en nu)
Nee, in de logboeken is geen melding gemaakt van een fout of waarschuwing.

Probleem is opgelost. Vraag me niet hoe maar kan nu in WMP Classic weer .3gp filmpjes afspelen. Voor de zekerheid heb ik Quicktime Alternative geïnstalleerd http://www.free-codecs.co...quicktime_alternative.htm omdat daar een DirectShow filter bij zit om bestanden ook in andere spelers dan WMP Classic te kunnen bekijken.

edit2: Iets te vroeg gejuicht hij liep toch weer vast. Nu voor de zekerheid Real Player verwijderd. Vooralsnog werkt alles weer correct.

De oorzaak van dit alles is voor mij nog niet duidelijk.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2009 22:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is een grote kick, ik weet het :). Toch wil ik even reageren hierop, ben er sinds een tijdje achter dat het geen probleem is van de pc of de betreffende software. Maar de firewall PC Tools FW blokkeert van alles. Dat zou nog niet zo erg zijn maar zorgt daarmee dat het systeem compleet bevriest.

Oplossing is het programma handmatig toevoegen (of het reeds toegevoegde programma) en dan via PC Tools FW > Applications > programma naam aanklikken > advanced settings > Allow alle 'General' opties. Dit heeft dus niks te maken met toegang tot internet, slechts met de werking van het programma in het OS.