Wireless problemen na 10.5.6 update

Pagina: 1
Acties:

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-02 08:50
Sinds een week en ik denk na de update naar OSX 10.5.6 heb ik last van wegvallende wireless netwerken of een hele trage verbinding. Dit op plekken waar ik voorheen vol bereik had.
Ik heb dit probleem op meerdere accesspoints van verschillende fabrikanten. Nog geen enkele keer heb ik gehad dat er geen probleem op is getreden.
Op internet/got worden meerdere oplossingen gegeven, waaronder:
- restarten (gedaan natuurlijk)
- pmc resetten (ook gedaan)
- netwerken weggegooid (ook gedaan)
- channels in accesspoint veranderen (gedaan)
Al met al kom ik er niet uit. Heeft iemand een idee om deze problemen op te lossen? Alvast dank!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ik heb niets te melden.

• gomaster
Bedankt voor je reply. Helaas heeft deze update niet geholpen. Hij blijft wegvallen en traag zijn..

• Wiebo_Neo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-10-2025
Bij wij ging het probleem weg door een aantal schijfbevoegdheden opnieuw in te stellen. Er bleken wat problemen omtrent de Airport toegang. Kun je doen vanuit Hulpprogramma's --> Schijfhulpprogramma Tablblad schijf EHBO...

Verwijderd

Wat is de precieze situatie?

Ik kon na de 10.5.6 update helemaal niet meer op m'n wireless thuis komen, terwijl ik op het werk of bij m'n ouders geen problemen had. Ik had voor 10.5.6 ook wel eens problemen met de snelheid en de stabiliteit van de verbinding, maar toen kon in elk geval nog verbinden.

Het probleem leek erin te zitten dat er waar ik woon teveel wireless netwerken zijn. Het is een oud gebouw met niet al te dikke muren, en ik kan ongeveer 15-20 netwerken zien (en soms zelfs meer). De oplossing bleek te zijn mijn router zo in te stellen dat hij 1 specifiek kanaal kiest (in plaats van automatische keuze). Sindsdien geen problemen meer met de verbinding (ook niet 3 kamers van de router verwijderd).

Uiteraard is dit geen oplossing als je problemen met verbinden op welke willekeurige locatie hebt en niet alleen thuis...

Verwijderd

Ik heb het opgelost door alles weer te herinstalleren en ga vanavond de update er een voor een weer opzetten. Kijken wanneer ik er weer tegen aan loop. Mogelijk dan het rotte gedeelte er uit slopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:32:
Ik heb het opgelost door alles weer te herinstalleren en ga vanavond de update er een voor een weer opzetten. Kijken wanneer ik er weer tegen aan loop. Mogelijk dan het rotte gedeelte er uit slopen.
Ben nu zover dat machine 10.5.6 is en nog steeds geen problemen heb. Ik moet wel zeggen dat ik nog niet de
Update Airport conf 5.4.1 en de Airport clientupt 2009-001 heb geinstalleerd, tot op heden met een lekker werkende internet verbinding. Heb dus nog niet last van wegvallen verbindingen of andere problemen!

To Be Continued

Verwijderd

Stomme vraag misschien aan de TS maar heb je een Canon MP620 / of dergelijks?
Ik ben er namelijk gisteren achter gekomen dat mijn wireless printer/scanner het probleem veroorzaakt. Ik denk dat deze zo staat te broadcasten, dat hij mijn gehele verbindingen onderuit trekt. Nadat ik gisteren de printer driver en de netwerk util van Canon had geinstalleerd was het probleem er in eens weer. Na het deactiveren van de netwerk util komt de verbinding in eens weer in de lucht.

Worth while to try

• gomaster
Sorry voor de late reply (was paar dagen weg). Helaas zijn de problemen nog niet opgelost.
Andere kanalen heb ik ook al geprobeerd, maar mocht niet baten. Wel kan ik idd zo rond de 15 netwerken vinden hier in de buurt. Problemen lijken niet alleen thuis te zijn, maar zij ook bij mijn ouders. Daar heb ik btw ook wel zo'n 10-15 netwerken inde lijst staan.
@Chriskz nee heb geen wireless apparaten verder hier (behalve iphone). Die airport update heb ik ook al geinstalleerd, maar hielp ook niet...
Ik weet het ook niet meer en zit dus nu aan een netwerkkabel. Wacht maar op de volgende update van osx in de hoop dat het gefixt is...

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:13
gomaster schreef op woensdag 01 april 2009 @ 21:15:
Sorry voor de late reply (was paar dagen weg). Helaas zijn de problemen nog niet opgelost.
Andere kanalen heb ik ook al geprobeerd, maar mocht niet baten. Wel kan ik idd zo rond de 15 netwerken vinden hier in de buurt. Problemen lijken niet alleen thuis te zijn, maar zij ook bij mijn ouders. Daar heb ik btw ook wel zo'n 10-15 netwerken inde lijst staan.
@Chriskz nee heb geen wireless apparaten verder hier (behalve iphone). Die airport update heb ik ook al geinstalleerd, maar hielp ook niet...
Ik weet het ook niet meer en zit dus nu aan een netwerkkabel. Wacht maar op de volgende update van osx in de hoop dat het gefixt is...
Het probleem met wifi is, dat er maar 3 beschikbare kanalen zijn. De rest overlapt elkaar. Als jij dus met 15 wifi netwerken rond je zit, zijn er niet genoeg kanalen. Enige manier om dat op te lossen is de eigenaars op te sporen en hun kanaal laten veranderen. De enige die bruikbaar zijn: 1,6 en 11. Probeer eens 1 van die 3.

• gomaster
Maar het vreemde is dat het ineens is opgetreden terwijl die netwerken er altijd al waren..

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:13
gomaster schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:10:
Maar het vreemde is dat het ineens is opgetreden terwijl die netwerken er altijd al waren..
Pas op, ik zeg niet dat het ligt aan het kanaal, het probleem kan bij de software zitten. Al is er altijd de mogelijkheid dat één van de naburige netwerken, hun kanaal verandert heeft en je nu met storing zit.

Verwijderd

@ gomaster wat voor een accespoint heb je?

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
Dat er storing optreedt klopt, maar dan gaat eerder je performance omlaag dan daadwerkelijk totaal geen connectie kunnen maken... dacht ik. Als ik de TS goed begrijp heeft hij dus verschillende merken wifi-adapters in huis, kan het zijn dat er niet gewoon 1 stuk is? :) Of zie je ze allemaal wel gewoon?

Ik moet wel zeggen dat ik wifi B/G nooit prettig heb gevonden, altijd zijn er extenders nodig en stabiliteit is ver te zoeken. Nu met Wireless-N nooit meer gezeik, dus dat zou je eventueel ook nog kunnen overwegen, het is de investering dubbel en dwars waard. (en dan bedoel ik dus ook een Airport Extreme als basis)

[ Voor 34% gewijzigd door punishedbrains op 02-04-2009 14:32 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-02 02:31

alienfruit

the alien you never expected

Ja, ik heb hetzelfde probleem met mijn MBPs. Onder 10.6 werkt het trouwens nagenoeg niet. Erg vervelend. Terwijl er hier maar twee of drie draadloze netwerken zijn (staan zelfs niet altijd aan) en kanaal veranderen heeft ook niet geholpen.
Pagina: 1