Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Crossfont: gezipt Mac OSX font > WinXP lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-11 06:47

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Topicstarter
Ik heb van de drukkerij van ons clubblad een gezipt Mac OSX Linotype-font ontvangen voor onze clubsite. Dit font wil ik graag omzetten naar een Windows-herkenbare font dus heb ik Crossfont gedownload. Het Mac font wordt echter niet door Crossfont gevonden/herkend. Ik heb de aanwijzingen uit de Help-file van Crossfont opgevolgd.

De zipfile is gemaakt in OSX en bevat de volgende files:
__MACOSX - map - 0kb
   ._Linotype Spitz - file - 52kb
__MACOSX - file - 0kb
Linotype Spitz - file - 0kb

Hoe kan ik dit font op een andere manier omzetten?

[ Voor 5% gewijzigd door jfeelders op 26-03-2009 11:28 . Reden: omschrijving gewijzigd ]

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
jfeelders schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 20:53:
[...]
De zipfile is gemaakt in OSX en bevat de volgende files:
__MACOSX - map - 0kb
   \[file]._Linotype Spitz - file - 52kb
__MACOSX - file - 0kb
Linotype Spitz - file - 0kb

Hoe kan ik dit font op een andere manier omzetten?
Die listing ziet er raar uit. Hoe heb je die gemaakt? Wat krijg je aan bestanden als je de zip-file in een lege directory uitpakt?

• jfeelders

jfeelders

Topicstarter
Ja, er zitten dus 2 files van 0kb en een map met 1 file van 52kb in de zipfile. Als ik de zipfile uitpak, pakt hij niet de file __MACOSX uit, omdat er al een map met dezelfde naam bestaat...

• jfeelders

jfeelders

Topicstarter
Ik heb nu verschillende programma's geprobeerd en ik krijg het niet voor elkaar om de font om te zetten. Willen jullie eens kijken?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jfeelder/zip.gif
Linotype Spitz.zip

[ Voor 25% gewijzigd door jfeelders op 01-04-2009 11:51 . Reden: link verwijderd ]

Verwijderd

jfeelders schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:10:
Ik heb nu verschillende programma's geprobeerd en ik krijg het niet voor elkaar om de font om te zetten. Willen jullie eens kijken?
[...]
Ik heb jouw ZIP-file met WinRAR keurig kunnen uitpakken. Niet de hele inhoud (mapjes dus) maar doorgeklikt waar het font staat en dat pakte prima uit. :)

Edit: Hele ZIP-file pakte ook alles keurig uit, inclusief mapjes en ook het font (._Linotype Spitz 105KB).

Edit2: Dit is een commercieel font en dus niet gratis. Ik weet niet of dit hier wel gepost mag worden.
Modbreak:quote het dan niet

[ Voor 32% gewijzigd door Spider.007 op 01-04-2009 12:19 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Hier onder WinXP wordt 't niets met Winrar. 0kb, geen extensies.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
In de melding die verschijnt in Crossfont (ik heb het even gereproduceerd) wordt geopperd dat de font op een aparte manier van het MAC systeem moet worden afgehaald waardoor de resource fork intact blijft.

Weet je zeker dat je source klopt? Met het uitpakken gaat namelijk niets mis maar daarna ziet Crossfont inderdaad geen font.

Battle.net tag

• sam.vimes
De file ._Linotype Spitz is een AppleDouble encoded Macintosh file. Daar kunnen de meeste windows-programma's niet zoveel mee. Als Google op "windows unpack AppleDouble" vind ik voornamelijk artikelen die zeggen dat je juist geen AppleDouble moet gebruiken.
Bijv. http://www.entourage.mvps.org/faq_topic/compression.html, http://www.ostrowick.com/books/mac/mac-vs-pc-faq.html.
Special Situation of Fonts
When fonts are transferred from the Macintosh to the PC as attached files, several situations can occur. If the font was transferred in AppleDouble or AppleSingle format, your mail client may know those formats and try to decode the file. Since it thinks that the only usable part must reside in the data fork, you'll get an empty file, that is the empty data fork. The software generally discards the resource fork without explanation. It may think this is the only logical way to go.
Even if you dare to disagree.
Je zult dus moeten vragen of ze het font in een ander formaat sturen (TTF).

• jfeelders

jfeelders

Topicstarter
Ik heb het gisteren ook op wat macs geprobeerd (OSX) en daar kreeg ik het font ook niet geïnstalleerd, laat staan geëxporteerd. Er lijkt dus inderdaad iets mis te zijn met de zipfile. Helaas hebben ze bij de drukker enkel de Mac-versie van het font aangeschaft; niet de Windows (TTF/OTF) versie. Geen idee hoe ik dat nu nog moet oplossen...

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Is het te duur, dit font gewoon als TTF / OTF aanschaffen voor je clubblad?

Je kunt natuurlijk ook gewoon op een Mac gaan werken... :Y)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• sam.vimes
Misschien kunnen ze het font op een andere manier verzenden:
On my Mac I can go into my font software, click on a font folder and drag it to a disk or insert it as an attachment on an e-mail

• jfeelders

jfeelders

Topicstarter
Ik heb het font ook als gewone file ontvangen, maar ben nog niet in de gelegenheid geweest achter een Mac te gaan zitten. Ik heb het nu tijdelijk opgelost door op de Linotype-site een "Create Sample" te maken en daar een screenshot van te maken. Vooralsnog is dat voldoende, maar ik blijf het proberen...
Pagina: 1