Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slechts 1/3e van de oorspronkelijke snelheid

Pagina: 1
Acties:

• emulink
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-11-2022
Hallo,

Ik heb mijn vraag al een paar keer voor gelegd aan KPN, krijg steeds hetzelfde antwoord dat ze er niks van snappen..

Mijn probleem is als volgt:

Ik download normaal met 1200kb/s. Via nieuwsgroepen etc. Nu is dat nog maar 430kb/s. God mag weten hoe dat ineens zo komt. Op verschillende speed test sites krijg ik hetzelfde resultaat. 430kb/s. Dit probleem komt ook voor op andere (gast-) computers/laptops.. Ligt dus ook niet aan mijn laptop...

Nu had ik gevraagd aan KPN hoe dat kan. Ze hebben mij ook enkele tests laten doen en zelfs een nieuw modem op gestuurd. Ik heb ook zelf een modem aangeschaft in de hoop dit probleem op te lossen... Dit loste niks op...

Heb de volgende modems: Linksys wag200g & KPN Experiabox st780. Ik heb ook de splitter van mijn adsl/telefoon verbinding opnieuw aangelegd. Dit hielp ook niets... Ook de afstand van de kabels verkort tot zelfs 10cm vanaf het punt waar het binnen in het huis komt. Er zitten ook geen vreemde computers op mijn netwerk, ik ben de enige..

Volgens KPN was de up/downstream naar mijn huis wel gewoon goed...

Weet iemand nog iets wat het kan zijn? Word er een beetje zielig van ;( Heb ook niet bepaald het geld om een monteur van KPN in huis te halen van een euro de minuut (!)

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hoe goed is je verbinding beveiligd? Zit er niet toevallig iemand mee te downloaden/surfen waar je niets van weet?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En op welke snelheid traint je modem in? Daar beginnen, dan verder kijken :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• emulink
Hij traint goed in.

Downstream Rate: 12298 kbps
Upstream Rate: 517 kbps

En ze zijn wel goed beveiligd, beide... En ik kan ook de verbonden clienten zien en dat is alleen mijn laptop en mijn desktop...

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11 07:41

PowerSp00n

There is no spoon

Wat gebeurt er als je alles van je netwerk haalt op 1 PC na, deze boot met bijvoorbeeld een Ubuntu LiveCD en dan de snelheid checked. Het liefst een PC direct aan de Experiabox (ik weet niet precies wat je er allemaal mee kan).

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Gezien je trainsnelheid moet je het probleem echt zoeken in apparatuur/instellingen etc. die na je Experiabox komen. In dit geval dus met ^^ PowerSp00n, test eens met een livecd, met een ethernet kabel direct op je Experiabox.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:51
Sluit je pc eens rechtstreeks aan op je experiabox en kijk eens hoe dan je snelheid is.Wel bedraad doen,niet draadloos.En zo ga je steeds een stap verder werken.

[ Voor 1% gewijzigd door vincedd op 21-03-2009 23:52 . Reden: komma,vervangen voor puntje en hoofdletter toegevoegd ]

Verwijderd

Heb zelf exact hetzelfde ervaren. Haalde eerst met ruim 1200 kb/s binnen, nu 1/3.
Reden volgens mij. Ik heb onlangs mn telefoonnummer van Online stoptgezet en meegenomen naar KPN (analoge lijn). Alles perfect geregeld. Ik had altijd ook nog een analoog KPN nummer en dat heb ik laten vervallen (hier ging eerst mijn internet over). Nu hebben ze dus het nummer overgenomen van Online (want dat nummer gebruikte ik altijd) en aangesloten. En nu komt het, dit nummer zit in een andere (wijk)centrale aangesloten dan mijn oude nummer waar tot voor 3 weken terug mijn internet overliep. Gevolg, mijn internet snelheid weg! Ik heb het verhaal aangekaart bij Online en KPN, gezien ze mijn verteld hadden dan het geen gevolgen zou hebben, wel dus. Oplossing is dus volgens mij, dat ze mijn nummer weer inpluggen op dezelfde centrale als waar hij was. Je kunt overigens je maximaal te halen snelheid testen op de website van Online. (maakt niet uit als je bij een ander zit, resultaat zal hetzelfde zijn.)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 08:36:
Heb zelf exact hetzelfde ervaren. Haalde eerst met ruim 1200 kb/s binnen, nu 1/3.
Reden volgens mij. Ik heb onlangs mn telefoonnummer van Online stoptgezet en meegenomen naar KPN (analoge lijn). Alles perfect geregeld. Ik had altijd ook nog een analoog KPN nummer en dat heb ik laten vervallen (hier ging eerst mijn internet over). Nu hebben ze dus het nummer overgenomen van Online (want dat nummer gebruikte ik altijd) en aangesloten. En nu komt het, dit nummer zit in een andere (wijk)centrale aangesloten dan mijn oude nummer waar tot voor 3 weken terug mijn internet overliep. Gevolg, mijn internet snelheid weg! Ik heb het verhaal aangekaart bij Online en KPN, gezien ze mijn verteld hadden dan het geen gevolgen zou hebben, wel dus. Oplossing is dus volgens mij, dat ze mijn nummer weer inpluggen op dezelfde centrale als waar hij was. Je kunt overigens je maximaal te halen snelheid testen op de website van Online. (maakt niet uit als je bij een ander zit, resultaat zal hetzelfde zijn.)
ff wat puntjes om op te letten:
1) jij hebt een ander probleem dan de TS, dus het is voor jou handiger om een eigen topic te starten
2) Het verhaal wat je verteld wordt klinkt leuk, maar je zult het toch aan Online (je isp) over moeten laten. KPN kan weinig voor je doen, en het klinkt alsof KPN je gewoon als klant terug wil. Het klinkt nogal onlogisch
3) de postcode check op de site van online is slecht een indicatie. Zie ook de toelichting die ze erbij vermelden.

PSN: djmurcielago

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:11

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Murcielago schreef op zondag 22 maart 2009 @ 16:21:
[...]

ff wat puntjes om op te letten:
1) jij hebt een ander probleem dan de TS, dus het is voor jou handiger om een eigen topic te starten
2) Het verhaal wat je verteld wordt klinkt leuk, maar je zult het toch aan Online (je isp) over moeten laten. KPN kan weinig voor je doen, en het klinkt alsof KPN je gewoon als klant terug wil. Het klinkt nogal onlogisch
3) de postcode check op de site van online is slecht een indicatie. Zie ook de toelichting die ze erbij vermelden.
met bovenstaand, en daarbij als aanvulling: Als je niet verhuisd bent zit je niet in een andere wijkcentrale aangesloten. Jouw woning zit aangesloten op een centrale, en dat veranderd niet, ook niet als je telefoonnr veranderd.

[ Voor 12% gewijzigd door _Mystikal_ op 22-03-2009 19:25 ]

Verwijderd

Ik ga het morgen even checken bij de persoon die me geholpen heeft inzake het KPN gedeelte, zal ze het probleem voorleggen.

Toch vind ik het wel zeer toevallig dat ook ik precies 1/3 van de snelheid ineens heb. Heb toch sterk het idee dat KPN iets in zijn wijkcentrales aan het rommelen is. 2 jaar lang superdownloadsnelheid en dan is het plots over.... rara hoe kan dat?

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:51
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:36:
Ik ga het morgen even checken bij de persoon die me geholpen heeft inzake het KPN gedeelte, zal ze het probleem voorleggen.

Toch vind ik het wel zeer toevallig dat ook ik precies 1/3 van de snelheid ineens heb. Heb toch sterk het idee dat KPN iets in zijn wijkcentrales aan het rommelen is. 2 jaar lang superdownloadsnelheid en dan is het plots over.... rara hoe kan dat?
Gewoon een probleem met de poort waar jou dsl aanhangt.das vaker het probleem bij orange

• emulink
Ik heb zelf een versie van Ubuntu op mijn laptop ge installeerd als dual boot. Maakt niet uit met wat voor OS ik op internet ga, bekabeld of wireles, op mijn linksys of experia.. Het probleem blijft zich voordoen... Ik ben zelf helemaal door de ideeën heen en op internet kan ik er ook niks over vinden... En heb echt geen zin in een monteur die straks het probleem ook niet kan vinden....

Heb de volgende besturingsystemen geprobeerd: Win2000 Pro, WinXP Pro, Vista Ultimate en Ubuntu 8.04

• emulink
iemand anders misschien nog suggesties? :/

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Je kan eens kijken of er veel fouten zijn op je DSL verbinding.
Dat kan je ook in de router af te lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door cornfed99111 op 15-04-2009 23:50 ]

Pagina: 1