[iTunes] volgorde nummers verandert bij selecteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-10 14:32
Ik heb binnen sommige albums in iTunes het vreemde verschijnsel dat de volgorde van nummers verandert als ik ze selecteer. Het gekozen nummer schiet een paar plaatsen omhoog in de lijst. Zie de afbeelding voor wat meer duidelijkheid:

Afbeeldingslocatie: http://terpelle.tweakdsl.nl/itunes.jpg

Het vreemde is dat dit niet altijd gebeurd, klik net weer wat random door hetzelfde album en de nr's blijven netjes in volgorde, kan de logica er achter nog niet ontdekken :S
Alle tags zijn juist gevuld kwa benummering via Tag&Rename, zie dit ook terug in de info van iTunes. Geen wereldschokkend probleem, maar soms wel irritant als je een album vanaf een bepaald punt wil afspelen, en ben gewoon benieuwd wat dit nu is ;)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij zijn de getallen die je in het rood hebt niet de tracknummers, maar gewoon een soort arbitrair ID. Als je sorteert op album gaat het goed?

[ Voor 5% gewijzigd door Wortelsoep op 21-03-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb onder tracknummer ook de y van 'x van y' ingevuld? In dit geval is y 12.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:41

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Klopt, dat zijn niet de tracknummers, die zijn hier verborgen (of staan meer naar rechts, buiten het screenshot). Heb je toevallig shuffle aan staan ? Dan doet hij het op die manier. Sorteer je op bijvoorbeeld album of tracknummer, dan laat hij het in de juiste volgorde staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-10 14:32
Heb de sortering op tracknummer aangezet en daar nu opgesorteerd, ben benieuwd. Blijf het wel vreemd vinden als ik sorteer op ID dat de ene dag het nr naar de top van de lijst schiet en een uur later nergens last van (tracknr kolom aangezet en ID en nr komen overeen).Was er ook zo maar vanuit gegaan dat de eerste kolom het tracknr was :$
De x van y heb ik niet gevuld overigens, Tag&Rename voorziet hier niet in (of ik mis die optie ergens).

[ Voor 5% gewijzigd door Speedy op 22-03-2009 11:09 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:41

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Tag & Rename kan dat wel, maar niet op die manier. iTunes geeft daar een beetje zijn eigen draai aan, maar in Tag & Rename kun de trackID-tag invullen met 03/15 of 3/15 en iTunes zal het dan herkennen als 03 van 15 of 3 van 15 :)
Pagina: 1