D-Link DIR615: Voor 1 pc, het uitgaand verkeer blokkeren?

Pagina: 1
Acties:

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 10:26
Ik zou graag voor de thuisserver hier in huis, de D-Link DIR615 router willen gebruiken als firewall.
Zodat de Server geen in -en uitgaand internet verkeer kan krijgen van buitenhuis.
Natuurlijk moeten de andere computers hier in huis wel de server nog steeds kunnen bereiken.

In de router heb ik deze instellingen al wel geactiveerd als firewall voor alle computers hier in huis.

Bij het tabblad “Advanced”:

Netwerk Filter: alle Mac-adressen v/d computers ingegeven, zodat deze allen maar toegang krijgen.

Bij het tabblad “Setup”:

DHCP Reservation List: Alle computers staan hier geactiveerd.

Graag wil ik weten waar ik moet zijn om de juiste instelling te vinden.
Zodat ik het in en uitgaand internet verkeer kan blokkeren :?

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Vraagje: bij deze wireless router heb je ook een modem nodig. Gebruik je niet toevallig die ook al als router? Dan kun je beter daarop ook de firewall instellingen regelen, denk ik. Ben niet zo bekend met D-Link.

Hier is trouwens de link naar de FAQ. Misschien had je hem al gelezen, maar staan misschien ook nog wat tips in.

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 10:26
Keypunchie schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 22:27:
Vraagje: bij deze wireless router heb je ook een modem nodig. Gebruik je niet toevallig die ook al als router? Dan kun je beter daarop ook de firewall instellingen regelen, denk ik. Ben niet zo bekend met D-Link.

Hier is trouwens de link naar de FAQ. Misschien had je hem al gelezen, maar staan misschien ook nog wat tips in.
Ik gebruik inderdaad ook nog een modem van de provider.
In de modem kan helaas niets geregeld worden.
De D-Link router is een combi-toestel, dat zowel voor "Lan" als voor "Wan" kan gebruikt worden.

Wanneer ik DHCP uitzet voor de server, dan is deze in huis ook niet meer bereikbaar :(

Wat ik wil, is het volgende:

De server moet voor de ander computers in huis bereikbaar blijven.
De server mag in geen geval in contact kunnen komen met het internet, dus de router dient hierbij als Firewall, om de server te beschermen.

[ Voor 21% gewijzigd door Moris op 22-03-2009 10:45 ]