Toetsenborden

Pagina: 1
Acties:

• TvdW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-08-2021
Beste tweakers,

Voor een projectje dat ik heb lopen, moet ik "interfaces" maken, en dit doe ik dmv een toetsenbord-interface, dus zegmaar door gewoon de knoppen op je ToBo te sturen (werkt goed samen met de software).

Elke "interface" heeft maar zo'n 5 tot 7 knoppen nodig, dus ik kan gewoon a-z (=26) en 0-9 (=10, dus totaal 36) gebruiken, is voldoende.

Nou moeten deze allemaal een USB aansluiting hebben. Ook moet het een lage prijs worden.

Mijn idee op dit moment is dat ik gewoon 5 toetsenborden haal (misschien heb ik er nog wel 5), deze uit elkaar sloop, de kabels van de niet-nodige toetsen doorknip, en dan gewoon deze gebruiken.

Mijn vragen :
- Kan dit
- Is dit handig
- Kan dit beter?

Tom
PS: ja, ik weet, het klinkt raar.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja hoor kan gewoon

maar wat dacht je van een usb numpad :)

e.g. http://www.laptopergonomi...d-incl-2xusbhub-grijs/160
je kan vast wel een goedkopere vinden

[ Voor 50% gewijzigd door Fish op 21-03-2009 19:35 ]

Iperf

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is niet zo dat iedere toets een aparte kabel heeft, dus gewoon kabels doorknippen gaat je niet lukken. Je zult daarvoor iets anders moeten bedenken.

Trek maar eens een keyboard open, dan zie je hoe het in elkaar zit.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:45

Onbekend

...

Er lopen van de toetsen geen aparte kabeltjes. De toetsen zitten met elkaar verbonden d.m.v. een raster.
Dus loskoppelen heeft dus niet zo'n zin.

Er bestaan wel losse numerieke eilanden voor accountants e.d. Misschien kan je die gebruiken?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Terw_Dan schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 19:35:
Het is niet zo dat iedere toets een aparte kabel heeft, dus gewoon kabels doorknippen gaat je niet lukken. Je zult daarvoor iets anders moeten bedenken.

Trek maar eens een keyboard open, dan zie je hoe het in elkaar zit.
waarom niet ?
als je maar ze zelfde pootjes "kortsluit"

Iperf

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-02 17:00
fish schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 19:37:
[...]

waarom niet ?
Nee er zit een IC in die scant het raster iedere keer. Eigenlijk is iedere toets een schakelaar die een verbinding kan maken met een ander deel van het raster.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

fish schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 19:37:
[...]

waarom niet ?
Maar door het raster wat er doorheen loopt kun je daar niet zomaar in gaan knippen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Terw_Dan schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 19:42:
[...]

Maar door het raster wat er doorheen loopt kun je daar niet zomaar in gaan knippen.
uiteindelijk zijn het 2 draadjes die je kotsluit. 2 pinnen dus.
je flikkerd het hele raster gewoon weg. (nadat je hebt uitgezocht welke pinnen je moet kortsluiten. en je maakt die vast met nieuwe draadjes op nieuwe schakelaars

edit: als de ts het huidige toetsenbord in zijn vorm wil behouden moet die gewoon alle rubberen contact noppen stuktrekken en weer dichtschroeven

[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 21-03-2009 19:49 ]

Iperf

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-02 17:57
Onbekend schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 19:35:
Er bestaan wel losse numerieke eilanden voor accountants e.d. Misschien kan je die gebruiken?
Hij bedoeld keypads
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

Lijkt mij inderdaad ook een goede optie.

Anders zou je zelf nog iets kunnen bouwen met druktoetsen aan de parallelle poort. Zijn ook redelijk eenvoudig zelf uit te lezen.

[ Voor 25% gewijzigd door frickY op 21-03-2009 19:47 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of met (bijv) een irman en een (aantal) oude afstandbedieningen
http://www.intolect.com/irmandetail.htm
die dingen werken zowat met elke afstandbediening.

kun je eenvoudig programeren met de software die erbij komt of kan downloaden
koste mij ooit 30 "gulden"

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 21-03-2009 19:53 ]

Iperf

• TvdW
ziezo, heb er even een opengemaakt en kom tot de volgende conclusie :
Elke toets heeft 1 of meer "kabels" (via zo'n plastic flexibel ding) lopen naar het "kastje" (chip). Deze combineert het naar een usb signaal.

stel: ik zou dit hele plastic ding wegslopen en zelf mijn knoppen aansluiten op de chip. werkt dat?

Tom

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:02
TvdW schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 20:22:
ziezo, heb er even een opengemaakt en kom tot de volgende conclusie :
Elke toets heeft 1 of meer "kabels" (via zo'n plastic flexibel ding) lopen naar het "kastje" (chip). Deze combineert het naar een usb signaal.

stel: ik zou dit hele plastic ding wegslopen en zelf mijn knoppen aansluiten op de chip. werkt dat?

Tom
als je de goeie pootjes gebruik wel ja (oftewel gewoon met draadjes het specifieke deel van het raster nabouwen)

[ Voor 7% gewijzigd door maarud op 21-03-2009 20:24 ]

• TvdW
Ziezo, het eerste deel van het project is inmiddels af.

Nu zit ik echter met het volgende probleem: Volgens de USB specificaties mag de lengte van een kabel maximaal 5 meter zijn. Dit is voor mij veel te kort. Ik heb minstens 10 nodig. Een hub is geen optie.

Zijn er andere methoden om dit te doen? Ik zit bijvoorbeeld te denken om een UTP-kabel van 10 meter te nemen en deze te gebruiken. Lijkt me dat het ook goed werkt, en dan is het probleem direct opgelost. Wat ik mij dan afvraag is of het toetsenbord dan nog wel werkt?

Tom

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

toch 10 meter gebruiken ?
gaat vaak goed, maar je mag niet klagen als het fout gaat

ps2 keyboard ? (usb to ps2 converter)

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 24-03-2009 23:01 ]

Iperf

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-02 15:13
TvdW schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:01:
[knip]
Nu zit ik echter met het volgende probleem: Volgens de USB specificaties mag de lengte van een kabel maximaal 5 meter zijn. Dit is voor mij veel te kort. Ik heb minstens 10 nodig. Een hub is geen optie.

Zijn er andere methoden om dit te doen? Ik zit bijvoorbeeld te denken om een UTP-kabel van 10 meter te nemen en deze te gebruiken. Lijkt me dat het ook goed werkt, en dan is het probleem direct opgelost. Wat ik mij dan afvraag is of het toetsenbord dan nog wel werkt?
[knip]
Kijk hier eens naar? Of anders inderdaad gewoon even proberen, meestal gaat het goed, maar op een andere pc kan het andere resultaten geven (leef op een andere hoeft het niet te werken)

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Pagina: 1