Hierbij een uitgebreidere versie van mijn probleem.
Gister heb ik onderdelen gekocht en zelf in elkaar gezet. Hierbij had ik 2x 2gb geheugen gekocht. Echter als ik in Vista bij Systeem kijk, geeft hij maar 2gb aan (net als mijn BIOS dat ook aangeeft).
Ik heb het RAM FAQ doorgelezen en volgens mij voldoet mijn systeem aan de 5 oplossingen die er staan.
- Asus M3N78 Moederbord
- AMD athlon x2 6000 64bit Processor
- Point of View GeForce 9800gt 512 mb videokaart
- 2x 2gb Crucial 800mhz DDR2 DIMM geheugen
Wel heb ik 32bits Vista Home geinstalleerd, alleen dan nog zou die tot 3,2gb geheugen moeten pakken (al hoewel ik ook gehoord heb -in de winkel zelfs- dat vista 4gb geheugen pakt)
Hopende hierbij voldoende informatie gepost te hebben,
MVG,
Oane
Gister heb ik onderdelen gekocht en zelf in elkaar gezet. Hierbij had ik 2x 2gb geheugen gekocht. Echter als ik in Vista bij Systeem kijk, geeft hij maar 2gb aan (net als mijn BIOS dat ook aangeeft).
Ik heb het RAM FAQ doorgelezen en volgens mij voldoet mijn systeem aan de 5 oplossingen die er staan.
Specs PC:i) 64bits OS
ii) x86 CPU met 64bits instructieset
iii) Chipset met remapping mogelijkheid (Intel 955, 965, 975 of enterprise chipset. Alle AMD chipsets die AMD64 cpu's ondersteunen)
iv) BIOS met remapping functie (staat default uit, dus wel aanzetten)
v) 4GB geheugen installeren
- Asus M3N78 Moederbord
- AMD athlon x2 6000 64bit Processor
- Point of View GeForce 9800gt 512 mb videokaart
- 2x 2gb Crucial 800mhz DDR2 DIMM geheugen
Wel heb ik 32bits Vista Home geinstalleerd, alleen dan nog zou die tot 3,2gb geheugen moeten pakken (al hoewel ik ook gehoord heb -in de winkel zelfs- dat vista 4gb geheugen pakt)
Hopende hierbij voldoende informatie gepost te hebben,
MVG,
Oane