Toon posts:

PC/Vista pakt maar 2 v/d 4gb geheugen v2

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij een uitgebreidere versie van mijn probleem.

Gister heb ik onderdelen gekocht en zelf in elkaar gezet. Hierbij had ik 2x 2gb geheugen gekocht. Echter als ik in Vista bij Systeem kijk, geeft hij maar 2gb aan (net als mijn BIOS dat ook aangeeft).

Ik heb het RAM FAQ doorgelezen en volgens mij voldoet mijn systeem aan de 5 oplossingen die er staan.
i) 64bits OS
ii) x86 CPU met 64bits instructieset
iii) Chipset met remapping mogelijkheid (Intel 955, 965, 975 of enterprise chipset. Alle AMD chipsets die AMD64 cpu's ondersteunen)
iv) BIOS met remapping functie (staat default uit, dus wel aanzetten)
v) 4GB geheugen installeren
Specs PC:
- Asus M3N78 Moederbord
- AMD athlon x2 6000 64bit Processor
- Point of View GeForce 9800gt 512 mb videokaart
- 2x 2gb Crucial 800mhz DDR2 DIMM geheugen

Wel heb ik 32bits Vista Home geinstalleerd, alleen dan nog zou die tot 3,2gb geheugen moeten pakken (al hoewel ik ook gehoord heb -in de winkel zelfs- dat vista 4gb geheugen pakt)

Hopende hierbij voldoende informatie gepost te hebben,

MVG,
Oane

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Probeer ze allebei afzonderlijk eens. Misschien is er eentje kapot.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En wat doet ander geheugen en de dimmen afzonderlijk, zoals ik in de sluitmessage van je vorige topic aangaf?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses, ik heb de oplossing al gevonden. Op het doosje waar het geheugen in zat, staat "Kit of 2 CT12864AA800". CT12864AA800 (heb ik gevonden op de website van de makers van het geheugen) is een DIMM slot van 1024mb .. :')
Ik heb dus 2x 1gb meegekregen ipv 2x2gb (zoals wel op het doosje staat geschreven). Maandag maar even naar de winkel.

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 23:45
Je hebt een Asus moederbord zie ik. Probeer dan ook eens slot a1 en a2 te gebruiken. Niet de dimms in twee sloten naast elkaar, maar even in je boekje kijken hoe je ze erin moet hangen;).

De sloten op het moederbord lopen namelijk als volgt bij asus:

A1 | B1 | A2 | B2. Om en om dus.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Verwijderd

Nou dat is mooi. Volgende keer beter lezen. ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 15:59:
Mijn excuses, ik heb de oplossing al gevonden. Op het doosje waar het geheugen in zat, staat "Kit of 2 CT12864AA800". CT12864AA800 (heb ik gevonden op de website van de makers van het geheugen) is een DIMM slot van 1024mb .. :')
Ik heb dus 2x 1gb meegekregen ipv 2x2gb (zoals wel op het doosje staat geschreven). Maandag maar even naar de winkel.
De reden dat ik vroeg om volledige specs en het spul te testen.

Ook deze kan op slot lijkt me.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.