• d.drenth
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-12-2025
Binnen Exchange 2007 heb ik diverse algemene mailboxen waar andere gebruikers mail voor versturen. In gesteld als "verzenden als". Maar het probleem is nu als zeg maar pietje een mail verstuurd uit naam van algemene mailbox dan komt het verzonden bericht in de mailbox van pietje en niet in verzonden items van algemene mailbox.

Via regels van Outlook kan ik dit niet afvangen en binnen Exchange heb ik ook nog geen oplossing kunnen vinden. Het lijkt me sterk dat hier geen mogelijkheid voor is en denk dat ik eroverheen kijk?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:58
Volgens mij is dit de standaard zoals outlook werkt. Je kan per Email opgeven waar precies de send items komen te staan. Als de gebruiker dit aanpast dan wordt het wel goed gezet. Maar dit moet de gebruiker per Email doen.

• d.drenth
Gebruiker kan bij verzenden mail wel opgeven dat het wil verzenden als bepaalde mailbox. Dit lukt dan ook wel, alleen het verzonden bericht komt niet in de verzonden items van die gebruiker maar altijd in je eigen postvak. Het is eigenlijk ook niet echt logisch je verzend mail als zijnde iemand anders en het verzonden item komt in je eigen verzonden items.

Verwijderd

Op zich wel een bekend probleem.

Ik kan het hier thuis niet echt goed testen zonder Exchange, maar is het niet mogelijk om in Outlook een nieuwe regel te maken. Deze verwerk je "wanneer je de mail verzend". Op basis van Account of Afzender bepaal je of er een kopie in de desbetreffende "verzonden items"-map gemaakt moet worden.

Je moet dan wel toegang hebben tot deze map (en volgens mij moet deze ook in je Outlook zichtbaar zijn). Alleen het send-on-behalf-recht zal niet genoeg zijn.

• d.drenth
Ik had dit al geprobeerd maar net nogmaals bekeken, het is niet mogelijk om te filteren naar aanleiding van de afzender alleen op account. Maar het account betreft altijd Exchange dus geen optie. Ook heb ik liever geen regel binnen client, maar server oplossing.

Iemand oplossing?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
- UniSent addin for Outlook
- Sent Items Organizer Add-In

Met UniSent heb ik wel ervaringen, werkte goed, is een .msi voor zodat je dat globaal kunt uitrollen. Met de tweede heb ik geen ervaringen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 08:15
d.drenth schreef op zondag 22 maart 2009 @ 14:55:
Ook heb ik liever geen regel binnen client, maar server oplossing.
Iemand oplossing?
Ik denk dat Rolfie het juiste antwoord op een presenteerblaadje aanreikt. Een server based oplossing bestaat in dit geval niet aangezien Outlook de verzonden mail in een bepaalde folder stopt en niet Exchange.

Wilde altijd al iets over computers weten

• d.drenth
Na intern overleg hebben we voor nog een andere oplossing gekozen. Alle verzonden mail wordt door een regel gepubliceerd naar een nieuwe mailbox in postvak in. Daarnaast leest een Linux server met PHP dit postvak uit en verplaatst hij de berichten naar de juiste postvakken (Verzonden Items).

Toch blijft het jammer dat Exchange hier zelf niet mee uit de voeten kan! |:(

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:38

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hmm, dit is IMO meer iets voor Windows Servers en Server-software.
Pagina: 1