Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een PC gekocht van Acer met een legale OEM versie van Vista home premium. Echter, Acer spant de kroon met het voor-installeren van zooi: meer dan 60 crappy programmatjes die de pc al sloom maken nog voor je hem de eerste keer hebt opgestart. Hier zit ik dus niet op te wachten.

Ik zou dus graag een clean install doen. Echter, ondanks dat ik er gewoon voor heb betaald zit er geen DVD van Vista bij. Uitsluitend een recovery cd van Acer. Mijn vraag is: Kan ik een DVD met Vista home premium van internet halen, en hem dan activeren met de code die op het stickertje op mijn computer staat? Of kun je met deze serial niet activeren omdat hij alleen voor pre-activated systems gebruikt mag worden? En bestaat er een legale manier om een schone Vista DVD te krijgen als je een licentie bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 13:49:
Ik heb net een PC gekocht van Acer met een legale OEM versie van Vista home premium. Echter, Acer spant de kroon met het voor-installeren van zooi: meer dan 60 crappy programmatjes die de pc al sloom maken nog voor je hem de eerste keer hebt opgestart. Hier zit ik dus niet op te wachten.

Ik zou dus graag een clean install doen. Echter, ondanks dat ik er gewoon voor heb betaald zit er geen DVD van Vista bij. Uitsluitend een recovery cd van Acer. Mijn vraag is: Kan ik een DVD met Vista home premium van internet halen, en hem dan activeren met de code die op het stickertje op mijn computer staat? Of kun je met deze serial niet activeren omdat hij alleen voor pre-activated systems gebruikt mag worden? En bestaat er een legale manier om een schone Vista DVD te krijgen als je een licentie bezit?
Je kunt een licentie kopen in de winkel voor Vista.Misschien kun je bij Acer een cd aanvragen om hem te herinstalleren.Die bijgeleverde licenties zijn trouwens OEM licenties, zijn geen echte retail licenties, dus de huidige licentie gebruiken wordt denk ik lastig.

Ook is er nu een actie dat je 6 maanden lang een gratis Technet Plus kunt aanvragen,daarmee kun je alle Microsoft software 6 maanden lang downloaden (inclusief legale keys). Let er wel op, dat dit geen officiele licenties zijn maar test licenties voor Systeembeheerders enzo.Als ze komen controleren en hebt die licenties in productie draaien, dan ben je de sjaak ;).

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 21-03-2009 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 13:49:

Echter, ondanks dat ik er gewoon voor heb betaald zit er geen DVD van Vista bij.
Nog even een kleine maar belangrijke misvatting uit de weg ruimen:
Je hebt betaald voor het gebruiksrecht (licentie) voor een Vista installatie bijgeleverd bij de hardware.

Laat mij maar eens letterlijk de regel zien in de EULA en je koopovereenkomst die zegt dat je een volledige installatieDVD van Vista erbij hoort te krijgen.
Er staat namelijk dat er herstelmedia geleverd kan worden of dat de fabrikant je de middelen geeft om deze zelf te maken (de bekende burn-your-own zoals bijvoorbeeld HP dat doet).

Da's net zoiets als claimen dat Microsoft Office standaard op je PC hoort te staan bij aflevering.

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 21-03-2009 16:33 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
TS kan vragen aan Acer een cd op te sturen, niet de licentie ;)?alt-92 zegt precies hetzelfde :D.

[ Voor 31% gewijzigd door Turdie op 21-03-2009 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 10:05
Je kunt hem gewoon opnieuw installeren met een DVD vanaf het internet. Zolang het maar gewoon een OEM DVD is (dus geen VLK) en hij de mogelijkheid bied om je serial in te vullen (sommige DVD's zijn unattended en dan kun je de serial dus niet zelf invoeren..)

[ Voor 11% gewijzigd door jeroen210 op 21-03-2009 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat je je schijf leeg haalt kijk hier eerst even naar:
http://directedge.us/cont...vation-backup-and-restore

Heb dit truukje zelf ook al bij meerdere laptops van verschillende merken met (zwaar) vervuilde Vista installaties uitgevoerd, en met veel succes. Zorg er wel even voor dat alle drivers voor Vista aanwezig zijn voordat je een schone installatie gaat uitvoeren. Je kunt trouwens ook van een originele 32-bit installatie naar een nieuwe 64-bit Vista installatie gaan (ik heb hier nog geen problemen mee ondervonden maar of dit geheel legaal is betwijfel ik). Het is tevens niet mogelijk om van Home Premium naar bijvoorbeeld Ultimate of andere type installatie te gaan.

Het enige wat je wel zelf moet regelen is een installatie DVD van Vista zelf maar ik denk dat dat geen probleem zal zijn.

Veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er inderdaad uit als een erg handig tooltje. Vraag me alleen af of Acer een van de 'grote OEM's is waar het voor werkt. Kun je hiermee ook van taal switchen? Als ik de activation van een Nederlandse Vista backup, en dan een Engelse installeer bijvoorbeeld?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2009 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 00:43:
[...]

Ziet er inderdaad uit als een erg handig tooltje. Vraag me alleen af of Acer een van de 'grote OEM's is waar het voor werkt. Kun je hiermee ook van taal switchen? Als ik de activation van een Nederlandse Vista backup, en dan een Engelse installeer bijvoorbeeld?
Ook een andere taal is geen probleem. En Acer werkt net als HP en Dell met OEM installaties van Vista. Sterker nog, alle leveranciers welke hun systemen (laptops, desktops, etc.) uitleveren met een vooraf geinstalleerde Vista installatie maken gebruik van een OEM installatie. De activatie gebeurd in al die gevallen op de BIOS van het systeem en die z.g. herstel DVD's doen exact hetzelfde met als enige verschil dat er nog een hele hoop andere ongevraagde software bovenop het OS wordt geinstalleerd.

Ik zou het tooltje gewoon eens draaien op jou Acer systeem en kijk of hij netjes een oem certificaat bestand en txt bestand met de betreffende product key aanmaakt.
Pagina: 1