Toon posts:

Multi Mediaplayer in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Verbatim Mediastation 'Network Multimedia Harddrive'. Er zit een harde schijf in van 500gb.
Ik heb hem aangesloten op mijn computer met een UTP netwerkkabel; en heb een netwerk opgezet. Hierbij moest volgens de handleiding van Verbatim het gastaccount ingeschakeld zijn.
Met het Mediastation kan ik nu wel de gedeelde mappen op mijn computer benaderen en de hierin opgeslagen media afspelen.
Maar ik zou ook graag via mijn computer de mappen van het Mediastation kunnen benaderen en via mijn computer hierin wijzigingen kunnen aanbrengen. Zodat ik niet telkens het mediastation van de televisie hoeft af te sluiten en met een USB-kabel aan de computer moet koppelen.
Op de harde schijf in het Mediastation heb ik de mappen gemaakt als gedeelde mappen. Maar ik weet niet hoe ik ze zou kunnen benaderen via mijn computer. Heeft iemand enig idee? Of is dit gewoon niet mogelijk?

Verwijderd

Dit is een netwerkapparaat toch?
Als je deze nou op het netwerk aansluit zou deze een IP moeten krijg van je router, of je stelt het zelf op je Mediastation in.
Je zou dan op je PC je Mediastation moeten kunnen bereiken via netwerk, dus door IP adres in een venster.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je dat?

Het multimediastation is rechtstreeks via een netwerkkabel op mijn computer aangesloten. Het netwerk is opgebouwd. En het multimedistation heeft inderdaad een IP.
Bij 'zoeken naar computers in werkgroepen' vind ik alleen mijn computer in betreffende werkgroep. Het multimediastation staat er niet bij.
Als ik op de naam van mijn computer dubbel klikt zie ik dus alleen de gedeelde mappen van mijn computer.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 10:49
Heb je een switch tussen je apparatuur zitten of alleen een pc met daaraan je mediastation?Als de eerste situatie het geval is ,dan zal ik toch maar eens goed in de instellingen van je mediastation kijken.In het 2e geval:gebruik je een crosskabel tussen je pc en mediastation?Zo niet,dan toch eens doen

Verwijderd

Topicstarter
Mediastation zit rechtstreeks aan de PC. Met een UTP kabel, patched cat 5e.
In de winkel heb ik nog gevraagd of deze geschikt is om twee computers met elkaar aan te sluiten.
Met de mediastation kan ik dus wel de gedeelde mappen op de computer zien en de bestanden hierin afspelen. Maar op de computer zie ik niet de mappen op de harde schijf van de mediastation.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:23

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

kun je het ip van je multimedia kastje pingen ?

en moet je je firewall en dergelijke niet wat losser zetten en als je vista gebruikt ook even zo`n password protect ding uitzetten ;)

[ Voor 59% gewijzigd door BGB4rn op 22-03-2009 22:18 ]

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Het pingen van de ip lukt.
Firewall heb ik even uitgezet zonder resultaat.
Ik heb als OS windows xp professional.

Ik gebruik een Scanpart netwerkkabel. Op de doos staat niets over crossed of direct .
Het is een UTP netwerkkabel Cat 5e; verder staat er UTP patch cable cat 5e; en verder nog connection material for your home entertainment. Ik weet niet wat patch wil zeggen? Is het nu een crossed-link kabel?

Verwijderd

Patch beetje algemene naam, maar volgens mij is dat een straight cable.. geen cross (kruiskabel).

Wat gebeurt er als je windows verkenner opent en dan in adresbalk \\ipvanjemediastation invult ?
dan wel te benaderen ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, niet te benaderen; krijg de melding dat het item niet te vinden is.
Ik heb de fabrikant al een email gestuurd met de vraag of het wel mogelijk is wat ik wil. Maar nog geen reactie gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bericht gehad van de helpdesk Verbatim. Het is een NDAS device. Via de computer is deze te benaderen via NDAS software (in combinatie met de ethernetkabel). Dus probleem is opgelost.

Ware het niet dat de NDAS-device-manager de device id van de mediaspeler als een invalid id aangeeft; maar dat is weer een geheel ander probleem.
Pagina: 1