pc valt uit bij aansluiten randapparatuur

Pagina: 1
Acties:

• swallav
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-04-2025
MIjn Hp pavillion is inmiddels 3.5 jaar oud maar begint nu kuren te vertonen. Elke keer als ik rand apparatuur zoals een kop telefoon of usb stick in mijn desktop steek, reboot hij automatisch. De hardware in verder nog orgineel en er is ook niks bij gekomen. Wat me ook opvalt is dat hij soms gewooon door blijft rebooten op het moment dat mijn printer of mijn koptelefoon er in zit. Dan start hij op maar voor ik me kan aanmelden is alweer aan het rebooten. Aan de printer of koptelefoon ligt het niet. Op andere pc's doen ze het beide prima. Ook als ik mijn printer via het netwerk aansluit gaat het goed. Waar ligt dit aan. Is mijn moederboard overleden of geeft mijn voeding niet meer stabiele voltages? Alvast bedankt voor de moeite.

(met rebooten bedoel ik dat het gewoon in eens uitvalt en dan weer opnieuw opstart

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zou bijna zeggen dat je last hebt van kortsluiting of wat dan ook. Zit je systeem aangesloten op een geaard stopcontact?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Lijkt me ook een voedingsprobleem (aarding)

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Geaard stopcontact inderdaad even proberen! Ik zie het gigantisch vaak mensen die de pc niet geaard hebben. En 9 van de 10 keer geeft dat op lange termijn problemen.

Onlangs nog een getoaste voeding.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
sluit je ze toevallig aan via een frontbracket?....misschien zit er storing in de kabeltjes naar deze bracket?.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Kortsluiting.

Pc aarden kan al helpen.

De buitenkant van je usb stekker is aarde. Vermoedelijk is er of apparatuur defect.
Dus kijk of alles goed is ingebouwd, zoals moederbord(kortsluiting naar de kast of moederbord geklemd ingebouwd), usb kabels in de pc, usb brackets. Dus dat deze geen kortsluiting maken. Indien je bijv. 2 usb aansluiting hebt, koppel steeds 1 los en test opnieuw.

Probeer andere usb aansluiting dmv losse "usb pci kaart", leen deze om te testen.

Defecte apparaat aangesloten op je pc, dus ook niet usb apparaat?

Andere voeding testen?

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09-2025
50Miles schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 13:08:
Geaard stopcontact inderdaad even proberen! Ik zie het gigantisch vaak mensen die de pc niet geaard hebben. En 9 van de 10 keer geeft dat op lange termijn problemen.

Onlangs nog een getoaste voeding.
Mijn ervaring is vreemd genoeg anders, ik heb 7 maanden lang 24/7 een thuis server gehad die niet geaard was. Af en toe als ik hem aanraakte kreeg ik een schok, maar nooit problemen er mee gehad.

Verwijderd

Dat heb ik ook gehad, maar dat geeft geen garantie dat een niet-geaarde PC altijd prima werkt. De voedingen worden geleverd met geaarde stekkers, daar is een duurzaamheids reden voor.
Dus bij problemen die lijken op aardings- en voedingsproblemen is het een goed idee om dat eerst uit te sluiten.

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem gehad.Voeding trok het niet!
Heb mobo en vooral CPU fan van stof ontdaan, zodat deze niet te veel spanning trekken.
Nieuwe zwaardere voeding geplaats en het probleem was opgelost!

Succes ermee!
Pagina: 1