• Exploited
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10-2014
Ik kijk eigenlijk nog nauwelijks TV, maar ik heb wel al een paar jaar Tele2 met zo'n TV-box. Die heb ik op mijn computers aangesloten, maar ja, ideaal beeld geeft dit natuurlijk niet. De TV-beelden mogen dan wel digitaal mijn huis binnen komen, maar die Versatel-box geeft me geen mogelijkheid dat ook digitaal naar mijn PC te krijgen...dat moet dus weer analoog gemaakt worden en dan weer omgezet naar digitaal. Flink pet dus.

Ik kijk eigenlijk alleen nog Eredivisie Live - als ik a TV kijk. Alle andere sporten en nieuws-kanalen die ik leuk vindt worden allemaal livee uitgezonden via Internet in hoge/voldoende kwaliteit. Als, over een half jaartje, Silverlight 3 uitkomt wordt dat zelfs gewoon HD, dus ik wil eigenlijk gewoon niet teveel meer met TV bezig zijn.

Toch vraag ik me af welke provider mij nu het beste digitale beeld geeft van eredivisie live. Ik kijk op een 23" 1920x1080 LCD-scherm en het moet dus via mijn computer lopen.

Nu heb ik onlangs een el-cheapo DVB-T dongle op mijn PC aangesloten en daar kun je dus Ned 1, 2 en 3 mee ontvangen. Digitenne is perfect ge-deinterlaced en mijn ontvangst van deze fta-kanalen is perfect. Het lijkt er dus op dat Digitenne het beste digitale beeld geeft voor iemand zonder TV. Is dat zo?

Het kan toch niet zo zijn dat we nu een nieuwe Docsis (kabelmodemstandaard) en ADSL2+ hebben en dat nog steeds de ether de beste optie is???

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
Waarom koop je geen lcd hdtv en gebruik je die meteen als computerscherm?

Dan kan je tenminste digitale tv over de kabel kijken en dat is een stuk mooier dan die waardeloze Digitenne.
De enige reden dat het er bij jou nog mooi uitziet is omdat je een klein scherm hebt en dan valt het niet op.
Ook zijn NL 1,2 en 3 de mooiste zenders wat betreft beeldkwaliteit.

Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, maar er gaat niets boven op een groot scherm voetbal kijken of internetten vanaf je luie stoel.

Is het ook geen optie om hd digitale tv te nemen zodat je deze met een hdmi direct op je scherm aan te sluiten?

Als jij echter binnenkort hd via je pc kunt kijken, dan is dat ook prima. Maar nogmaals: Digitenne is zeker niet de beste kwaliteit hoor, deze haalt het bij lange na niet bij kabel. Digitenne wordt ook afgeraden bij schermen van 32 inch en groter, maar daar heb jij nu gelukkig geen last van.

Edit op 7 april: als je toch niet de moeite wilt nemen om te reageren, wanneer iemand zn tijd erin steekt om je te helpen, dan heb ik liever dat je helemaal geen vragen post.

[ Voor 8% gewijzigd door Ferry34 op 07-04-2009 23:36 ]