Siemens als repeater op SpeedTouch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 22:59
Ik heb thuis een Thomson SpeedTouch 780, deze werkt prima. Ook draadloos.

Ik heb ook nog een Siemens Giegaset SE505 liggen, deze kan ook draadloos.

Ik wilde graag de Siemens instellen als repeater, om zo ook boven in huis goed draadloos bereik te hebben.

Ik heb het al zo ver, dat als ik tussen 1 van de LAN poorten van de SpeedTouch en de WAN poort van de Siemens een kabel doe het internet ge-repead wordt. Dit heb ik voor elkaar gekregen door in de Siemens onder het kopje WAN, het type van Router naar Bridge te zetten.

Nu heb ik op de SpeedTouch onder WDS de Siemens router toegevoegd. Op de Siemens heb ik ook het MAC van de SpeedTouch toe gevoegd bij WDS. Maar als ik de kabel tussen die 2 los koppel heb ik geen internet via de Siemens.

Weet iemand of het sowieso mogelijk is om die Siemens (SE505) te gebruiken als repeater? Zo ja, wat doe ik dan verkeerd of in welke opties zou ik moeten zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 22:59
Heb de firmware van de Siemens geupdate naar de laatste, dit helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Van de Wikipedia.
WDS may be incompatible between different products (even occasionally from the same vendor) as it is not certified by the Wi-Fi Alliance
Denk dat je met dit probleem zit :-(
Dit heb ik voor elkaar gekregen door in de Siemens onder het kopje WAN, het type van Router naar Bridge te zetten.
Als je het toch bedraad wil gaan doen, lees dan deze FAQ goed door. Wat je nu hebt gedaan is suboptimaal :-)

Wat ik overigens nog wel even zou proberen is die Siemens weer resetten naar factory-settings en helemaal opnieuw beginnen met WDS proberen in te stellen, zonder dat je met bridge/router dingen hebt geklierd.

[ Voor 22% gewijzigd door Keypunchie op 21-03-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica