Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik heb gisteren m`n pakje van alternate binnen gekregen nieuw moederbord en cpu
het moederbord is een Asus Crosshair II Formula en cpu een amd phenom X4 9950BE.
Maar ik probeer al deze hele tijd windows xp installeren maar geen succes.
Ik had nog wel legaal liggen maar werkte niet en illegaal ook geprobeert maar werkte ook niet.
als ik de harde schijf heb geformarteert en dan de bestanden gekopiert zijn deze melding.
windows could not start because the following file is missing or corrupt:
<windows root>\systeem32\hal.dll
Please re-install a copy of the above file.
Ik heb nu wel meer als 100 keer geprobeert.
ook verschillende hardware er afgekopelt en zo.
Ik heb de harde schijven maxtor 250G maxtor 160G maxtor 500B allemaal sata en nog oude 400GB ide ook maxter en heb nu ide dvd brander aan gekoppelt.
Voeding is coolmaster 1000w en geheugen 4x1GB ocz ook al gechekt niks mis mee.
En ik heb windows al op de 250G en 160G geprobeert maar geen suc6.
Ik wordt het echt moedeloos van.
Wie kan mij verder helpen.
Want van google wordt ik al niet veel wijzer.

Karel Offeringa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel8
niemand? ik wordt echt gek niet normaal:( ik ben sinds gisteren middag al bezig om te installeren en tot half 1 vannacht en nu weer vanaf half 7 weer bezig.

Modbreak:Niet kicken binnen 24 u :/

[ Voor 15% gewijzigd door TERW_DAN op 21-03-2009 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-06 16:36

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Rustig aan, het is zaterdagochtend... kicken binnen 24uur wordt hier over het algemeen niet echt gewaardeerd.
Maar om op je probleem in te gaan: heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al eens gelezen en de stappen gevolgd?

In principe heb je de harde schijf uitgesloten door die te vervangen, maar heb je ze ook getest op een andere plank? Heb je een andere AM2 plank liggen om op te testen?

artikeltje uit de knowledge base:
Error message: "Windows could not start because of a computer disk hardware configuration problem"edit:
Outerspace was me al voor... :)

[ Voor 35% gewijzigd door Edmin op 21-03-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265515

Ik heb laatst hetzelfde probleem gehad en dit gaf de oplossing. Je moet de boot.ini rebuilden en bij mij werkte het daarna prima.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zal waarschijnlijk niet je moederbord zijn:
Error message: "Windows could not start because of a computer disk hardware configuration problem"

Probeer oplossing 2, die heeft mij ook menigmaal geholpen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel8
ik ga dat nu van viktor proberen maar eens zien maar hij is nu al wel 100 keer opnieuw geformattert enzo maar oke ik ben echt hopeloos dus ja ik probeer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
karel8 schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 11:29:
niemand? ik wordt echt gek niet normaal:( ik ben sinds gisteren middag al bezig om te installeren en tot half 1 vannacht en nu weer vanaf half 7 weer bezig.
Je topic staat er amper 10 minuten, no offence, maar doe eens normaal. Je geeft ons amper tijd om dingen op te zoeken, te lezen, etc. ;)

Als eerste maar even een cliché linkje posten: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter Die moet je even doorlopen en dan hier je bevindingen posten. Er staan namelijk allerlei dingen in die je kunt proberen om erachter te komen welk stukje hardware de boosdoener is.

Verder is het denk ik wel handig voor ons om te weten wat je volledige specs zijn. Dus ook even je geheugen, graka e.d. posten. Dat maakt het ons makkelijker een beeld te schetsen over jouw setup. En gebruik je XP Home of Pro, 32 of 64 bit?

Ik zou zeggen, controleer in het BIOS eens of alle instellingen goed staan. Staan de voltagen van je geheugen wel goed e.d. Probeer ook eens een Linux Live CD of Vista en wissel je CD/DVD station eens om met een ander exemplaar.

edit:
Ik moet sneller zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel8
Ja die bios wat onduidelijk.
Ik heb verder xp pro 32 bit en OCZ geheugen 2 kits van elke 2x 1GB (DDR2 800) en ASUS GTX260 nog meer weten?
Voeg me anders ff toe op msn voor zo dat je me goed en duidelijk de bios kan uitleggen
weg - contactinfo kan in je profiel. altijd online via m`n msn pc
En de bios instellingen van tweaken en zo geheugen in stellingen staan allemaal op auto en hij ziet ook DDR2 800.

[ Voor 39% gewijzigd door TERW_DAN op 21-03-2009 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Zijn de schijven toevallig ook nog voorzien van andere partities?....die nu niet zijn mee geformateerd en wellicht ook aanwezig waren bij andere XP installaties?.

Verder zo basic mogelijk opstarten,dus met 1x HD,1x DVD,1x reepje geheugen etc.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel8
nee deze andere waren voor toepasingen en zo
maar oke ik dan ga ik ff weer m`n pc stripen
want die actie heb ik ook al geprobeert 1 dvd 1 hd en 1 reepje geheugen alles wat niet nodig er uit maar probeer nog een keer
En die actie van viktor werkte niet.
volgende actie pc strippen

[ Voor 13% gewijzigd door karel8 op 21-03-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
kijk eens naar de instellingen in je bios tav je harde schijf/kontroller, deze kun je normaal op 2 manieren instellen, probeer eens alle 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel8
Ik heb hem ide staan en kan ook raid en ahpi of zo iets.
en ik installer nu windows xp op nieuw met gestript systeem.

[ Voor 27% gewijzigd door karel8 op 21-03-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mightybunny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Je gebruikt toch per toeval geen SATA cd-speler?
Indien ja probeer eens met een ide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Rare opmerking misschien, en ook geen vooronderzoek gepleegd, maar ondersteunt XP wel 4 cores? of is dit een waardeloze opmerking?

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel8
eerst maar gelijk er weer uit gedaan en weer ide gebruikt ja want ik heb wat af gegoogltje al:P
En xp ondersteund zo ver ik weer wel 4 core`s.

[ Voor 20% gewijzigd door karel8 op 21-03-2009 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Is het toevallig een unattended cd/dvd gemaakt met bv. NLite?....met servicepacks ed. geïnstalleerd.

Met NLite kun je namelijk ook kiezen voor singlecore of multicore CPU's en voor de verschillende CPU's is er een andere hal.dll

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel8
yep die had viktor al gepost maar mocht niet helpen helaas.
Nou ik heb vista ff illegaal binnen getrokken om alleen ff te proberen als en dat niet helpt dan is wel m`n moederbord stuk.
Ik weet echt niet meer en de normale xp setup komt nu tot 17% met het bestand driver.cab.
En hoe moet ik dan bijvoorbeeld aan alternate uit leggen waarom het weigert?
En de laatst cd illegaal dan zelfs met sp3 er bij dus.
En zelfs als aangepast met nvidia raid en sata drivers en zo.

[ Voor 85% gewijzigd door karel8 op 21-03-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel8
fijne rot pc ik smijt hem door de raamen met een gestript systeem komt die tot 17% en dan het bestand driver.cab
Modbreak:NIET kicken binnen 24 uur.

[ Voor 19% gewijzigd door TERW_DAN op 21-03-2009 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-06 16:36

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Is het wel een CD met SP2 er al bij? Anders even SP2 slipstreamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
je hebt 4 reepjes van 1gb......Heb je ze ook allemaal 1 voor 1 geprobeerd?
Het niet kunnen/willen laden van bestanden kan namelijk heel goed een geheugen probleem zijn.

En je moet niet te snel opgeven natuurlijk ;) ,hoe frustrerend het ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De kans is groot dat het ergens een defect stuk hardware betreft. Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om uit te sluiten waar het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel8
Sorry van kicken wat dan nog man?
memtest komt er goed en harde schijven test ook en zelfs gestript systeem komt nu nog tot 17% drivers.cab.
En heb er alles verder uit leggen en sata kabels al anderen en zelfs ook andere videokaart en zelfs al andere voeding.
dan blijft alleen nog de moederbord over.
Want als de cpu stuk is dan doet die echt niks meer zo ver ik weet dus ja.
Ik heb waarschijnlijk 1 met een productie fout zo iets?
En ik probeer nu vista te installeren
Ik heb geen extra moederbord liggen want die andere was echt oudje en die ook 100% overleden.
Dus ja beetje lastig
Uh de vista setup blijft ook hangen dus volgens mij is m`n moederbord die nu net een dag heb al vertrokken naar de eeuwig jachtvelden :'( :'( :'( :'(
En kendo al geprobeert hoor ik alle mogelijk al gedaan zelfs als ouder geheugen geprobeert maar helaas.
En wat voor reden moet dan opgegeven bij alternate?

[ Voor 40% gewijzigd door karel8 op 21-03-2009 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vervang het moederbord dan eens als je alle andere al uitgesloten hebt. Want dan is deze gewoon rijp voor RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel8
Nogmaals sorry van kicken van topic maar ff aardig zijn nog.
Mensen bedankt voor alle moeite en tips en alles maar het moederbord is helaas vertrokken naar eeuwig jacht velden en heeft helaas ook nog 2 harde schijven gekost m`n 250GB en 160GB zo vaak geformattert die zijn volgens met z`n 3 vertrokken.
Nogmaals bedankt voor de moeite.

Groeten Karel Offeringa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-05 20:27
Als het je ook nog 2 harde schijven gekost heeft(ik kan me niet voorstellen dat je ze 100 keer hebt geformatteerd) zou je dan niet eerder kijken naar de voeding?

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Op zo een moment heb ik liever dat het mobo dood gaat (als het mobo tenminste het oorspronkelijke probleem veroorzaakte ... ) ook al kost het enkele HD's van paar 100GB elk (50 euro heb je al bijna een veelvoud van opslag capa tegenwoordig), dan weet je tenminste wat het was en kan je het zonder probs RMA'en.

[ Voor 15% gewijzigd door Graviton12 op 21-03-2009 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel8
Nou ik heb bij de lokale pc boer ff intel moederbordje met een pentium dual-core 2.6hgz en 500G sata gekocht voor 200 euro en m`n amd moederbord maar opgestuurt naar altarnate en m`n andere spul is dus niet kapot. (op die 2 harde schijven na dan al ff negekeken met standaard programma van windows maar vol fouten dus afgeschreven)
En ja ik kon hier nergens in de buurt een amd AM2+ moederbord instant krijgen niet dus.
Dus dit topic kan nu wel opslot volgens mij:P

[ Voor 14% gewijzigd door karel8 op 23-03-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel8
Mooi ik heb nu een weer nieuwe moederbord maar weer zelfde fout:P
Disk boot failure, insert systeem disk en press enter.
Ik heb zelfs met een aanpast xp met de sp3 en raid drivers maar ik draai in ide.
Waar zit nu de fout?
De andere dingen niet maar waar?
Ik vindt dit echt niet leuk meer.
Ik baal hier echt van niet normaal.
Fout gevonden volgens mij nu
Ik heb nu alleen m`n hoofdt harde schijf en cd brander werkt nu nog wel goed dus ff zien.
Volgens zit alles goed want ik heb nu al gewoon m`n ander ding aan gekoppelt en nog wel geinstallert met alleen 1 hard schijf en 1 brander met xp met sp1 zonder aangepast dus nu komt alles wel goed geloof ik
En de fout zat er geloof ik in dat windows niet C: was maar E:

[ Voor 42% gewijzigd door karel8 op 01-04-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Gast ga eens de basis FAQ lezen. 1 je moest je OS nog installeren, 2 je windows versie op cd is gewoon rot/corrupt, krasje wat dan ook of je dvd-speler is rot.

Probeer even andere windows om te testen, buitenom jouw 2 cd's. Probeer Linux Ubuntu ofzo. Bij boot op DEL drukken dan in de bios de DVD speler als 1st bootdevice zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel8
Mooi ik draai nu sinds woensdag avond al super stabiel en zelfs zonder drivers was die al stabiel:P.
Maar snelle afhandeling van alternate, maar hun kregen niet eens het moederbord daar aan praat ik wel hier.
Maar ik hoop dat ik nu ff tijdje zonder problemem kan draaien.
Ik zit alleen nog te twijvel als ik m`n DDR2 800 4x1GB ocz vervang door DDR2 1066 4x1B OCZ.
En laat topic maar open voor het geval dat.
Mensen nog maals bedankt he voor tips en dergelijkheden.
En oh ja xp draait prima op een quad-core hoor.
Ik had alleen ff wat last van hoge temp maar ff cool & queti aan gezet:P schilt ff 15Graden

[ Voor 13% gewijzigd door karel8 op 05-04-2009 06:54 ]

Pagina: 1