Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] hard page faults en traagheid

Pagina: 1
Acties:

• Invalid
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik weet wat een hard page fault is, daar gaat dit topic niet over. Ik wil graag weten waar ze vandaan komen en vooral hoe ik er weer vanaf kom. Ik heb al een tijdje last van vreemde traagheidsklachten; voornamelijk tijdens bestand operaties. Denk aan uitpakken van een zip bestand met 0.5 Mb/s. Het lijstje van traagheidsklachten is helaas te lang voor een post als deze. Na een beetje rondneuzen blijkt de traagheid nagenoeg altijd samen te gaan met een belachelijk hoog aantal hard page faults (100+). Ik heb 2x2Gb geheugen en een 32-bits Vista. Ik heb een aantal keer de Vista geheugentests gedaan, maar die gaf enkel aan dat m'n geheugen helemaal in orde is. De hard page faults gebeuren ook als het geheugen nog lang niet vol zit (zie screenshot). Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? Nieuw geheugen kopen? 64-bit Vista installeren? Iets anders?

Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/9994/hardpagefault.gif

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Waarschijnlijk heb je te weinig geheugen. Staat ook hier onderaan beschreven:
The Basics of Page Faults

Je zou ook even een memtest86 cd kunnen draaien, om uit te sluiten dat je geheugen defect/kapot is.

Hier staat nog meer beschreven wat je kunt om het op te lossen:
How to fix an invalid page fault.

Wel een beetje zelf inzet tonen he!

[ Voor 32% gewijzigd door Turdie op 21-03-2009 12:47 ]

• Invalid
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zoals ik al aangaf, weet ik wat een hard page fault is. Ik ben ook bekend met alle bekende oorzaken. Te weinig/defect geheugen. Beide zijn echter niet van toepassing. Ik heb dit probleem ook als er nog meer dan 50% geheugen vrij is. Ik heb ook memtest86 een aantal keer uitgevoerd en geen probleem met het geheugen gevonden. Ik heb zelfs ander geheugen geprobeerd, maar dat geeft hetzelfde probleem. Zou het wellicht de geheugen controller op de processor kunnen zijn?