Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zit met een vraagje:

Ik ben momenteel bezig om voor een klant een aantal banners, affiches, brochures, etc... aan het maken voor een grote conferentie in Sevilla, die ik samen met een aantal partners ook zelf inkleed.
De klant zou het apprecieren als ze deze opstelling in een 3D omgeving zouden kunnen bekijken. Het zijn vooral indesign bestanden voor grote banners op een sokkel die ik zou moeten weergeven. Iemend een idee hoe ik dat gemakkelijk kan oplkossen zonder dat ik 3D software moet bijstuderen?? Ik heb alle afmetingen van de verschillende ruimtes en heb plattegronden...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Als je alle ruimtes zelf wil maken dan zou ik zeggen, probeer Sketchup. Je kunt daarin de plattegronden op de vloer leggen en de muren overtekenen. Dan kun je de muren vanzelf optrekken vanaf de grond, daarna kun je een plafond en een vloer toevoegen. Voor de banners - ik hoop dat je strakke platte bedoelt, en niet van die gewelfde gordijnen - zou je een plane aan moeten maken met de juiste verhoudingen en daar een jpeg van je InDesignbestand op kunnen plakken als texture. Je zou de screenshot uit InDesign kunnen maken door 'm op High Quality te zetten + w en dan screenshotten of je maakt eerst een PDF en screenshot die.

Reken er wel op dat je dan niet dynamisch door je gebouw heen kan lopen, dat kan Sketchup volgens mij niet. Het zou wel kunnen door het programma open te zetten en mensen zelf met de muis rond te laten slepen. Wat je volgens mij ook kan doen is zelf goed oefenen met door de plattegrond heenwandelen, en vervolgens Debut Video Capture software installeren, en die een filmpje van je scherm laten maken terwijl jij door de ruimte heen navigeert.

Dan zijn er nog meer opties. Je zou naast Sketchup, dat volgens mij erg gemakkelijk te leren is, je model in een wat moeilijker programma kunnen maken zoals Blender, of in een 3D-pakket met een prijskaartje. Echter, daarvoor moet je wel 'bijstuderen'. ;) Ken je iemand met een 3D-pakket, dan kun je misschien het model dat je in Sketchup hebt gemaakt, exporteren en aan hem of haar geven om te laten renderen. Voordeel is dan dat je veel mooiere belichting op je objecten kunt plaatsen. Maar, ik vrees dat je dat niet alvast in Sketchup kunt doen, daar moet die ander dan nog even tijd in steken. Misschien heb je een collega of een kennis die dat kan?

Als laatste heb je ook nog http://www.mypictures3d.com/ , maar daarin kan je niet zelf een ruimte kiezen. Hoewel, ik denk dat het ergens wel mogelijk is om er één te bouwen en erin te schuiven. Maar zover heb ik zelf nog nooit gekeken naar die software. Voordeel hiervan is dat je het direct als executable aan je klant zou kunnen sturen, (hij moet dan wel executables durven uit te voeren) nadeel is dat je dus geen eigen ruimtes hebt en dat de vorm van je afbeeldingen ook behoorlijk vaststaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Dark Blue op 21-03-2009 10:52 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:57
Dark Blue schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 10:48:
Reken er wel op dat je dan niet dynamisch door je gebouw heen kan lopen, dat kan Sketchup volgens mij niet.
Zelfs dat kan het, dus ik sluit me helemaal bij het advies om SketchUp te gebruiken aan. De gratis versie heeft alle functionaliteit die je nodig hebt en het programma is echt belachelijk eenvoudig te leren. Let wel op dat de afbeeldingen geen al te hoge resolutie hebben, want dat kan het programma nogal traag maken.

Mocht je het model op je eigen computer aan derden laten zien, dan is het wellicht de moeite waard om in de driver van je videokaart met anti-aliasingopties te spelen, dat maakt een groot verschil in hoe mooi het er op het scherm uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Charango schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 11:06:
[...]

Zelfs dat kan het, dus ik sluit me helemaal bij het advies om SketchUp te gebruiken aan. De gratis versie heeft alle functionaliteit die je nodig hebt en het programma is echt belachelijk eenvoudig te leren. Let wel op dat de afbeeldingen geen al te hoge resolutie hebben, want dat kan het programma nogal traag maken.
Kan je dan ook vooraf een pad definiëren? Zodat silvergeist bijvoorbeeld een bestand met een pad erin kan opsturen naar zijn klant, dat de klant dan Sketchup installeert en alleen op start hoeft te klikken en de viewer loopt het pad?

Verder ben ik het met je eens over de resolutie van de afbeeldingen. Scherm is scherm, 72 dpi, de klant moet gewoon geduld hebben en na een paar weken zal hij de gedrukte versie zelf in handen kunnen hebben. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Tja, dan zal je meer richting software als Unity moeten gaan, maar ook dat moet je eerst even leren.

(maar dat zal minder werk zijn dan een echt 3d pakket leren, dat zeker wel :) )

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:57
Dark Blue schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 11:47:
Kan je dan ook vooraf een pad definiëren? Zodat silvergeist bijvoorbeeld een bestand met een pad erin kan opsturen naar zijn klant, dat de klant dan Sketchup installeert en alleen op start hoeft te klikken en de viewer loopt het pad?
Nee, dat kan niet, maar als dat de bedoeling is is het niet zo dynamisch meer en kan je net zo goed een filmpje exporteren. Of dat kan met de gratis SketchUp-versie weet ik niet. Wat je wel kan doen is een aantal camerapunten definieren; die verschijnen dan in tabs en als je daarop klikt krijg je een vloeiende overgang van het ene punt naar het andere.

Stukfruit, beschouw je SketchUp als een "echt 3d pakket"? Zo ja, dan betwijfel ik of Unity eenvoudiger te leren is. Zo nee, dan deel ik je mening over SketchUp. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ehm, ja, goede vraag :P op zich beschouw ik het inderdaad ook niet als een "echt 3d pakket", maar dat was misschien ook wel een beetje de verkeerde benaming ervoor :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Is het de bedoeling dat je er daadwerkelijk door heen kunt lopen of gewoon je ontwerpen met perspectief in een foto plakken oid?

Dat laatste kan namelijk heel makkelijk met de perspective transform tool in photoshop.

Maar then again, weet niet of je dat bedoelt.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor jullie feedback!
Sketchup had ik ook in gedachten, maar van 'planes' had ik nog niet gehoord...
Ik denk dat ik me daar dan toch eens in ga verdiepen. De tools in photoshop ken ik, maar zijn toch iets te beperkt vrees ik. Het is een volledig opgestelde conferentieruimte die moet weergegeven worden.
Is er een manier om die lelijke dikke lijnen rondom alle vlakken weg te krijgen eigelijk? De standaard textures die bij SU zitten zijn ook niet veel waard, maar die vind ik wel.

Nogmaals bedankt voor jullie snelle reactie! :-)
Pagina: 1